Skip to main content

Goedemorgen,

Omdat er blijkbaar, geen ingang is binnen KPN om op een fatsoenlijke manier eenĀ  klacht door te geven doe ik mijn verhaal maar even via deze lijn.

Glasvezelvoorbereider kwam in de zomer bij ons langs en nam heel uitgebreid kennis/ foto's /notities van mijn woonsituatie. Die o.a. bestaat uit een is/ra in de woonkamer en vloerverwarming (CV).

Logisch dat boren in de vloer geen optie is, waardoor ik aangaf dat het doorvoeren van de glasvezelkabel via de oude coax aansluiting voor mij geen probleem is.

Vanmorgen werd er conform de vooraankondiging aangebeld door een jongeman die al heel snel doorgaf dat hij hiervoor geen oplossing heeft.

U begrijpt mijn frustratie en heb hem duidelijkĀ gemaakt wat ik denk van de kwaliteit van het KPN-management, omdat ik niet hem maar KPN hierop aanspreek.

Over het aanspreken; weet iemand een directe ingang naar KPN om te overleggen hoe ik uit deze impasse kom. Via een website loop ik alleen maar aan tegen soorten van storingen en lijsten van oplossingen. Hopelijk zit er ook een medewerker van KPN op dit forum zodat hij iets kan regelen

Alvast bedankt

Gr. Lucien van Peer

Ā 

Ā 

Ā 

Daarvoor moet u bij KPN Netwerk zijn

https://www.kpnnetwerk.nl

U heeft het over "oude coax kabel". Die is gewoon van Ziggo. Als u een abonnement neemt bij Ziggo, dan word deze kabel gebruikt. Ziggo levert niet over glasvezel.

EnĀ KPN mag niet aan de kabel van ZiggoĀ komen uiteraard. Dus die verwijderen en daarvoor in de plaats de glasvezel kabel naar binnen steken is totaal niet aan de orde.

En als u veel ruzie maakt met KPN over de aanleg van glasvezel,Ā dan word een abonnement bij Ziggo misschien wel een heel realistisch scenario...


Ā 

En als u veel ruzie maakt met KPN over de aanleg van glasvezel,Ā dan word een abonnement bij Ziggo misschien wel een heel realistisch scenario...

Daar ben ik inmiddels achter, nadat ik moest liegen met een storing zodat ik het telefoonnummer kreeg en doorverwezen werd naar netwerk.nl met ook een telefoonnummer.

Blijkbaar is netwerk.nl niet op de hoogte van het eigendom van aansluitingen.Ā 

Blijft de mening dat ik boos mag worden op mensen die afspraken maken en ze achteraf niet kunnen nakomen.

Ik maak zelden ruzie, maar mag van een dergelijk groot bedrijf meer professionaliteit verwachten en dat ze beter bereikbaar zijn

Blijft van mening, dat het gat in de muur mijn eigendom is en groot genoeg is om ook een glasvezelkabel door te leiden, zodat ik geen gat in de vloer hoef te maken met alle risico's.

Ā 


Normaliter word het glasvezel in de meterkast binnen gebracht. Dat kan bij u niet? De meterkast zit aan de andere kant van het huis ofzo?


Uitgangspunt voor de aanleg is: waar de is/ra is geplaatst. Bij mij is die in de woonkamer.


Het kastje aan het eind van de glasvezel is ā€œnietā€ cq lastig cq kostbaar om te verplaatsen, daarom zou ik die altijd in de meterkast willen hebben, De verdere verdeling in huis gaat met hele makkelijke kabels, dus altijd aan te passen door een handige klusser. Denk aan kamer anders inrichten, verbouwen, bij verkoop huis.


Uitgangspunt voor de aanleg is: waar de is/ra is geplaatst. Bij mij is die in de woonkamer.

Maar blijkbaar is dat moeilijk, dus meterkast. Niet alleen bij u is dat moeilijk, meestal is dat moeilijk. Daarom is heel vaak de meterkast de plek waar de kabel binnen komt. Is ook het meest logische. Want dan kun je van daaruit ook met een kabel naar boven. Vanuit de woonkamer naar boven is niet handig.


