Skip to main content

Hai allemaal,

 

Ik heb voor mijn Bday een Google assistant box gekregen maar deze werkt alleen als ik 5 Ghz aan zet.

Geen idee hoe ik dat kan doen. Ik heb een Experia Box V10A.

is er iemand ie mij kan en wil helpen?

 

Lieve groetjes Joan

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

De V10A hoort standaard zowel 2.4 als 5Ghz uit te zenden. Standaard met dezelfde netwerknaam. Dus als je met die Google Assistant Box je Wifinetwerk zoekt zou je automatisch de 5Ghz moeten zien (aangezien je aangeeft dat deze alleen met 5Ghz werkt). Vind ‘ie niks, dan zou het theoretisch kunnen dat het 5Ghz netwerk inderdaad niet aan staat. Zie dan hieronder:

 

Ga (liefst op een laptop of computer) met je internetbrowser (Edge, Chrome, Internet Explorer etc..) naar deze URL: http://192.168.2.254

Als je het wachtwoord van het modem nog nooit zelf hebt aangepast, log je in met de Gebruikersnaam 'Admin'. Het wachtwoord staat op de sticker achterop het modem. Het je wel ooit het wachtwoord voor inloggen verandert (dat is iets anders dan je wifiwachtwoord), dan moet je die uiteraard gebruiken.

Als je bent ingelogd kun je op het tabblad “WLAN” zelf kijken en spelen met de instellingen voor 2.4 Ghz en 5Ghz. Bijvoorbeeld je 5Ghz een andere naam geven om zeker te weten dat je de goede ziet op je telefoon of Google box.

Vergeet niet op te slaan en weer uit te loggen.


Hi @Joan K, welkom op het Forum!

Ik zie dat je al een heel uitgebreide reactie hebt ontvangen van onze Ward! Kan je hiermee uit de voeten of kan ik nog ergens bij helpen?


Beste Ward,

Hoe kan ik verschillende namen geven aan 2,4 ghz en 5 ghz? Alleen bij Wlan is er de mogelijkheid om de ssid te veranderen, maar dit is dan meteen voor beide ghz. Of zie ik iets over het hoofd?


Wat jij wil is niet mogelijk. 


Ward beweert wat anders. Zie hierboven.

 


Ward beweert wat anders. Zie hierboven.

 

Dat is een reactie van een jaar geleden. Ik vraag me af of het toen kon, maar nu kan het niet meer. KPN heeft het via een firmware update onmogelijk gemaakt.


Dank voor je antwoord.


Ward beweert wat anders. Zie hierboven.

 

Dat is een reactie van een jaar geleden. Ik vraag me af of het toen kon, maar nu kan het niet meer. KPN heeft het via een firmware update onmogelijk gemaakt.

Een jaar geleden kon dat nog wel, zag je 2 netwerken (2.4 en 5G) en kon je beide een unieke naam geven. Blijkbaar is dat met een modem-update onmogelijk gemaakt en zie je nog maar 1 gastnetwerk.


Ward beweert wat anders. Zie hierboven.

 

Dat is een reactie van een jaar geleden. Ik vraag me af of het toen kon, maar nu kan het niet meer. KPN heeft het via een firmware update onmogelijk gemaakt.

Het is een oud topic, maar ik kwam hier omdat ik ook de 5 ghz een andere naam wilde geven en dit kan op de V10 nog steeds:

 

In het tabblad wifi, advanced selecteren en apart instellen.

 

 


... en dit kan op de V10 nog steeds:

Op de v10 wel ja. Maar dit topic gaat over de v10a. Dat is een totaal ander modem. De v10 en de v10a verschillen net zoveel als dag en nacht met elkaar verschillen. 


... en dit kan op de V10 nog steeds:

Op de v10 wel ja. Maar dit topic gaat over de v10a. Dat is een totaal ander modem. De v10 en de v10a verschillen net zoveel als dag en nacht met elkaar verschillen. 

Dankjewel voor de specificatie.