Skip to main content

KPN,

 

Zojuist ben ik gebeld door +3124 2090172 die beweerde van het serviceteam van KPN te zijn.

Omdat er bij ons in de buurt aan het netwerk was gewerkt mocht mij mij een nieuw mooi aanbod doen.

Kloppen deze praktijken?

Het rare vindt ik namelijk dat ik door “KPN” wordt benaderd maar hij vervolgens totaal geen idee heeft van wat ik bij KPN afneem (aan de hand van alle vragen die ik moest beantwoorden).

 

Dit kwam bij mij vreemd over en heb het gesprek dus afgekapt.

Graag hoor ik of dit normaal is zodat ik volgende keer hier wel op ben voorbereid.

 

Mvg, 

 

Richard

Hallo @Kees888 ,

Super irritant ! 

Het is echter wel zo dat het een bedrijf is wat belt namens KPN. Ter info: het betreft ook verschillende andere telefoonnummers 024-2090166 en 024-2090167

KPN mag jou als klant een beperkt aantal keren telefonisch benaderen. Alleen is het wel een extern ingehuurd bedrijf die niet al jouw gegevens heeft gekregen van KPN.

Kortom : Het zijn geen oplichters. Maar ik vind het persoonlijk wel prettig zelf de regie te houden. Bekijk zelf op internet welke mogelijkheden je hebt en bel eventueel zelf met 0800-0402 voor verdere info. Laat je niet zomaar telefonisch iets aanpraten door de medewerker van het ingehuurde callcenter,

  

 


Beste Noordzee,

 

Dankjewel voor je reactie.

Ik zal eens bellen om te kijken wat er mogelijk is.

Noem mij ouderwets maar nog altijd het liefst naar de winkel of servicecenter ^^. Niet zulke goede ervaring met telefonisch verkopers (Jullie kabel concurrent die beweert dat ik mijn abbo moet vernieuwen terwijl ik nooit klant ben geweest, en daarna boosworden bijvoorbeeld).

 

Mvg,

 

Richard


Hoi @Kees888, welkom op ons forum!
Bedankt voor je feedback, Ik zal deze intern doorspelen.


Ze mensen zijn weer lekker druk bezig in de markt… Ik ben nu in 2 weken, 3x gebeld door ze. Ik dacht dat je in Nederland niet meer zomaar gebeld mocht worden? Ik ben namelijk geen klant van KPN en al meer dan 10 jaar ook niet geweest. Daarnaast stond mijn nummer ook in het BelMijNiet (toen dat nog gebruikt werd) en ik heb ik mij al meerdere keren beroept op het recht van verzet…. Helaas nog geen resultaat…. Iemand tips om toekomstige belletjes te voorkomen?


Ik wordt nu gemiddeld 1 x per 10 dagen gebeld door KPN of door haar ingeschakelde andere partijen. Bel me niet register en even blijven hangen heeft geen enkel nut. KPN hou hier alsjeblieft mee op!

 


Zwaar irritant om hierdoor gebeld te worden! Nieuw telefoonnummer wat ze gebruiken ervoor: 033-2084220 en 033-2151007. Ik snap dat KPN klanten mag bellen, maar ik ben GEEN KLANT VAN KPN en weiger dit ook te worden. KPN, als jullie callcenters mij nu nog 1x bellen ga ik vervolgstappen ondernemen.


De nummers die genoemd worden hier :

0332084220 en
0332151007

0242090166 en
0242090167

Ingevoerd bij :

ACM Nummers doorzoeken

Daar komt uit :

  • Relatienaam

    CM.COM Netherlands B.V.

https://www.cm.com/nl-nl/

Dat is zo te zien een club die is opgericht om mensen iets aan te smeren.


Hallo @Merle96 

 

Ze blijven toch wel bellen, je kan beter gelijk een melding doen bij ACM/Consuwijzer https://www.consuwijzer.nl/meldformulier-telemarketing

Hoe meer meldingen ze krijgen hoe eerder dit wordt gestopt.

