Skip to main content

Ik heb exact hetzelfde probleem. 5gz valt continue weg, zelfs op mijn vrienden hun laptops. Wij kunnen gewoon niet meer fatsoenlijk gamen en de klantenservice wilt ons ook niet verder helpen. Wij moeten zelf maar een nieuwe router aanschaffen.

 

Terwijl ik onwijs veel bewijs heb en meerdere getuigennissen kan geven van mijn vrienden dat dit zeker een probleem is dat van KPN zijn kant komt. (Wij gebruiken nu die v12 modem ofzo van KPN). Je kan mij niet vertellen dat we totaal 5 kapotte laptops hebben en dat alles wat er gebeurt maar toeval is...

 

Ping testen gedaan met google services:

Getest op 2 verschillende laptops. Vaak valt het internet helemaal even weg, terwijl het icoontje zo blijft:

Als ik 2.4ghz uitzet in het modem en 5ghz valt automatisch uit, dan hebben we geen internet op ieder device hier in huis. Laat ik 2.4ghz aanstaan, dan schakelt alles soms automatisch over naar 2.4ghz. Een reset van de router helpt dan. (ik weet wanneer precies dit gebeurt, aangezien ik 2.4ghz op mijn laptop heb uitstaan).

 

Hoeveel informatie ik ook geef aan medewerkers van KPN, niemand die mij kan helpen. Ze zeggen maar: jouw fout, jij moet meer betalen aan dingen, ondanks dat je meer dan 70 euro per maand betaald.

 

Weet je wat wij doen, we stappen lekker over 😉 Misschien geen glasvezel meer, maar tenminste wel goede hulp. Als ik iemand was die geen verstand heeft van ICT, dan had ik dus gewoon pech gehad. Echt hele hele slechte klantenservice, ze laten je gewoon met het probleem zitten. Maar wie weet kan iemand mij nog helpen.  Danku alvast hiervoor :)

admin: eigen topic aangemaakt Oorspronkelijke topic

Hallo @Roy van de Wetering, welkom. Ik begrijp dat je problemen ervaart met het wegvallen van de 5 GHz wifi verbinding, terwijl je met 2.4 GHz geen problemen ervaart. Ik denk graag met je mee. Op welke afstand van het modem ervaar je deze problemen? Het is namelijk zo dat 5 GHz een stuk minder ver reikt dan 2.4 GHz. Hierdoor kan het zo zijn dat als je verder van het modem zit, jouw apparaten automatisch willen schakelen naar 2.4 GHz, omdat 5 GHz niet zover reikt. Het is daarom belangrijk om afstand eerst uit te sluiten. Als je naast het modem zit, heb je dan nog steeds hetzelfde probleem?


Kun je iets ondekken in een app als Wifiman?

 

  • PHY rate 866mbps of minder?
  • Hoeveel dBm op de 5ghz?
  • Zitten er meer op het 5ghz kanaal?