Skip to main content

Vorig jaar is hier glasvezel voor kpn aangelegd, bij de aanmelding daarvan is er gevraagd waar de aansluiting moet komen, ik heb aangegeven op de plek waar de coax aansluiting zit. Enige tijd later is de boel aangelegd, maar in de meterkast, de monteur vertelde mij dat ze alleen maar aanleggen in de meterkast, maar dat kpn een oplossing heeft met een draadloze tv kast. Ok opgelost dacht ik, maar helaas bij het pakket wat ik binnenkreeg geen draadloze tv kast, dus maar gaan bellen, een medewerker wist mij te vertellen dat de nieuwe draadloze kastjes over een week zouden binnenkomen en hij zou regelen dat er gelijk 2 naar mij opgestuurd zouden worden, 2 weken later nog niets, dus maar weer gebeld, een dame vertelde mij dat ze vertraging hadden maar dat ze over een dag of 3 opgestuurd zouden worden. Enige weken nadat ik even in het buitenland had gezeten, nog niets ontvangen, dus weer bellen. Deze dame wist me te vertellen dat er helemaal niets toegezegd was en dat die kastjes alleen maar te koop zijn, nadat ik boos had opgehangen toch 2 weken later maar weer gebeld, de volgende dame wist me te vertellen dat ik die kastjes helemaal niet kan krijgen omdat ik daarvoor het verkeerde abonnement heb. Ondertussen zit ik met een kabel van 10 meter vanuit mijn meterkast naar mijn televisie, omdat kpn er een ongehoorde puinhoop van maakt.

Ok...ik zal iets dimmen....mij is al eerder medegedeeld dat ik kpn tv+....niet kan krijgen omdat ik een (onder foute voorwendselen) abonnement heb...

Toen u het abonnement afsloot was dat kastje met WiFi nog niet beschikbaar. U heeft de ontvanger gekregen die op dat moment de nieuwste was.

Wie heeft bij u het glasvezelkastje geplaatst en de KPN Box aangesloten? Heeft u dat zelf gedaan? Of is daar een monteur voor geweest? 

In principe heeft u recht op een gratis installatiemonteur die de KPN Box plaatst en ook 1 tv ontvanger aansluit. 


“jullie” 

Sorry @Helemaal klaar met kpn ik en de meeste die helpen op dit forum werken niet bij KPN.

Alleen de moderator (KPN medewerker) werkt bij KPN.

Vul je profiel zo compleet mogelijk in, dan kan de moderator het ook voor je nakijken.

i.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 

 

En wat er ook gebeurd, probeer altijd beleeft te zijn.

Dan bereik je echt het meeste. 

En een losse kabel kan je mooi in buizen of gootjes wegwerken.

 

En de DVS, neem die alsjeblieft niet.

Vreten veel energie (volksmond stroom) en door de grote verstoring op het 230 volt netwerk hebben ze voor IPTV veel problemen. 

 

EN als het goed is heb je een mail gehad, dat de voorwaarden zijn veranderd.

Dat betekend dat je tot 1 april je abonnement kan wijzigen.

1 ding wel belangrijk om te weten, omdat je dan een nieuw abonnement aangaat (KPN tv+), vervallen wel alle kortingen die je momenteel eventueel hebt. 

En deze is inderdaad pas sinds eind januari 2023 beschikbaar.

 


Hoi @Helemaal klaar met kpn . Welkom op het forum.

Ik heb het hele verhaal met belangstelling gelezen. Heel eerlijk? Dit is niet echt iets voor het forum maar ik wil best kijken of ik ergens in kan bemiddelen.
Je hebt alleen je profiel nog niet ingevuld dus zonder die gegevens kan ik geen goed beeld van de situatie krijgen. 

Zou jij je profiel willen invullen en mij daarna hier een seintje geven?


Ik snap dat dit forum niet helemaal de plek is....maar ik moet mijn frustratie ergens kwijt daar ik met 0800-0402 nergens kom.....maar inmiddels heb ik mijn profiel ingevuld 😉


Ik had gehoopt op hulp op dit forum, maar als ik dan alleen maar reacties krijg waarin alle fouten van kpn blind verdedigd worden ....tja dan wordt ik alleen maar bozer, en neem ik andere stappen, maar ik ben blij dat er nu iemand is die bereid is om mee te denken


Het laatste contact dat ik in onze systemen kan terugvinden is van 6-1.   Helaas is er niet heel duidelijke gelogd waar het gesprek over ging.

