Skip to main content

 

Mijn 5ghz verbinding is echt bijzonder slecht en voordat ik ga betalen voor dure oplossingen zoals bv extenders of een eigen router, wil eerst kijken of 2.4ghz werkt. Echter verbindt tegenwoordig alles automatisch op 5ghz en kan ik dit niet makkelijk aanpassen. 

 

Volgens de guides zou ik 5ghz moeten kunnen uitzetten in de router, maar ik kan de knop niet vinden, enig idee hoe ik dit kan doen?

Welk type modem heb je?


Volgens mij een box 12 ofzo? 


Is het modem zwart of wit?


Is het modem zwart of wit?

Een zwart modem, wit gekregen in bruikleen van KPN:sunglasses:


Kleur is zwart, vrij recent omgewisseld. Had voorheen een witte.

 


Heb je de Wifimanager al gedaan?


Ja, die ging wat checken en raadde vervolgens een range extender aan. Toen ik drukte op verder, begon het check process weer opnieuw en heb het vervolgens uit gezet.


Ah,

je hebt nog de 448.

Als je het modem een reset geeft installeert hij de 516 firmware waarbij je een extra wifi kan aanzetten die alleen 2.4ghz uitzend.

 


Heb je de Wifimanager al gedaan?

dat is voor dit vrij zinloos..


Anno 2022 is het bijna onmogelijk om zonder wifi versterkers te werken.  Gewoon omdat het te druk is in de lucht met wifi. Zet in ieder geval je modem in een vrije ruimte. Dus nooit in de meterkast.  Maar tegen welke problemen loop je nou precies?


Anno 2022 is het bijna onmogelijk om zonder wifi versterkers te werken.  Gewoon omdat het te druk is in de lucht met wifi. Zet in ieder geval je modem in een vrije ruimte. Dus nooit in de meterkast.  Maar tegen welke problemen loop je nou precies?

Meterkast is waar alles binnen komt, heb geen andere keuze. Mijn huis is niet groot, maar wel veel beton. Ik gok dat 2.4 prima zal gaan want 5 komt er niet door


Heb je de Wifimanager al gedaan?

dat is voor dit vrij zinloos..

O echt?! Ts geeft aan een probleem met wifi te hebben.  Dan is de wifimanager vrij voor de hand liggend.  Maar goed blijkbaar weet jij tegenwoordig alles beter dus ik stel voor dat jij hiermee verder gaat. 


Hallo @kjarli , heb je glasvezel of xDSL?


Heb je de Wifimanager al gedaan?

dat is voor dit vrij zinloos..

O echt?! Ts geeft aan een probleem met wifi te hebben.  Dan is de wifimanager vrij voor de hand liggend.  Maar goed blijkbaar weet jij tegenwoordig alles beter dus ik stel voor dat jij hiermee verder gaat. 

Ik heb vrij specifiek aangegeven wat het probleem is. Het is niet de wifi, het is de instelling.

 

Hallo @kjarli , heb je glasvezel of xDSL?

Glasvezel


Heb je de Wifimanager al gedaan?

dat is voor dit vrij zinloos..

O echt?! Ts geeft aan een probleem met wifi te hebben.  Dan is de wifimanager vrij voor de hand liggend.  Maar goed blijkbaar weet jij tegenwoordig alles beter dus ik stel voor dat jij hiermee verder gaat. 

Zo bedoel echt ik het niet hoor,Maar de vraag gaat over 5GHZ uitzetten en dat lukt niet via de wifimanager.

Ik weet echt niet alles beter dan gebruikers die hier langer actief zijn.


Hallo @kjarli , met glasvezel is het mogelijk je router op een centrale plek te zetten en ben je niet gebonden aan de meterkast, zoals bij een koper-aansluiting.


Behalve dat de kabel simpelweg niet lang genoeg is, gaat dat ook het verschil niet maken. Internet moet naar boven, beneden is het prima te doen. Ik kan de router/modem niet naar boven verplaatsen met kabel.

Ik hoef geen advies hierover, ik weet al hoe ik dit wil aanpakken als 2.4ghz niet werkt. Wat ik wil is 5ghz uitzetten zodat ik kan kijken of dit een beter resultaat geeft.


Hallo @kjarli , met glasvezel is het mogelijk je router op een centrale plek te zetten en ben je niet gebonden aan de meterkast, zoals bij een koper-aansluiting.

 Is geen antwoord op zijn vraag. 😖🤣😂


Ah,

je hebt nog de 448.

Als je het modem een reset geeft installeert hij de 516 firmware waarbij je een extra wifi kan aanzetten die alleen 2.4ghz uitzend.

 

Als je dit gedaan hebt zou dat moeten lukken @kjarli !


Hallo @kjarli , met glasvezel is het mogelijk je router op een centrale plek te zetten en ben je niet gebonden aan de meterkast, zoals bij een koper-aansluiting.

 Is geen antwoord op zijn vraag. 😖🤣😂

Hallo @JanIvor , dat is wel een deelantwoord op de vraag van @kjarli , want hij schreef dat hij geen keuze had, anders dan de meterkast, maar omdat hij glasvezel heeft, heeft hij die keuze dus wel, maar daar wil hij niet aan.

 


Hallo @kjarli , met glasvezel is het mogelijk je router op een centrale plek te zetten en ben je niet gebonden aan de meterkast, zoals bij een koper-aansluiting.

 Is geen antwoord op zijn vraag. 😖🤣😂

Hallo @JanIvor , dat is wel een deelantwoord op de vraag van @kjarli , want hij schreef dat hij geen keuze had, anders dan de meterkast, maar omdat hij glasvezel heeft, heeft hij die keuze dus wel, maar daar wil hij niet aan.

 

Zij* 

 

Ongeacht waar ik mijn router beneden neer zet, blijf ik een betonnen laag tussen de router en de bovenverdieping houden. Ik heb geen realistische mogelijkheid om de kabels naar boven te brengen. Ja ik ken het gezegde kan niet = wil niet, maar je moet toch echt een beetje praktisch zijn.

 

Ah,

je hebt nog de 448.

Als je het modem een reset geeft installeert hij de 516 firmware waarbij je een extra wifi kan aanzetten die alleen 2.4ghz uitzend.

 

Als je dit gedaan hebt zou dat moeten lukken @kjarli !

Raak ik dan nog bv netwerk configuraties kwijt?


Hoi @kjarli ,

Het wifiwachtwoord word als het goed is herpusht maar DHCP reserveringen en portforwardings worden wel verwijderd.

Tip:Maak foto´s van de instellingen,Dan kan je het makkelijk terugzetten.