Skip to main content

Ik heb bericht gekregen van Open Dutch Fiber, dat ze binnenkort glasvezel komen aanleggen in mijn meterkast. Dit doen ze in samenwerking met T-Mobile. Wanneer kan ik de aansluiting van KPN verwachten? Of moet ik overstappen naar T-Mobile om mijn 4K televisie optimaal te benutten.

Kan ik de aansluiting van Open Dutch Fiber ook benutten voor KPN Glasvezel? Of komt er dan weer een nieuwe aansluiting?

 

Alvast dank .

 

Zo te zien (nog) niet, op de pagina van Open Dutch Fiber

 

 

Ik denk dat Tmobile het voorlopig graag voor hunzelf willen houden.

 

 


Bedankt, ik heb dit in de brief ook gelezen. Maar met welk Netwerk gaat KPN in zee? Ik neem aan, dat er ergens anders in Nederland ook glasvezel door een bedrijf is aangelegd.


Bedankt, ik heb dit in de brief ook gelezen. Maar met welk Netwerk gaat KPN in zee? Ik neem aan, dat er ergens anders in Nederland ook glasvezel door een bedrijf is aangelegd.

 

 

KPN netwerk legt namens KPN het (open) glasvezelnetwerk aan. 

Er zijn ook partij zoals Kabelnoord of Delta, die eigen netwerk aanleggen waar KPN niet over levert.

 

 

 


Dat is niet zo mooi, dan heb ik straks een meterkast vol aansluitingen.:joy:


Dat is niet zo mooi, dan heb ik straks een meterkast vol aansluitingen.:joy:

Je hoeft het niet toe te staan. De nieuwste methode van KPNnetwerk is om een BOP in de grond voor je voormuur te doen. Als je dan e.v.t. later wilt overstappen voeren ze de draad/vezel naar binnen.

Verder moet je voor 4K niet bij TV zijn (er is nog weinig), maar er is Youtube, Netflix, noem maar op waar genoeg 4K content te vinden is.


Ik heb een Netflix abonnement en daar is al veel 4k te vinden. Nu ben ik redelijk tevreden over KPN en zou niet graag over willen stappen. De verbinding op de slaapkamer is niet goed te noemen, maar ik ben niet van plan om de dure verbindings sets aan te schaffen van KPN om de verbinding via Ethernet beter te maken.

Ik kan ook niet kiezen, want ik woon in een appartement, dus het bestuur van de Vve heeft bepaald dat iedereen een aansluiting krijgt via de meterkast. Ik kan dat niet weigeren. Ik weet wel dat veel mensen gaan overstappen naat TMobile en ik hoop dat KPN snel volgt met glasvezel. 


Ik heb een Netflix abonnement en daar is al veel 4k te vinden. Nu ben ik redelijk tevreden over KPN en zou niet graag over willen stappen. De verbinding op de slaapkamer is niet goed te noemen, maar ik ben niet van plan om de dure verbindings sets aan te schaffen van KPN om de verbinding via Ethernet beter te maken.

Ik kan ook niet kiezen, want ik woon in een appartement, dus het bestuur van de Vve heeft bepaald dat iedereen een aansluiting krijgt via de meterkast. Ik kan dat niet weigeren. Ik weet wel dat veel mensen gaan overstappen naat TMobile en ik hoop dat KPN snel volgt met glasvezel. 

Je moet dat punt in de meterkast als overgang tussen jouw en de provider beschouwen. Dat is hoe ook wetgeving per eind januari 2022 er uit gaat zien volgens plan.

Zaken in je huis zijn je eigen verantwoordelijkheid. Bij T-Mobile kan je extra WiFi punten huren, maar een verstandig mens koopt ze zelf. Dan ben je uiteindelijk goedkoper uit en maakt het ook niet uit bij welke internet provider je zit.

Anders maar blijven sukkelen en klagen en irriteren en hopen en vragen. Je energie leverancier gaat je ook geen lampen en wasmachine enz kado doen. Kan wel, maar dan zullen ze eerst de prijzen voor eenieder flink omhoog doen.


Nu haal je een gevoelig punt aan, als ik een wasmachine aanschaf verwacht ik dat hij het doet. Ik heb vroeger Ziggo gehad en die heeft keurig een kabel aangelegd naar de slaapkamer. Niet dat ik de periode daarna tevreden was, daarom de overstap gemaakt naar KPN. Maar ze hadden wel overal televisie aangelegd. Overigens werkt de aangesloten tv in de woonkamer prima.  (rechtstreeks via ethernetkabel) Misschien maar eens kijken wat het kost om een ethernetkabel naar de slaapkamer kost.


Nu haal je een gevoelig punt aan, als ik een wasmachine aanschaf verwacht ik dat hij het doet.

Moet er wel een stopcontact zitten. En water. En een aansluiting op de riolering is ook handig. Als dat er allemaal niet zit op de plek waar u die wasmachine wilt laten plaatsen, dan moeten die aansluitingen gemaakt worden. Dat moet u dan zelf betalen. De leverancier van de wasmachine komt dat echt niet gratis voor u regelen. 


Ik heb vroeger Ziggo gehad en die heeft keurig een kabel aangelegd naar de slaapkamer.

...

Misschien maar eens kijken wat het kost om een ethernetkabel naar de slaapkamer kost.

Als die coax kabel door een buisje loopt, dan kan die waarschijnlijk 1voudig vervangen worden door een utp kabel. 


Dank je wel, ik zal eens informeren wat dat kost. Er zit een antenne aansluiting met coaxkabel. (Nog de oude Ziggo kabel)