Skip to main content

Ben overgegaan naar 1 gigabite snelheid. Speedtest van KPN geeft niet hoger aan dan 650 mb/sec, soms 700.

Up niet hoger dan 500.

Ik ben hier ontevreden over. Modem is diverse malen gereset door mij en KPN, fabrieksinstellingen zijn hersteld door KPN: helaas geen resultaat.

Speedtest Tablet: 220 down/up.

Wifipoint aangeschaft voor boven; daar is de ontvangst nu aanvaardbaar, maar de snelheid valt dus zwaar tegen.

Wat kan de KPN hierin nog betekenen, of moet ik maar weer overstappen naar Ziggo?

Meet je dit met een bekabelde pc of laptop? Via wifi ga je natuurlijk nooit 1gb halen.


Bekabelde pc.

Kpn geeft zelf aan dat 850 haalbaar moet zijn….


Bekabeld zou je wel rond de 930 moeten hebben.  De kabel direct op het modem? Heb je het glasvezelkastje al een paar minuten van de stroom gehaald?


Hoi @SGP . Welkom op het forum.

Deze vragen staan veel op dit forum. We hebben een lijstje om af te vinken:

  • Test met meerdere pc's/laptops. Via een kabel.  Zorg dat je zeker weet dat de netwerkkaart zulke hoge snelheden ondersteunt.
  • vermijd ethernet to usb adapters. Die trekken dit soort snelheden meestal niet. 
  • Test alleen via de ookla app ( die zit ingebakken in windows. kun je gratis downloaden via de playstore)
  • Herstart desnoods modem en glasvezelkastje en controleer of de netwerkkabels minimaal cat5a zijn
  • Zorg dat VPN uit staat. 

Als dit allemaal geen verbetering oplevert, wil ik dat graag weten zodat we verder kunnen analyseren. 


Probleem inmiddels opgelost, dank voor de reactie.


Mooi zo! Dank voor de update. 


Hallo, ik heb hetzelfde probleem wat was de oplossing?

 


Hallo, ik heb hetzelfde probleem wat was de oplossing?

 

Hallo @SGP , @sdvteg  heeft hier wel een punt. Ter lering voor ons allemaal is het nuttig om met de andere forumleden te delen wat de oorzaak van de te lage snelheid is geweest en hoe het opgelost is.


Hallo, ik heb hetzelfde probleem wat was de oplossing?

 

Hallo @SGP , @sdvteg  heeft hier wel een punt. Ter lering voor ons allemaal is het nuttig om met de andere forumleden te delen wat de oorzaak van de te lage snelheid is geweest en hoe het opgelost is.

Dat zou idd fijn zijn.

En @sdvteg : 

Hoi @SGP . Welkom op het forum.

Deze vragen staan veel op dit forum. We hebben een lijstje om af te vinken:

  • Test met meerdere pc's/laptops. Via een kabel.  Zorg dat je zeker weet dat de netwerkkaart zulke hoge snelheden ondersteunt.
  • vermijd ethernet to usb adapters. Die trekken dit soort snelheden meestal niet. 
  • Test alleen via de ookla app ( die zit ingebakken in windows. kun je gratis downloaden via de playstore)
  • Herstart desnoods modem en glasvezelkastje en controleer of de netwerkkabels minimaal cat5a zijn
  • Zorg dat VPN uit staat. 

Als dit allemaal geen verbetering oplevert, wil ik dat graag weten zodat we verder kunnen analyseren. 

Ik neem aan dat jij dit ook allemaal hebt gedaan?


ja inderdaad @Erwin_  dat heb ik allemaal gedaan en gisteren nog rechtstreeks bekabeld via de modem aangesloten en 650 download en wel 800 upload. ik heb aan de modem bekabeld tp link m9 plus aangesloten als accespoints dus niet in de router stand. Wifi van de modem staat uit. heb nu 580 in de woonkamer gemiddeld dus ik kom wel dicht bij de 650 bekabeld maar niet in de buurt van 1gb zoals abonnement is. 


@sdvteg : Kun jij je profiel invullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


ingevuld @Erwin_ 


Leuk je even te spreken, @sdvteg . Om dit goed te kunnen analyseren heb ik een meting nodig rechtstreeks op de box12. Zonder tussenkomst van andere apparatuur.

Zo kunnen we kijken of de basis goed is.  

Ik lees graag wat de waarden zijn!  Fijn weekend. 


Hallo @Erwin_ , jij ook bedankt dat je belde. ik heb inderdaad alle kabels op de rode na natuurlijk uit de modem getrokken en een windows laptop eraan verbonden bekabeld. En inderdaad na twee metingen kreeg ik wel download 930 mb. Dus het is goed. 

 

Nogmaals dank voor het meedenken.Â