Skip to main content
Beantwoord

5G internet voor thuis straks ook via KPN?

• 18 oktober 2024
  • 11 reacties
  • 1594 keer bekeken

In het kader van het nieuwe 5G internet thuis klik en klaar van Odido, komt KPN ook met een 5G netwerk voor thuis?

M.vr.g.

Berend

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi @Dnereb 

Welkom op de community van KPN.

Je bent niet de eerste die deze vraag stelt, nadat Odido met Klik & Klaar op de markt kwam.
Helaas kan niemand jouw hierop een antwoord geven, niet de klantenservice van KPN en ook niet één van de moderatoren.

Het is dus volkomen onduidelijk of KPN met een soortgelijk product op de markt gaat komen, want dat wordt pas bekend gemaakt op de dag van lancering, dit in verband met de concurrentie die mee kan kijken.

Medewerkers van de klantenservice en de moderatoren krijg het vaak een dag voor de lancering te horen, maar mogen dit dan nog niet communiceren met de klant.

Dus of KPN wel of niet komt met een soortgelijk product zoals Klik & Klaar 5G voor thuis, is dus niets over te zeggen, het is gewoon de website van KPN, de media en de community van KPN in de gaten houden.

Bekijk origineel

11 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1125 reacties
  • 18 oktober 2024

Duidelijke vraag maar verwacht u echt antwoord op een dergelijke concurrentie gevoelige vraag op een forum waar klanten elkaar helpen?

Niemand hier zal dit weten.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13

Hoi @Dnereb 

Welkom op de community van KPN.

Je bent niet de eerste die deze vraag stelt, nadat Odido met Klik & Klaar op de markt kwam.
Helaas kan niemand jouw hierop een antwoord geven, niet de klantenservice van KPN en ook niet één van de moderatoren.

Het is dus volkomen onduidelijk of KPN met een soortgelijk product op de markt gaat komen, want dat wordt pas bekend gemaakt op de dag van lancering, dit in verband met de concurrentie die mee kan kijken.

Medewerkers van de klantenservice en de moderatoren krijg het vaak een dag voor de lancering te horen, maar mogen dit dan nog niet communiceren met de klant.

Dus of KPN wel of niet komt met een soortgelijk product zoals Klik & Klaar 5G voor thuis, is dus niets over te zeggen, het is gewoon de website van KPN, de media en de community van KPN in de gaten houden.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3636 reacties
  • 18 oktober 2024

Ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, maar voor 10 jaren als Vodafone kwam met 4G buitengebied, bod KPN 1 jaar later hetzelfde aan. Nu zal KPN waarschijnlijk ook observeren hoeveel klanten van 4G buitengebied zullen opzeggen en reageren. Ik gok op na 1 jaar.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 8 februari 2025

Berend,

Als je niet kan wachten neem dan een gratis DUO sim en koop een 5G router.

Enig nadeel van deze stabiele verbinding is dat je soms aan je 20 Gb limiet kan komen .

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8603 reacties
  • 8 februari 2025

Beste ​@henk van ess wat jij voorstelt kan wel, maar mag niet, een 06 nummer mag niet in een mifirouter gebruikt worden, uitsluitend een datasim met een 097-nummer en die bestaan niet als duosim.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 8 februari 2025

Misschien is dat beleid gewijzigd ​@JanD  De KPN Helpdesk gaf namelijk zelf het advies “wel eerst even de pincode van sim te verwijderen omdat anders de router de sim niet pakt”. Met groeten van KPN. Wel zeiden ze dat ik niet tegelijkertijd beide Sims kan gebruiken .

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4534 reacties
  • 8 februari 2025
henk van ess schreef:

Misschien is dat beleid gewijzigd ​@JanD  De KPN Helpdesk gaf namelijk zelf het advies “wel eerst even de pincode van sim te verwijderen omdat anders de router de sim niet pakt”. Met groeten van KPN. Wel zeiden ze dat ik niet tegelijkertijd beide Sims kan gebruiken .

Dus dan ben je onbereikbaar wanneer je op internet zit. (+ JanD heeft gelijk, bij wet is dit verboden)

Zie ook de website van de ACM:

Voor welke diensten mag u 06-nummers gebruiken?

Tiencijferige 06-nummers zijn uitsluitend bedoeld voor diensten waarbij de gebruiksvriendelijkheid en herkenbaarheid van nummers belangrijk is; ze zijn dus bedoeld om mobiel te bellen.

Mobiel bellen is een vorm van telefonie waarbij gebruik wordt gemaakt van een radionetwerk en waarbij de beller kan communiceren terwijl hij zich verplaatst over grote afstanden. Denk hierbij aan het gebruik van de mobiele telefoon via het 2G-netwerk.

Telefonie-toepassingen via WiFi of Dect vallen dus buiten de bestemming van mobiele telefonie.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 8 februari 2025

Dat is niet erg want ander telefoonabonnement. Wet verbiedt het , wist ik niet . Welke wet , welk wetboek en artikel ?

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1225 reacties
  • 8 februari 2025
Ik_Combineer schreef:
henk van ess schreef:

Dus dan ben je onbereikbaar wanneer je op internet zit. (+ JanD heeft gelijk, bij wet is dit verboden)

Waarom wordt dit dan geadviseerd door een kpn medewerker 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4534 reacties
  • 8 februari 2025
MR_CHIP schreef:
Ik_Combineer schreef:
henk van ess schreef:

Waarom wordt dit dan geadviseerd door een kpn medewerker 

Dat weet ik niet, ik kan niet voor al mijn collega’s spreken. Behalve via de link die ik net heb gedeeld met de wettelijke regels staat het ook in KPN haar algemene voorwaarde dat een data sim geen 06 nummer mag zijn. Zie kopje 4.1 van KPN haar algemene voorwaarde mobiel.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@henk van ess 

Ter aanvulling op de reactie van KPN Monteur ​@Ik_Combineer , een directe link naar toezichthouder ACM waar deze wet en regelgeving duidelijk uiteen wordt gezet.

Klik op de link: 06- en 0970-nummers voor spraak en data (Bron. ACM)

Reageer