Skip to main content

Ik heb KPN internet voor de eerste 6 maanden 35 euro. De medewerker die het mij heeft afgesloten vertelde mij dat de korting geldig is voor alle snelheden, en dat ik kosteloos tussendoor kan veranderen. Om die reden heb ik deze maar afgesloten op 50 Mbit/s.

Nu wilde ik deze tijdelijk verhogen omdat ik een zeer groot bestand aan het downloaden ben, maar als ik vervolgens de snelheid wil verhogen, zegt het systeem niet dat het bedrag 35 euro blijft, maar dat ik slechts de 7.50 korting (42.50 - 35 euro) blijf behouden. Dit vind ik heel gek aangezien mij anders is beloofd.

Is dit een visuele bug? ik durf niet op bevestigen te klikken omdat ik geen gezeik wil met facturen. Overigens weet ik ook niet of de nieuwe snelheid per direct in gaat?

 

Hallo @laptopman , voor een hogere snelheid betaal je een hogere prijs, logisch toch?

De korting van 7,50 blijft gehandhaafd.

De verhoging gaat pas in per de eerstvolgende factuurmaand en je kunt je abo dus maandelijks naar boven of beneden bijstellen.

 

 


Op de site staat inderdaad dat het voor iedere snelheid is. Je kan 1x per maand wijzigen. De eerste wijziging kan dus pas na de eerste maand.


 Je betaalt de eerste maanden 35,- per maand, ongeacht de snelheid (met/zonder TV t.w.v. 10,- per maand). Hoe hoger de snelheid, hoe hoger de korting. Wil je de eerste maanden sneller internet proberen? Elke maand kun je de snelheid omhoog/omlaag aanpassen, na de kortingsperiode betaal je namelijk het volledige maandbedrag. En die is hoger bij een hogere snelheid:

 

Ik heb het nu ook op de site gevonden. Ik mag er dus vanuit gaan dat het om een visuele bug gaat? maar dat wanneer ik het verander dit 1x per maand in gaat, en dus niet per direct?


Hoe lang is het abonnement nu aktief?


 Je betaalt de eerste maanden 35,- per maand, ongeacht de snelheid (met/zonder TV t.w.v. 10,- per maand). Hoe hoger de snelheid, hoe hoger de korting. Wil je de eerste maanden sneller internet proberen? Elke maand kun je de snelheid omhoog/omlaag aanpassen, na de kortingsperiode betaal je namelijk het volledige maandbedrag. En die is hoger bij een hogere snelheid:

 

Ik heb het nu ook op de site gevonden. Ik mag er dus vanuit gaan dat het om een visuele bug gaat? maar dat wanneer ik het verander dit 1x per maand in gaat, en dus niet per direct?

Inderdaad, iedere maandelijkse wijziging gaat per de eerstvolgende factuurmaand in, zoals ik eerder schreef.

 


@JanD blijft de prijs dan € 35,00?


@JanD blijft de prijs dan € 35,00?

Ik heb geen idee of de prijs zo blijft bij aanpassing snelheid, @laptopman kan dat in zijn contract nazien of bij 0800 0402 navragen, ik ben niet van KPN.

De snelheid wordt in ieder geval pas aangepast per eerstvolgende factuurdatum.

 


Hallo @laptopman , welke optie kies je in MijnKPN? Het lijkt erop dat je "Abonnement wijzigen” hebt gekozen. Maar kies eens voor het aanpassen van de snelheid binnen een bestaand abonnement via “Extra opties wijzigen of toevoegen” en dan “Internet".

Uw internetsnelheid verhogen?

U vindt hier uw huidige internetsnelheid en mogelijke extra opties.

Kloppen de bedragen daar wel?


@RBxx ik kan hier alleen 50/50 Mbit/s glasvezel kiezen. Ik zal vandaag kpn wel bellen om het na te vragen


 

 

 

Hallo @laptopman ,

Ligt het nu aan mij of zie ik het anders dan jij? 
 

Je betaalt nu tijdelijk 42,50 minus 7,50 = 35,00.

Wanneer je voor het hoogste abonnement kiest betaal je nog steeds tijdelijk een lagere prijs: 57,50 minus 7,50 = 50,00. 
 

De 7,50 korting blijft dus gehandhaafd. 
 

Vertrouw je het toch niet? Bel dan met 0800-0402. 


Ja, maar de welkomstkorting betreft het volgende:

Je betaalt de eerste maanden 35,- per maand, ongeacht de snelheid (met/zonder TV t.w.v. 10,- per maand). Hoe hoger de snelheid, hoe hoger de korting.

De vraag is dus of dat blijft gelden als je tussentijds de snelheid wijzigt.


Aha @RBxx ,

Ik heb de actie gevonden :

Kies voor een korting op je Internet (& TV) abonnement en betaal de eerste maanden minder.

Je betaalt de eerste maanden 35,- per maand, ongeacht de snelheid (met/zonder TV t.w.v. 10,- per maand). Hoe hoger de snelheid, hoe hoger de korting. Wil je de eerste maanden sneller internet proberen? Elke maand kun je de snelheid omhoog/omlaag aanpassen, na de kortingsperiode betaal je namelijk het volledige maandbedrag. En die is hoger bij een hogere snelheid:

  • 50 Mbit/s met TV: van 52,50 voor 35,-.
    Je bespaart de eerste maanden 17,50 per maand
  • 100 Mbit/s met TV: van 57,50 voor 35,-.
    Je bespaart de eerste maanden 22,50 per maand
  • 200 Mbit/s met TV: van 60,- voor 35,-.
    Je bespaart de eerste maanden 25,- per maand
  • 1 Gbit/s met TV: van 67,50 voor 35,-.
    Je bespaart de eerste maanden 32,50 per maand

Ik heb even KPN aan de lijn gehad. Zij hebben mij laten weten dat die actiekorting bepaald wordt op het moment van het afsluiten van het abonnement. Om die reden is het dan altijd verstandig om 1 Gbit/s af te sluiten om de maximale korting per maand te ontvangen. Dan kan je als gebruiker het later altijd verlagen naar een lager abonnement. Andersom werkt dit dus niet, dan blijft de de lagere korting wel geldig, maar ben je door het duurdere abonnement meer dan 35 euro per maand kwijt.

De medewerker van KPN geeft toe dat dit niet intuïtief is en dat ik bij het afsluiten van het abonnement verkeerd ben voorgelicht. Waarom dit zo werkt kon mij niet verteld worden, dit werd verklaard met dat het technisch wellicht lastig is dit zo in te stellen. Jammer, maar inmiddels heb ik het grote bestand al gedownload.


@laptopman 

Wat en vreemde voorwaarden en kleine lettertjes allemaal weer. Maar goed, je kunt de snelheid meteen weer terugzetten naar de laagste snelheid en dan blijft de schade beperkt. 

En het bestand is binnen, dat is ook wat waard !