Skip to main content

Goedemorgen allen,

Ik heb inmiddels al een dik jaar problemen met het internet, hij valt met grote regelmaat weg. De ene keer wat korter dan de andere keer. Ik heb via KPN webcare al vele malen geprobeerd erdoor te komen maar ze bieden geen (onbetaalde) support omdat de verbinding tot het modem naar hun zeggen goed is, lekker makkelijk allemaal natuurlijk! Feit blijft dat ik elke keer een deurbel heb die niet werkt, de cameras om het huis niet werken en thuis werken geen doen is. Ik heb de modem op hun aangeven al zovaak gereset dat het knopje inmiddels niets meer doet (ook al van die goede kwaliteit!)... 

De problemen zijn er altijd al geweest maar zijn erger geworden na installatie van het Nokia kastje aan de muur. Dat nota bene volgens hun eigen installateur destijds goedkoper was dan de vorige en hogere snelheden aan kan, waar ik ook niets van zie gezien KPN nog steeds max 1Gbps aanbiedt.

We worden hier inmiddels een beetje gek van, vooral het feit dat KPN lekker z'n kop in het zand steekt en de consument lekker de rambam mag krijgen en hun reet afveegt met onze klachten (om het zacht uit te drukken!) en dat allemaal omdat de modem van KPN met firmware van KPN geen support verdient van KPN. Dat is toch te gek voor woorden?! 

Heeft iemand hier nog tips hoe we hier verder in kunnen gaan? Omdat we niet thuis kunnen werken op deze manier KOST het ons feitelijk geld! 

 

Update:


Monteur is geweest, het probleem was tweeledig, de NT zat inderdaad niet goed en er zat een probleem in de NT zelf, hij heeft hem nu vervangen. Ook heeft hij de rode netwerkkabel (CAT6) geinstalleerd omdat deze volgens hem beter zou zijn dan degene die de originele installateur heeft gebruikt (CAT5).

Hoop dat dit het heeft opgelost, tijd zal het leren.


Update: nog steeds valt het internet weg, inmiddels al voor de tweede keer sinds gisterenochtend.

@StephanBurgwal Ik heb de monteur ingepland voor komende vrijdag: 21-10-2022. 

Er volgt ook nog een bevestiging per sms. Mocht dit nou toch niet uitkomen, laat het dan zo snel mogelijk weten! 

 


@StephanBurgwal Erg irritant dat het probleem nog niet opgelost is. 

Ik heb een reactie in het bericht richting de monteur achtergelaten. Zo kunnen mijn collega's hier opnieuw naar kijken. 

Ik zal deze zelf ook in de gaten houden, zodra ik meer informatie heb zal ik het hier delen! 


@StephanBurgwal Erg irritant dat het probleem nog niet opgelost is. 

Ik heb een reactie in het bericht richting de monteur achtergelaten. Zo kunnen mijn collega's hier opnieuw naar kijken. 

Ik zal deze zelf ook in de gaten houden, zodra ik meer informatie heb zal ik het hier delen! 

Overmorgen komt er een A+ monteur, ben weer benieuwd...


Inmiddels is alwéér een monteur geweest, hij heeft het modem vervangen en alles opnieuw aangesloten. Dat ging heel even goed tot het weer weg viel. 

Ik heb toen dat gebeurde zoveel mogelijk randapparatuur verwijderd, switch er tussenuit en KPN extenders eruit. Op het moment dat ik een extender eruit haal valt het internet ineens weg, ik probeer een voor een de extenders weer aan te sluiten en het internet valt weer weg. Ik haal ze nog een keer eraf en weer valt het internet weg... Het lijkt dus aan de extenders te liggen óf de doorvoeringen óf evt randapparatuur op de extenders. De doorvoeringen zijn gelegd door een erkend electricien die ook het signaal heeft gecontroleerd destijds en dat was goed. Lijkt mij ook sterk dat beide doorvoeringen niet goed zouden zijn. 

Conclusie lijkt dus de extenders of de apparatuur die daar via wifi aan zit. Kan het misschien iets met een conflict in DNS'en zijn ofzo? 

Ik wil dit nog steeds graag opgelost hebben, aan wiens kant het nou 'fout' zit boeit me echt helemaal niet meer 😵💫

Heeft iemand op basis van deze info nog suggesties voordat ik wéér KPN contact? Of indien nodig een electricien voor de doorvoeringen te checken...

 


Overigens kom ik óók niet meer ingelogd in de modem, nieuw modem gehad, gereset, wachtwoord opnieuw ingesteld in de Thuis app. Niets werkt dus ik kan ook geen instellingen aanpassen

 


@StephanBurgwal Wat balen dat het opgelost leek te zijn, maar dat de problemen nu toch weer terug zijn. 

Op het moment dat je de "extender" dus afkoppelt is de verbinding wel stabiel begrijp ik? Gaat dan op dat moment ook de switch uit? 

Door deze dingen uit te sluiten kunnen we uiteindelijk wellicht vaststellen waar het probleem ligt. 

Vreemd dat het overigens niet lukt om in te loggen op het modem, als je een nieuw modem (Box 12) hebt gekregen zou dit moeten lukken met de inloggegevens op de achterkant

Is het inloggen ondertussen wel gelukt? Of doet dit probleem zich nog voor? 


@StephanBurgwal Wat balen dat het opgelost leek te zijn, maar dat de problemen nu toch weer terug zijn. 

Op het moment dat je de "extender" dus afkoppelt is de verbinding wel stabiel begrijp ik? Gaat dan op dat moment ook de switch uit? 

Door deze dingen uit te sluiten kunnen we uiteindelijk wellicht vaststellen waar het probleem ligt. 

