Skip to main content
Beantwoord

85-jarige zus al 2 weken zonder internet en TV

• September 24, 2026
  • 5 reacties
  • 87 keer bekeken

Beste KPN Moderators,

Ik plaats dit bericht namens mijn 85-jarige zus. Zij zit inmiddels al bijna twee weken volledig zonder internet en televisie, en vaste telefoon de situatie rondom de afhandeling verloopt helaas erg moeizaam.

Vorige week heeft Stedin de straat open gehad voor haar eengezinswoning voor werkzaamheden. Sinds dat moment ligt de verbinding (internet en tv) er volledig uit. Er is afgelopen maandag een KPN-monteur langs geweest, die constateerde dat de kabel buiten defect is en dat de straat open moet.

Afgelopen woensdag zou er een ploeg komen om de straat open te maken. Er stond toen echter weer een reguliere monteur voor de deur die uiteraard niets kon doen, omdat de straat nog dicht zit. Na telefonisch contact met de klantenservice kreeg mijn zus te horen dat de straat pas op 30 september open wordt gemaakt.

Dit betekent dat een kwetsbare dame van 85 jaar straks ruim drie weken volledig is afgesloten van de buitenwereld en geen televisie kan kijken of kan telefoneren. Dit vinden wij onacceptabel en emotioneel erg zwaar voor haar.

Er is inmiddels een Mifi-noodsetje (mobiele router) geleverd, maar hiermee kan zij geen tv-kijken of telefoneren. Omdat ze 85 is en geen smart-tv of app kennis heeft, heeft ze een tv-ontvanger nodig (zoals Digitenne) om überhaupt tv te kunnen kijken. De helpdesk geeft aan dit niet meer standaard te leveren, maar dit betekent dat ze tot eind september helemaal niets heeft.

Zou een moderator hier alstublieft met spoed naar willen kijken? Kan het graafwerk met prioriteit worden ingepland bij de netwerkbeheerder/aannemer.

Ik heb de adresgegevens en het klantnummer van mijn zus alvast in mijn forumprofiel gezet zodat jullie direct kunnen meekijken.

Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,
Ron

Beste antwoord door Serenay van KPN

Hoi ​@Ron71961, welkom bij de community! Wat ontzettend vervelend dat je zus al zo lang zonder internet, tv en vaste telefoon zit.
Ik wilde daarom gelijk even met je meekijken. Helaas zie ik dat de gegevens in je profiel nog niet zijn ingevuld. Zou je hier nog even naar willen kijken? Zodra de gegevens erin staan, kijk ik graag wat de mogelijkheden zijn en wat ik voor jullie kan betekenen. Ik kan op voorhand niets beloven, maar ik ga zeker kijken wat ik voor jullie kan doen.

Wil je me een seintje geven zodra je het profiel hebt aangevuld? Dan ga ik ermee aan de slag.

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 24, 2026

Wat een vervelende situatie. 

Voor telefonie is geen nood oplossing. Ik hoop dat ze sowieso een mobieltje heeft. Sowieso handig als back-up bij ook een 'simpele' stroomstoring. 

Ik heb dit verder aangegeven bij de moderators. Hopelijk kunnen zij wel een Digitenne ontvanger sturen. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 24, 2026

Hoi ​@Ron71961, welkom bij de community! Wat ontzettend vervelend dat je zus al zo lang zonder internet, tv en vaste telefoon zit.
Ik wilde daarom gelijk even met je meekijken. Helaas zie ik dat de gegevens in je profiel nog niet zijn ingevuld. Zou je hier nog even naar willen kijken? Zodra de gegevens erin staan, kijk ik graag wat de mogelijkheden zijn en wat ik voor jullie kan betekenen. Ik kan op voorhand niets beloven, maar ik ga zeker kijken wat ik voor jullie kan doen.

Wil je me een seintje geven zodra je het profiel hebt aangevuld? Dan ga ik ermee aan de slag.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 24, 2026

Gegevens zijn ingevuld

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 24, 2026

Opslaan knop onderaan gebruikt, ​@Ron71961 ?

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 24, 2026

En meld dit ook aan de klachten afdeling van de kpn