Skip to main content

KPN buitengebied geeft de mogelijkheid voor een extra 4G router als je via bestaande vaste aansluiting maximaal 6 bits/s haalt. Nu dat er 5G beschikbaar is wanneer kan mijn 4G router worden vervangen door 5G. In huidige tijden kunnen we wel wat extra bandbreedte en snelheid gebruiken met thuis werken en online school etc.

Sta dieprood bij 3  zendmasten.  Maar die geeft 4g aan.  5g doet het in huis veel beter😀

 

 


Inmiddels heb ik een antwoord van de betreffende collega's mogen ontvangen: wij zijn momenteel aan het testen of 5G buitengebied iets is wat we aan gaan bieden of niet. Aan het einde van het jaar verwachten we te kunnen vertellen of en zo ja, wanneer we 5G buitengebied gaan inzetten. Daarnaast gaf mijn collega aan, wat hier ook al eerder in het topic benoemd is, dat 5G momenteel nog niet sneller is en ook de voordelen van 5G pas echt benut kunnen worden als de 3.5 GHz frequentie vrijgegeven gaat worden. We zullen dus eind van het jaar nog eens hierop terug komen, is de verwachting!

We zitten momenteel in de laatste maand van dit jaar, is er al wat bekend? Ik wordt op 16 december aangesloten op 4G buitengebied maar ook voor thuis zakelijk was nog een maximale snelheid van 50mbit.


@RoyT669 wat verwacht jij van het sneller internet buitengebied qua snelheid?


@RoyT669 wat verwacht jij van het sneller internet buitengebied qua snelheid?

Ja dat is een goeie vraag, adsl is op mijn adres 23 mbit nou daar ongeveer 50 boven op zou toch een bruikbare snelheid moeten geven. Niet te vergelijken met de 500/40 die ik nu van Ziggo heb maar had graag 200/50 gezien via 5G (of zelfs 4G). Ik kan voor grote downloads gewoon de hotspot op me telefoon gebruik, snelheid binnenshuis is rond de 300/80mbit. 


Ga je verhuizen naar het buitengebied?? Ik hoop niet dat je Ziggo hebt ingeruild voor kpn als je adres hetzelfde is.


200 mbit via het mobiele netwerk bij Sneller Internet Buitengebied kunt u echt wel vergeten denk ik…

adsl is op mijn adres 23 mbit nou daar ongeveer 50 boven op 

Dit is een verkeerde aanname denk ik. De totale snelheid is tot 50 mbit volgens mij. En lang niet iedereen haalt dat.


Ga je verhuizen naar het buitengebied?? Ik hoop niet dat je Ziggo hebt ingeruild voor kpn als je adres hetzelfde is.

Nee een overstap, Ziggo kon geen goed aanbod doen en met 4 KPN mobiele abonnementen scheel het behoorlijk wat in de maand. En het 4G netwerk is hier uitmuntend goed dus zag niet echt een probleem om over te stappen. Het enigste is dat ik nachts moet gaan back-uppen en alle downloads groter dan 50GB moet doen. Verder is het een beetje gamen en YouTube kijken, dat moet op elke verbinding wel mogelijk zijn. 


Je zal als het mee zit rond de 60 uitkomen qua snelheid.  En dan is het nog de vraag of dat lukt zonder buitenantenne.  En ik hoop dat je niet vlakbij een snelweg of een camping zit want dan liggen problemen op de loer.  Mobiele telefoons hebben namelijk voorrang. Het wordt spannend 😉


Je zal als het mee zit rond de 60 uitkomen qua snelheid.  En dan is het nog de vraag of dat lukt zonder buitenantenne.  En ik hoop dat je niet vlakbij een snelweg of een camping zit want dan liggen problemen op de loer.  Mobiele telefoons hebben namelijk voorrang. Het wordt spannend 😉

Tussen een N weg en de A28 in 🤣


Ik hoop dat je hier allemaal groene pijlen ziet als je het adres invult. Overigens heb ik sneller internet buitengebied maar we zijn geen gamers of dataslurpers. 


Ik hoop dat je hier allemaal groene pijlen ziet als je het adres invult. Overigens heb ik sneller internet buitengebied maar we zijn geen gamers of dataslurpers. 

Dat ziet er goed uit 2 groenen, een gelen en een oranje. Mijn goedkope M7350 haalt in de meterkast 80 mbit. Buiten antenne is denk ik niet nodig, ander horen we dat wel van de monteur neem ik aan?


Als er een monteur komt wel waarschijnlijk.  Maar heb je die nodig??


Als er een monteur komt wel waarschijnlijk.  Maar heb je die nodig??

Denk dat ik die niet nodig zou hebben maar bij een zakelijke aansluiting komt altijd een monteur het installeren.


Ik heb nog geen nieuwe berichten hierover gelezen, helaas. Het blijft voorlopig nog even onbekend! Ik hoop dat 4G-buitengebied voor jou voldoende blijkt te zijn!