Skip to main content

Heb 500 mbit hussel abo maar niet echt te vreden over de snelheid. downstream haal ik als ik mazzel heb rond 100 mbit, soms zelf maar tussen de 47 en 102 mbit.

 

Ik heb mijn laptop met kabel op modem aangesloten en daar zit geen verandering in blijf t zelfde euvel.

Modem Xperia 12 box, al paar keer uitgezet, daarna stroom van het glas, deze voor 10 minuten er af gelaten en stroom weer op het glas en na 5 minuten het modem ook weer aangezet en blijft het zelfde en zit geen verbetering in.

@mdebruin17 Kunt u de Box 12 eens een reset naar fabrieksinstellingen geven ?

KPN Box 12 resetten

Je kan de KPN  Box 12 kan op 2 manieren resetten.

  • Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje naast de grijze DSL poort. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 3-5 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.
  • Via de webinterface
    Klik op de blauwe knop My Modem. Klik in de bovenbalk op Maintenance.
    Daarna kun je kiezen tussen herstarten (bovenste blauwe knop) of resetten (onderste blauwe knop).

 

Inloggen webinterface KPN Box 12

De webinterface kun je gebruiken om bij de verschillende instellingen van de Box 12 te komen. Je kunt deze naar wens aanpassen.

Zo kom je in de webinterface:

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
    De gebruikersnaam voor de Box 12 is Admin. Het standaard wachtwoord staat op de sticker achterop de Box. Na eerste keer inloggen moet je een nieuw, zelf gekozen, wachtwoord instellen.

@mdebruin17 Kunt u de Box 12 eens een reset naar fabrieksinstellingen geven ?

KPN Box 12 resetten

Je kan de KPN  Box 12 kan op 2 manieren resetten.

  • Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje naast de grijze DSL poort. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 3-5 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.
  • Via de webinterface
    Klik op de blauwe knop My Modem. Klik in de bovenbalk op Maintenance.
    Daarna kun je kiezen tussen herstarten (bovenste blauwe knop) of resetten (onderste blauwe knop).

 

Inloggen webinterface KPN Box 12

De webinterface kun je gebruiken om bij de verschillende instellingen van de Box 12 te komen. Je kunt deze naar wens aanpassen.

Zo kom je in de webinterface:

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
    De gebruikersnaam voor de Box 12 is Admin. Het standaard wachtwoord staat op de sticker achterop de Box. Na eerste keer inloggen moet je een nieuw, zelf gekozen, wachtwoord instellen.

Dit al paar keer gedaan maakt geen verschil, komt niet boven de 150.


@mdebruin17 En uw laptop kan die snelheid van 500 Mbps aan ? 

PS : Dit is een voorbeeld afdruk, dus niet mijn gegevens !


Ja, die kan die snelheid wel aan 1000 mbps = 125 mb/s…  aanmerkelijk meer dan de 42.7 bmps van gisteravond.. 😞 gemeten.. 


Hallo @mdebruin17 om verwarring te voorkomen, er wordt uitsluitend in megabits gerekend en niet in megabytes.

Die 2 waarden niet door elkaar gebruiken en uitsluitend in megabits denken.

Het scheelt namelijk een factor 8 en kan mensen in verwarring brengen.

 


@mdebruin17 Heeft u de online wifimanager al uitgeprobeerd ? Zo ja, wat kwam/komt daar uit ?


Welke kabel heb je aangesloten cat 5e ?

Check of de kabel change helpt


cat5 maar zelfs dan haal ik maar een snelheid van 47 mbps (5mb/s) . Zelf denk ik dat er iets is met fiber kabel die binnen.


cat5 maar zelfs dan haal ik maar een snelheid van 47 mbps (5mb/s) . Zelf denk ik dat er iets is met fiber kabel die binnen.

Als je cat 5 hebt dan zou ik eens een cat 5e kabel aansluiten en kijken of het dan wel lukt.