Dus als ze via meer nummers bellen daar ook weer melding van doen.


Zwaar irritant om hierdoor gebeld te worden! Nieuw telefoonnummer wat ze gebruiken ervoor: 033-2084220 en 033-2151007. Ik snap dat KPN klanten mag bellen, maar ik ben GEEN KLANT VAN KPN en weiger dit ook te worden. KPN, als jullie callcenters mij nu nog 1x bellen ga ik vervolgstappen ondernemen.

Hallo @Merle96 een telefoondienst behoort je na einde gesprek de mogelijkheid te geven aan te geven dat je niet (meer) gebeld wenst te worden, dat is wettelijk vastgelegd en de beller dient zich daar aan te houden.

 


Zwaar irritant om hierdoor gebeld te worden! Nieuw telefoonnummer wat ze gebruiken ervoor: 033-2084220 en 033-2151007. Ik snap dat KPN klanten mag bellen, maar ik ben GEEN KLANT VAN KPN en weiger dit ook te worden. KPN, als jullie callcenters mij nu nog 1x bellen ga ik vervolgstappen ondernemen.

Hallo @Merle96 een telefoondienst behoort je na einde gesprek de mogelijkheid te geven aan te geven dat je niet (meer) gebeld wenst te worden, dat is wettelijk vastgelegd en de beller dient zich daar aan te houden.

 

in de meest ideale wereld ,wat het hier totaal niet is want handhaving is er amper 


Hallo @Merle96 een telefoondienst behoort je na einde gesprek de mogelijkheid te geven aan te geven dat je niet (meer) gebeld wenst te worden, dat is wettelijk vastgelegd en de beller dient zich daar aan te houden.

Dat was inderdaad voordat wet en regelgeving veranderde, alleen bestaat dat systeem niet meer omdat het bel-me-niet register niet meer bestaat. Vandaag de dag volstaat het als je gebeld wordt, direct aan te geven dat je niet langer gebeld wilt worden.

Zie ook (Bron): Rijksoverheid.nl


Wordt je herhaaldelijk lastiggevallen door dezelfde tent? Probeer dan eens tijdens het gesprek aan te geven dat het gesprek te samen met het telefoonnummer wordt geregistreerd en opgenomen voor informatie, training en meldingsdoeleinden. Soms schrikt dit af en laten ze het wel om nog eens te bellen 🤣


Hallo @Kees888 ,

Super irritant ! 

Het is echter wel zo dat het een bedrijf is wat belt namens KPN. Ter info: het betreft ook verschillende andere telefoonnummers 024-2090166 en 024-2090167

KPN mag jou als klant een beperkt aantal keren telefonisch benaderen. Alleen is het wel een extern ingehuurd bedrijf die niet al jouw gegevens heeft gekregen van KPN.

Kortom : Het zijn geen oplichters. Maar ik vind het persoonlijk wel prettig zelf de regie te houden. Bekijk zelf op internet welke mogelijkheden je hebt en bel eventueel zelf met 0800-0402 voor verdere info. Laat je niet zomaar telefonisch iets aanpraten door de medewerker van het ingehuurde callcenter,

  

 

Wow. Wat irritant want ik ben helemaal geen klant bij KPN en die gasten hebben mij in 1 maand al 3x gebeld, met verschillende telefoonnummers - die ik zonder uitzondering rapporteer en blokkeer. Super irritant.


De nummers die genoemd worden hier :

0332084220 en
0332151007

0242090166 en
0242090167

Ingevoerd bij :

ACM Nummers doorzoeken

Daar komt uit :

  • Relatienaam

    CM.COM Netherlands B.V.

https://www.cm.com/nl-nl/

Dat is zo te zien een club die is opgericht om mensen iets aan te smeren.

0332084819

0332084714

0332084727

0332084848

Hebben me in 3 weken tijd 4x gebeld. Maakt niet uit dat ik nee zeg en het nummer blokkeer, dan bellen ze met een ander nummer opnieuw.