Bij mijn zwager werd vorig jaar door een schouwer vastgesteld dat het glas-punt naast het IS/RA-punt aan het eind van de huiskamer moest komen.

Toen het in werkelijkheid aangelegd werd, werd het toch de meterkast.

Ā 


Als je vloerverwarming op je hele benedenverdieping had gehad, was de reactie m.i. anders geweest. Naar boven is geen probleem, naar beneden wel.


Een gat boren in een vloer met vloerverwarming heb ik wel gedaan, is te doen, met wat nadenken, het ligt nooit vlak langs de muur, behalve de aanvoer. Een andere complicerende factor is dat de fundering dikker/breder kan zijn dan de muur, dus dan moet je een stukje vd muur blijven. Met een warmte camera is er te zien waar de slangen liggen. De kruipruimte is vaak een ideale route.

Maar, ik ken deze situatie niet natuurlijk.


Klopt, de fundering is idd breder en verwarming is 20 jaar geleden aangelegd.

Noppensysteem met isolatielaag, en weet echt niet meer hoever van de muur de leidingen liggen en het risico is aan mij.Ā 

Heb jaren geleden onder de kruipruimte gezeten en kan me wel herinneren dat er meerdere gaten geboord waren naar boven. Denk dat ze hierbij plastic installatie buizen gebruikt hebben. Moet toch makkelijk zijn om zo'n dun kabeltje aan toe te voegen.

Heb de leeftijd niet om dit te herhalen.Ā 

Ā 


Als je het gewoon zelf doet, zelf voorbereid, zelf aanwezig bent, zelf de kruipruimte in gaat, dan kan eigenlijk alles.

Toen hier de eletriciteitskabel aangelegd werd heb ik ook zelf de pijp onder het pad op moeten zoeken. Anders hadden ze het pad open gebroken. En dat krijg je natuurlijk nooit zo mooi meer dicht. Dat ik zei dat er een pijp lag, dat was niet voldoende, wat die gingen hun niet op zoeken. Daar was geen sprake van. Ik moest hem zelf opgraven.

Je moet het gewoon zelf doen, zo simpel is het.


zie de vergelijking met een elektriciteitskabel even niet. totaal ander bedrijf.

Indertijd heeft Ziggo ook de vernieuwde (groene) coaxkabels met de is/ra naar de woonkamer getrokken

Mijn zoon woont 2 straten verder in hetzelfde type woning en daar isĀ iemand van netwerk ondergronds gegaan voor de glasvezelaansluiting.

Zou het raar vinden dat iemand van 40 jaar ouder dit dan wel zelf zou moeten doen


zie de vergelijking met een elektriciteitskabel even niet. totaal ander bedrijf.

Zijn gewoon grondwerkers, die leggen zo ongeveer alle soorten infrastructuur aan. KPN legt zelf helemaal niets aan hĆ©. Alles word uitbesteed.Ā 

Zou het raar vinden dat iemand van 40 jaar ouder dit dan wel zelf zou moeten doen

Wat is er mis met 40 jaar? Vind u dat u al oud bent ofzo? Die grondwerkers die bij mij de elektriciteitskabel aangelegd hebben waren Turken, die waren bijna allemaal ouder dan 40 jaar.


Ho, hier wordt het eea ge-miscommuniceerd cq misbegrepen, ik denk dat jullie het aardig eens zouden kunnen zijn maar gaat een beetje mis door dat het via tekst gaat.

Wat ik er uit haal, de een maakt de kabelroute klaar ( gaten, mantelbuis ) de ander legt de kabels en sluit aan.


Het begint al met de leeftijd, als ik zeg 40 jaar ouder dan bedoel ik ook 40 jaar ouder dan mijn zoon. Blijkbaar is het moeilijk iets in een juiste context te lezen en dat daar ook nog eens andere nationaliteiten bij te moeten betrekken. En dat draagt dan ook nog eens de titel Slimmerik

Als Nick van 83 is dan snap ik niet dat hij voor zijn woning een elektrische kabel moest installeren tenzij hij in de rimboe woont.Ā