@mdebruin17 Het verschil tussen de Cat5 en Cat5e kabels is dat de Cat5e een aanzienlijk hogere doorvoersnelheid heeft, namelijk 1.000 Mbit/s. Ook wel 1 Gbit/s genoemd. Dit is 10 keer sneller dan de doorvoersnelheid van de Cat5 kabel met 100 Mbit/s, of 0,1 Gbit/s.


@mdebruin17 Ik kwam je topic nog even tegen en ik was nog even benieuwd of je met tips die gegeven zijn verder gekomen bent! Je haalt doorgaans bekabeld inderdaad de beste resultaten. Heb je nog even kunnen testen met andere kabels? Ik hoor graag wat je bevindingen zijn!


@mdebruin17 Ik heb geen berichtje meer ontvangen dus ik vermoed dat je het hebt weten op te lossen? Mocht je nog hulp nodig hebben laat het dan weten!


Nee het is niet opgelost. Doordat ik ziek was niet naar gekeken. 

Nog zelfde probleem kabels vervangen, rechtstreeks op modem etc. Modem uitgezet en glas uitgezet, glas weer aan na 10 min. Modem aan snelheid niet hoger dan tussen de 30 en 90 Mbps.

Dut is na twee keer kabelbreuk overigens in de straat. Ik denk dat daar het probleem zit. Op dit forum zelfde soort probleem gevonden, waar ook kabelbreuk en slechte las probleem is geweest.

 


Ik heb schermafdrukken van speedtest via laptop, via wife.

Kan er georganiseerd worden dat de glaskabel vervangen wordt of dat ik omgeroute wordt?


Dan moeten we inderdaad even verder opzoek naar de oorzaak als de waardes zo schommelen bij een bekabelde meting. Zou je dan jouw profiel verder willen invullen en mij hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik de verbinding doormeten en kijken welke stappen er het beste genomen kunnen worden.


Profiel aangevuld Remco.


Dank je! Ik heb de verbinding kunnen doormeten en alles lijkt tot aan het modem goed te gaan. Het juiste snelheidsprofiel is actief en het modem rapporteert dat deze ook daadwerkelijk binnenkomt. Ik vermoed dan toch dat het ergens misgaat tussen de Experia Box en het systeem waarop je de snelheid meet. Gaat het dan toch om draadloos in combinatie met versterkers of iets dergelijks?


Nee, gewoon kabel rechtstreeks naar TV of Xbox.

Er zat een switch tussen maar die heb ik er tussen uitgehaald om dan te kijken uiteraard. Ik zal nog een andere kabel proberen, ik heb er gelukkig wel een paar. Lijkt me sterk dat ze allemaal kapot zijn.

Boven zitten we op die hotspots van jullie en die werken gewoon goed voor wat we daar doen.

Ik zal het laten weten alvast bedankt voor doormeten.

 


Top! Dan hoor ik graag wat je bevindingen zijn en fijn dat de Wifi-punten goed werken 🙂


Probleem is inmiddels opgelost en euvel gevonden..

Kabel door de muur is ok, rechtstreeks op Xbox x en snelheid getest, deze was wat ie moet zijn, deze kabel gebruikt naar alle apparaten die uiteraard het dan ook doen. Daarna andere kabels een voor een getest.. 1 was iffy... Deze vervangen..

 

Daarna switch er tussen en een voor een poorten getest.1 van de poorten stuiterde en is niet goed, laat daar nu net de tv aansluiting opgezetten hebben met je raad het al die iffy kabel...  van de muur naar de switch. Als je deze dan random wisseld op je bleef je dus random storing houden... Zodra je kabel beweegt doet het namelijk weer.. breukje if zo... Grrrr.

maar goed op dit moment alles werkt weer zoals het hoort minus poort die stuitert en kabel is vervangen…

​Nieuwe switch onderweg...


@mdebruin17 Bedankt dat je de tijd hebt genomen om je bevindingen te delen en fijn dat je de oorzaak dan hebt weten te achterhalen. Soms is het dan inderdaad even puzzelen 😞 . Ik wens je een goed weekend en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen.