Skip to main content

Goedemorgen allen,

Ik heb inmiddels al een dik jaar problemen met het internet, hij valt met grote regelmaat weg. De ene keer wat korter dan de andere keer. Ik heb via KPN webcare al vele malen geprobeerd erdoor te komen maar ze bieden geen (onbetaalde) support omdat de verbinding tot het modem naar hun zeggen goed is, lekker makkelijk allemaal natuurlijk! Feit blijft dat ik elke keer een deurbel heb die niet werkt, de cameras om het huis niet werken en thuis werken geen doen is. Ik heb de modem op hun aangeven al zovaak gereset dat het knopje inmiddels niets meer doet (ook al van die goede kwaliteit!)... 

De problemen zijn er altijd al geweest maar zijn erger geworden na installatie van het Nokia kastje aan de muur. Dat nota bene volgens hun eigen installateur destijds goedkoper was dan de vorige en hogere snelheden aan kan, waar ik ook niets van zie gezien KPN nog steeds max 1Gbps aanbiedt.

We worden hier inmiddels een beetje gek van, vooral het feit dat KPN lekker z'n kop in het zand steekt en de consument lekker de rambam mag krijgen en hun reet afveegt met onze klachten (om het zacht uit te drukken!) en dat allemaal omdat de modem van KPN met firmware van KPN geen support verdient van KPN. Dat is toch te gek voor woorden?! 

Heeft iemand hier nog tips hoe we hier verder in kunnen gaan? Omdat we niet thuis kunnen werken op deze manier KOST het ons feitelijk geld! 

 

@StephanBurgwal Kunt u een foto plaatsen van dat Nokia kastje ?


Een monteur kost je helemaal niets tenzij het probleem wordt veroorzaakt door iets in jouw netwerk. Dus waarom zou je geen monteur laten komen?? Wifi is heel wat anders. Omdat goed te krijgen helpen we graag hier op het forum. 


Een monteur kost je helemaal niets tenzij het probleem wordt veroorzaakt door iets in jouw netwerk. Dus waarom zou je geen monteur laten komen?? Wifi is heel wat anders. Omdat goed te krijgen helpen we graag hier op het forum. 

Kosten voor de monteur heeft KPN zelf aangegeven dat dat geld kost als de verbinding tussen hunzelf en het glasvezelkastje goed is, zie hieronder:

 


Dan is er wellicht toch iets aan de hand in je eigen netwerk.  Kan je er iets over vertellen? Heb je ergens een switch of draadloze verbindingsets? Heb je kabels met aangegoten stekkertjes of heb je ze er zelf aangezet? Oxidatie is een stekkertje kan al voor problemen zorgen.  Ik ben benieuwd en help je graag.


@StephanBurgwal Kunt u een foto plaatsen van dat Nokia kastje ?

Hi Hans,

Zie hieronder, ik heb zelf het idee dat hij wat losjes bij hangt, het palletje bovenaan doet niets namelijk

 


Dan is er wellicht toch iets aan de hand in je eigen netwerk.  Kan je er iets over vertellen? Heb je ergens een switch of draadloze verbindingsets? Heb je kabels met aangegoten stekkertjes of heb je ze er zelf aangezet? Oxidatie is een stekkertje kan al voor problemen zorgen.  Ik ben benieuwd en help je graag.

We hebben inderdaad nog een switch en 2 extenders van KPN. Deze zijn verbonden via een aantal doorvoeringen door het huis. Verder veel smart home dingen zoals Google Hubs etc.

De kabels zij gegoten en de doorvoeringen geïnstalleerd door een electricien die ze daarna ook heeft doorgemeten.


Dat klinkt al goed. Welk type modem heb je en welk type extenders? En zijn de extenders bekabeld aan het modem? Heb je tv ontvangers van kpn?


Loszittende of defecte NT's (dat zwarte kastje op de foto) kunnen heel goed een bron zijn van een wegvallende verbinding. Probeer even te kijken of de lampjes uit zijn, rood branden of knipperen op de NT wanneer de verbinding eruit valt. Zo ja dan goed mogelijk dat de oorzaak daarin zit.