Vreemd dat het overigens niet lukt om in te loggen op het modem, als je een nieuw modem (Box 12) hebt gekregen zou dit moeten lukken met de inloggegevens op de achterkant

Is het inloggen ondertussen wel gelukt? Of doet dit probleem zich nog voor? 

Hi Rutger,

Allereerst weer bedankt voor je input!

De extenders voor lange tijd afkoppelen is geen optie helaas met een gamende puber in huis 😅 (of diverse cameras door en om het huis), het wifi signaal viel juist weg toen ik de extenders los maakte van de router en viel ook weer weg bij het terug klikken in de router. Dit geldt voor beide extenders. Ik heb voor de zekerheid een netwerktester gekocht en die geeft aan dat beide Ethernet doorvoeringen naar de extenders goed zijn. We hebben om te proberen de extenders ook een harde reset gegeven, maar vanmorgen bleek dat óók niet de blijvende oplossing. 

Ik heb zowel de oude modem als de nieuwe modem geprobeerd in te loggen en te resetten maar hij weigert keihard en het is inmiddels nog niet gelukt in te loggen. Zou dit een browser cache dingetje kunnen zijn? Anders weet ik het namelijk ook niet 😅,


@StephanBurgwal Ik heb in dit geval niet direct een antwoord, ook niet op het niet kunnen inloggen op het modem. 

Ik ga uitzoeken of ik kan achterhalen hoe dit zit. Ik kom hier na het weekend op terug! 


@StephanBurgwal Ik heb in dit geval niet direct een antwoord, ook niet op het niet kunnen inloggen op het modem. 

Ik ga uitzoeken of ik kan achterhalen hoe dit zit. Ik kom hier na het weekend op terug! 

Hi Rutger,

De laatste 2 weken ofzo hebben we geen (merkbaar) last meer gehad van klachten, geen idee waarom ineens… Het is al vaker wat langer goed gegaan dus het zou me ook niets verbazen als ik het juist nu afroep over mezelf, maar tot nader orde zijn de problemen dus waarschijnlijk spontaan opgelost?!

 

Het enige wat ik nog zou willen is in de admin kunnen komen, dan kan ik voor het mooie 5Ghz/2.4Ghz nog even splitsen van SSID om het wat beter te organiseren. Heb jij daar toevallig een oplossing voor als resetten niet helpt?


@StephanBurgwal Ik zou nog kunnen proberen een reset vanuit deze kant uit te voeren. 

Dit zou er normaal gesproken voor moeten zorgen dat je weer helemaal vanaf fabrieksinstellingen begint. 

Dan zou je dus weer kunnen inloggen met de gegevens op de sticker in het geval van een Box 12, of je kunt bij andere Experiaboxen het wachtwoord veld de eerste keer leeg laten. 

Zou je kunnen laten weten of ik de reset inderdaad kan uitvoeren? 


@StephanBurgwal Ik zou nog kunnen proberen een reset vanuit deze kant uit te voeren. 

Dit zou er normaal gesproken voor moeten zorgen dat je weer helemaal vanaf fabrieksinstellingen begint. 

Dan zou je dus weer kunnen inloggen met de gegevens op de sticker in het geval van een Box 12, of je kunt bij andere Experiaboxen het wachtwoord veld de eerste keer leeg laten. 

Zou je kunnen laten weten of ik de reset inderdaad kan uitvoeren? 

Ja graag probeer maar, er niet in kunnen is ook verre van optimaal helaas. :( 


@StephanBurgwal Ik heb de reset uitgevoerd. 

Kun je laten weten of het hierna inderdaad weer lukt om in te loggen op het modem? 


@StephanBurgwal Ik heb de reset uitgevoerd. 

Kun je laten weten of het hierna inderdaad weer lukt om in te loggen op het modem? 

Het heeft helaas niet mogen baten, welke wachtwoord zóu het moeten zijn na een reset? Ik begreep van de monteur dat ook met een nieuw modem de instellingen SSID en wachtwoord van KPN uit worden opgehaald die bij onze aansluiting horen? Ik heb nu zowel de oude als de nieuwe geprobeerd.


@StephanBurgwal Bijzonder dat dit niet gelukt is. 

Achterop de Box 12 zit een sticker, het onderste wachtwoord moet je gebruiken om in te loggen. 

Soms staan hier ook bijzondere tekens in, waardoor het inloggen soms lastig gaat. 

Het andere wachtwoord zou je Wifi wachtwoord moeten zijn! 


@StephanBurgwal Bijzonder dat dit niet gelukt is. 

Achterop de Box 12 zit een sticker, het onderste wachtwoord moet je gebruiken om in te loggen. 

Soms staan hier ook bijzondere tekens in, waardoor het inloggen soms lastig gaat. 

Het andere wachtwoord zou je Wifi wachtwoord moeten zijn! 

Nou dan heb ik alles geprobeerd. Kom er gewoon niet in. :( 


@StephanBurgwal Ik durf op dit moment ook niet meer te zeggen waarom het niet lukt om in te loggen. 

Wat je nog zou kunnen proberen is om telefonisch contact op te nemen met mijn collega's op 0800-0402. Zij kunnen dan eventueel meekijken van afstand. 

Kun je laten weten of het samen met een collega wel gelukt is? 


@StephanBurgwal Ik durf op dit moment ook niet meer te zeggen waarom het niet lukt om in te loggen. 

Wat je nog zou kunnen proberen is om telefonisch contact op te nemen met mijn collega's op 0800-0402. Zij kunnen dan eventueel meekijken van afstand. 

Kun je laten weten of het samen met een collega wel gelukt is? 

Ja zal ze van de week even bellen, thnx