Skip to main content

Geachte heer/mevrouw, Liever had ik mijn klacht persoonlijk willen houden tussen Klantenservice en mij, maar u heeft geen contactformulier en ook geen E-mailadres. Mijn klacht: door internetradio van kpn ben ik een paar jaar geleden Turkse muziek gaan omarmen. Het zal voor een ander nauwelijks voor te stellen zijn, vrijwel elk liedje dat ik hoorde vond ik prachtig. Om de haverklap pakte ik Shazam erbij om te achterhalen wat ik nú weer aan het beluisteren was. Echter, sinds ongeveer 2020 vind ik geen enkel Turks liedje dat ten gehore wordt gebracht prachtig. Een uiterst extreme verslechtering dus. Allang niet meer dagelijks, maar slechts heel af en toe zet ik die zender nog wel eens op… in de hoop dat kpn weer de oude liedjesleverancier heeft gecontracteerd. Maar neen… nog steeds kan ik geen enkel liedje prachtig vinden. Beste kpn… ongetwijfeld zal de huidige leverancier goedkoper voor u zijn, maar als het verschil in prijs nou slechts heel klein is, zou u dan alstublieft de klant tegemoet willen komen met een extreem veel beter aanbod van liedjes zoals vroeger? Ik zal, zoals meestal, weer ‘de enige’ zijn die klaagt, maar klagen kost tijd en moeite… daar heeft ‘men’ geen zin in. Ongetwijfeld tik ik dit namens velen. Met belangstelling kijk ik uit naar uw reactie. Met vriendelijke groet, Lamoumba.

Hoi @Lamoumba, welkom bij ons op het forum. Wij hebben geen invloed op de muziek die wordt afgespeeld op SRAY. Stingray (zoals het voluit heet) zendt de muziek uit en wij geven het alleen door. Op hun website kan je daar meer over lezen: Stingray: wat hoor je op onze audiokanalen op tv?

Vragen over de muziek die wordt uitgezonden kan je daardoor bij hen stellen, zij kunnen er meer over vertellen.


Bedankt, Jasper! Helaas geef je geen uitleg over het niet hebben van een E-mailadres of een contactformulier voor vragen, klachten en complimenten. Als ik het goed begrijp gaat kpn niet aan Stingray vragen om weer het ouderwets goede aanbod van Turkse muziek aan kpn te gaan leveren... zoals dat enige jaren geleden nog het geval was. Nogmaals, toen was élk liedje mooi en de meeste liedjes waren zelfs prachtig. Nu is elk liedje nog niet eens een béétje mooi. Ik hoop dat kpn alsnog met Stingray over de radicale omslag gaat praten. Ondertussen zal ik ook zélf Stingray gaan aanschrijven over deze aanfluiting. Groetjes. 


@Lamoumba , Je hebt nu een gevoelig punt, het uitzenden van goede is een kwestie van persoonlijke smaak, misschien is er een zenderbaas gekomen die dit wat nu uitgezonden word helemaal prachtig vind, en met hem een heleboel (nou ja twijfel of er veel zijn) luisteraars waardoor deze muziek word uitgezonden.

KPN heeft geen E-mail of contact formulier om een doodeenvoudige reden, is niet efficiënt en de meeste onbenullige vragen komen er op binnen, en die moeten allemaal uitgefilterd worden en de belangrijke vragen op tijd beantwoord en ook de onzin moet beantwoord worden, daarom word er bij contact een soort horde opgeworpen, bellen is even wachten, chatten kan iets sneller, maar persoonlijk contact werkt beter.

Klachten formulier is er wel, god zoeken en graven op de site, staat ergens onder contact opties, moet je helemaal naar beneden en dan vind je hem daar ergens, ik heb hem nog niet gevonden.


Klachten formulier


Voor dit soort vragen zijn er 3 klantingangen: chat, telefoon ( 0800-0402 ) en dit forum. Lijkt mij wel voldoende.