Is er wellicht een mogelijkheid om hem vaster te zetten? Het kan ook zijn dat het kastje niet goed is geinstalleerd of dat de voeding niet goed werkt. Hier zal een monteur naar moeten kijken en zijn geen kosten aan verbonden als er een fout in de NT zit omdat deze voor het modem zit.


Loszittende of defecte NT's (dat zwarte kastje op de foto) kunnen heel goed een bron zijn van een wegvallende verbinding. Probeer even te kijken of de lampjes uit zijn, rood branden of knipperen op de NT wanneer de verbinding eruit valt. Zo ja dan goed mogelijk dat de oorzaak daarin zit.

Is er wellicht een mogelijkheid om hem vaster te zetten? Het kan ook zijn dat het kastje niet goed is geinstalleerd of dat de voeding niet goed werkt. Hier zal een monteur naar moeten kijken en zijn geen kosten aan verbonden als er een fout in de NT zit omdat deze voor het modem zit.

Als ik maar lichtjes rammel aan het kastje gaat het alarm lampje onderaan branden, valt me net op toen ik hem probeerde te resetten.

De lampjes zijn in principe altijd groen en knipperen niet, zolang ik er dus vanaf blijf.

Iets zegt me ook dat dit anders/steviger moet zitten:

 


Dat klinkt al goed. Welk type modem heb je en welk type extenders? En zijn de extenders bekabeld aan het modem? Heb je tv ontvangers van kpn?

Ik heb de Experia Box 12, extenders zijn bedraad aangesloten ik zie daar alleen Experia Wifi op staan geen typenummer ofzo. De tv ontvanger is een Arris VIP5202


Momenteel werkt het weer, maar zoals gezegd dit is een aanhoudend probleem en weet ik nu al dat het maar tijdelijk is...


Ok wat gebeurt er precies bij uitval? Heb je dan geen wifi en/of geen tv en werkt de bekabelde pc ook niet? Dat gebeuren met die deurbel en camera's is simpel op te lossen.  Maar wat speelt er nog meer??


Ok wat gebeurt er precies bij uitval? Heb je dan geen wifi en/of geen tv en werkt de bekabelde pc ook niet? Dat gebeuren met die deurbel en camera's is simpel op te lossen.  Maar wat speelt er nog meer??

Meestal valt kortdurend wifi gewoon weg, bekabeld heb ik niets behalve de extenders en de switch. Vaak valt ook de tv weg met diverse foutmeldingen. 


Ondersteunt de switch igmp snooping? Dat moet om problemen te voorkomen.  Hier vind je info over igmp snooping. 


Loszittende of defecte NT's (dat zwarte kastje op de foto) kunnen heel goed een bron zijn van een wegvallende verbinding. Probeer even te kijken of de lampjes uit zijn, rood branden of knipperen op de NT wanneer de verbinding eruit valt. Zo ja dan goed mogelijk dat de oorzaak daarin zit.

Is er wellicht een mogelijkheid om hem vaster te zetten? Het kan ook zijn dat het kastje niet goed is geinstalleerd of dat de voeding niet goed werkt. Hier zal een monteur naar moeten kijken en zijn geen kosten aan verbonden als er een fout in de NT zit omdat deze voor het modem zit.

Als ik maar lichtjes rammel aan het kastje gaat het alarm lampje onderaan branden, valt me net op toen ik hem probeerde te resetten.

De lampjes zijn in principe altijd groen en knipperen niet, zolang ik er dus vanaf blijf.

Iets zegt me ook dat dit anders/steviger moet zitten:

 

Deze moet echt nog een stuk naar boven, zoals deze :

 


Het zwarte deel moet over het witte deel geschoven worden en dan ‘klik’ zeggen, net als dat je een netwerkkabel ergens insteekt, moet het ook klikken.

 


'Klikken' mag niet, maar netwerkkabels en deze NT moeten klikken. Zo niet dan bestaat de kans op matige tot slechte verbindingen. 😉


'Klikken' mag niet, maar netwerkkabels en deze NT moeten klikken. Zo niet dan bestaat de kans op matige tot slechte verbindingen. 😉

Bij mij klikt dus niet, zodra ik hem omhoog druk en loslaat zakt hij omlaag 😔

Lezen hier ook KPN medewerkers/moderators mee die op basis hiervan iets in gang kunnen zetten voor me? In tegenstelling tot de webcare die me al een jaar lang afschepen maar wel lekker factureren? 


'Klikken' mag niet, maar netwerkkabels en deze NT moeten klikken. Zo niet dan bestaat de kans op matige tot slechte verbindingen. 😉

Bij mij klikt dus niet, zodra ik hem omhoog druk en loslaat zakt hij omlaag 😔

Lezen hier ook KPN medewerkers/moderators mee die op basis hiervan iets in gang kunnen zetten voor me? In tegenstelling tot de webcare die me al een jaar lang afschepen maar wel lekker factureren? 

@StephanBurgwal , vul je forum profiel volledig in dan kunnen KPN medewerkers - moderators (alleen zij) alle gegevens in de 'prive' velden lezen en ook actie ondernemen. Kan wel een paar dagen duren, men heeft het druk.


Het zwarte kastje moet hoger op het witte kastje, mogelijk kan je het al testen met een stukje plakband/tape. Het zwarte kastje moet er zover opgeschoven zitten dat witte blokje in de zwarte uitsparing valt, volledig als vierkant.

 

 


@StephanBurgwal Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je verbinding zo slecht werkt en dat je hier al zo lang mee bezig bent!

Ook bijzonder om te zien dat de NT zo geïnstalleerd is. En bedankt voor de foto's, ook naar @HansaanZet. 

Ik zou in dit geval zeker een monteur willen aansturen, de kans dat de verbinding hierdoor instabiel is acht ik vrij groot. 

Zijn er dagen waarop dit het beste uitkomt? Of zal ik deze zo snel mogelijk inplannen? 

 


@StephanBurgwal Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je verbinding zo slecht werkt en dat je hier al zo lang mee bezig bent!

Ook bijzonder om te zien dat de NT zo geïnstalleerd is. En bedankt voor de foto's, ook naar @HansaanZet. 

Ik zou in dit geval zeker een monteur willen aansturen, de kans dat de verbinding hierdoor instabiel is acht ik vrij groot. 

Zijn er dagen waarop dit het beste uitkomt? Of zal ik deze zo snel mogelijk inplannen? 

 

Hi Rutger,

Allereerst bedankt voor je reactie.

Ik hoop dat dit het daadwerkelijke probleem is, zou wel jammer zijn dat de Twitter webcare dan niet verder heeft doorgevraagd en dit al eerder opgelost had kunnen worden. Zelf wil ik dat kastje niet te hard doorduwen omdat ik het dan misschien alleen maar erger maak. Gezien alle opmerkingen hierboven over de NT, lijkt mij dit ook het meest aannemelijk.

In principe ben ik alle vrijdagen thuis aan het werk en toevallig a.s. maandag ook.

De andere dagen kan ook eventueel natuurlijk maar daar zou ik dan even speciaal vrij voor moeten nemen, liever niet natuurlijk 🤣mijn gegevens heb ik op advies ingevuld op mijn profiel.


@StephanBurgwal Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je verbinding zo slecht werkt en dat je hier al zo lang mee bezig bent!

Ook bijzonder om te zien dat de NT zo geïnstalleerd is. En bedankt voor de foto's, ook naar @HansaanZet. 

Ik zou in dit geval zeker een monteur willen aansturen, de kans dat de verbinding hierdoor instabiel is acht ik vrij groot. 

Zijn er dagen waarop dit het beste uitkomt? Of zal ik deze zo snel mogelijk inplannen? 

 

Ik kan mijn vorige post niet meer editten, maandag ben ik niet beschikbaar ;) 


@StephanBurgwal Ik heb de monteur ingepland voor komende vrijdag: 21-10-2022. 

Er volgt ook nog een bevestiging per sms. Mocht dit nou toch niet uitkomen, laat het dan zo snel mogelijk weten! 


@StephanBurgwal Ik heb de monteur ingepland voor komende vrijdag: 21-10-2022. 

Er volgt ook nog een bevestiging per sms. Mocht dit nou toch niet uitkomen, laat het dan zo snel mogelijk weten! 

Bedankt! Ben benieuwd