In dit geval kan kpn het vervolgens alleen doorspelen naar Stingray die die kanalen verzorgt.


Beste Doornekamp33, Mijn dank voor je reactie. Eerst over smaak: begrijpelijk dat je dat aankaart. In een normale situatie kan je daar over discussiëren. Maar hier is sprake van een zeer bijzondere situatie: tot een paar jaar geleden vond ik élk liedje op z'n minst mooi en meestal zelfs prachtig. Nu hoor ik geen enkel liedje meer dat ik mooi kan noemen. Het lijkt mij niet dat een zenderbaas in zijn/haar eentje beslist welk liedjesaanbod de klant te horen krijgt. Mocht dat onverhoopt tóch het geval zijn, dan kan ik de enorme omslag een stuk beter begrijpen en dan heb ik gewoon pech. Dank ook voor je uitleg betreffende contactmogelijkheden. Mooi uitgelegd, dat met het opwerpen van een horde. Maar ja… helpt dat? Nu gaan waarschijnlijk veel meer mensen het forum op. Dan gaan dáár alle voor kpn minder gewenste berichten naar toe. Dat lijkt me niet opschieten. Bellen betekent NIET “even wachten". De optie ‘chatten’ ben ik nergens tegengekomen.  


Beste Peter, Mijn dank voor je reactie, Een chat-optie trof ik niet. Misschien moet ik nóg beter zoeken. Bellen is afschuwelijk vanwege meestal veel te lange wachttijd. Dán maar dit forum dat iedereen zomaar lezen kan. Voor mij maakt dat niet uit, maar voor kpn is het natuurlijk niet zo goed als daar ongenoegen over de service wordt geuit. Misschien tóch maar weer een elektronisch mailadres instellen? Wat mij betreft hier genoeg over het extreem verslechterde aanbod aan Turkse muziek. Ik ga, naast hopelijk kpn zelf, mijn ongenoegen delen met Stingray. Vriendelijke groet.


@Lamoumba KPN heeft juist dit forum in het leven geroepen om ongenoegen te kunnen uiten op een simpele manier, de enige drempel is dat het openbaar is en iedereen zich ermee kan bemoeien, zelfs ik mag dat.

Vaak is er bij zenders 1 zender coördinator, of dat bij Stingray ook zo is lijkt mij wel, en die bepaald welk genre er gedraaid word passend binnen het kader van de zender, misschien is er wel in het kader van bezuiniging gekozen voor rechten vrije muziek, dat kan een aardige kostenpost zijn en Stingray heeft wel wat zenders open staan.

Maar dat blijft gissen en is alleen via de zender te achterhalen.


“1 Zendercoördinator”, “Rechtenvrije muziek in het kader van bezuiniging", interessante uitleg en zeer aannemelijk, ja. Dat kan ik inderdaad nog gaan proberen te achterhalen bij Stingray, maar ik vermoed nu wel héél sterk dat hier sprake van is. Nooit heb ik gedacht aan rechtenvrije muziek, maar gelet op het feit dat een paar jaar geleden echt elk liedje mooi tot prachtig was en nu echt elk liedje slecht tot héél slecht te noemen valt, dat wil zeggen voor mij en ongetwijfeld voor vele anderen, valt er wellicht niets anders te concluderen. En wat zal het kpn en Stingray uitmaken? Zó veel mensen in Nederland zullen er niet zijn die een Turkse zender op zouden willen zetten, vermoed ik. En met het huidige liedjesaanbod zal er vooral heel snel worden weggezapt. Doornekamp33, zeer bedankt voor jouw meedenken en de goede zeer aannemelijke verklaringen. Genoeg hierover, haha! 


Een optie is een abo op spotify dan kies je zelf welke muziek je wil luisteren en maak je zelf playlists of beluister die van anderen. Met de jaren heen veranderd de aanbod van muziek, disco muziek vind je bv ook niet meer op nederlandse radio.