Wat is nu jouw specifieke wens? 


Mijn specifieke wens is dat of de kabel op de afgesproken plek wordt aangelegd, kpn vroeg mij tenslotte waar de glasvezel aansluiting aangelegd moest worden.....dus de plek van de oude Cai aansluiting.....vlakbij mijn tv.....of een draadloze verbinding.....mijn wens is dus dat ik verlos wordtvan die 10 meter kabel (die ik als tijdelijke oplossing heb ontvangen, totdat ik draadloos zou krijgen) die nu door mijn woonkamer ligt


Tevens heb ik de gegevens van de gesprekken met 0800-0402 terug gezicht op mijn telefoon

06 januari om 15.06 / ruim 17 minuten

07 januari om 15.05 / 4.30

20 januari om 14.58 bijna 14 

13 februari om 20.30/ ruim 11

5 maart 12.41/ 19 


Ik kan een monteur sturen, die samen met jou de mogelijkheden bekijkt. Wat er wél of niet kan, is niet voor mij om te beoordelen. Dat is tussen jou en de monteur. En mijn advies is om vooraf alles goed door te spreken.

Méérwerk of extra hardware (superwifi o.i.d. )  kan ik niet vergoeden.  Het bezoek zelf en de basis handelingen wel. 

Ik lees graag of je hier iets voor voelt 

 


Een monteur die met mij de mogelijkheden bekijkt, is altijd welkom, als hij me kan vertellen wat alles kost kan ik daar alsnog over beslissen, en kost het me te veel om alles geregeld te krijgen zoals afgesproken was, dan wil ik de mogelijkheid hebben om kosten vrij uit mijn contract te kunnen stappen


Mijn excuus.  Normaal krijg ik een waarschuwing als iemand in een topic reageert. Die laatste reply van jou heb ik blijkbaar gemist :-(

 

dan wil ik de mogelijkheid hebben om kosten vrij uit mijn contract te kunnen stappen

Dat is niet aan mij.  Zoiets kan alleen onze save afdeling beslissen.  Ik kan alleen maar meedenken over praktische oplossingen.

Voel je nog iets voor die monteur?

 


Nogmaals , als een monteur hier zonder kosten de problemen oplost dan ben ik daar altijd voor,....dat is het enige wat ik van begin af aan wou,....maar werdt iedere keer met nieuwe verhaaltjes het bos in gestuurd 


De moderator geeft aan dat meerwerk voor eigen rekening zal zijn.

Maar dat gaat dus in overleg met jouw.


Weer zo'n antwoord....wat is dan datgene wat ze doen zonder meerwerk????


Dat is dus het verschil tussen Ziggo en dat... kpn....Ziggo stuurt gelijk een monteur...zeurt niet over kosten en lost het probleem op.....ik heb echt zo mega veel spijt dat ik overgestapt ben....en zal dat ook overal verkondigen


@Helemaal klaar met kpn Lange Kabels leggen en extra apparatuur die niet standaard is komt voor eigen rekening.

 

Hier enkele weken terug een probleem met internet en had de volgende werk dag een monteur 

Deze heeft het glasvezel kastje vervangen en de modem omdat deze beide problemen gaven zover hij kon zien.

Dit was kosteloos want het probleem zat niet aan mijn kant.

Tevens als jij de monteur vriendelijk ontvangt zal deze jouw graag helpen 

Met vriendelijkheid kom je namelijk erg ver.


Ik ben altijd vriendelijk tegen wie dan ook die bij mij komt om problemen op te lossen.....maar ik heb al zoveel antwoorden gehad die niet nageleefd worden bij kpn dat ik denk dat ze zelf in hun eigen sprookjes geloven.....nogmaals....als ze hier langs komen en doen wat ze belooft hebben.....dan krijgt die monteur er een koffie en een gebakje bij


Ps....als je wil reageren...lees alles......die lange kabels kreeg ik als overbrugging omdat mij een draadloos systeem was toegezegd.....wat die persoon niet had mogen doen bleek later....want een ander persoon vertelde mij dat hij een mail heeft gekregen over hij dat hij dat niet had mogen doen.....maar ondertussen....is mij bij aanleg van glasvezel gevraagd.....waar wil ik de aansluiting .......ik.....op mijn oude Cai aansluiting plek ......vervolgens.....leggen ze het aan in mijn meter kast........vele meters bij waar afgesproken....dus kabels over de vloer enz.....(en ze liggen er nog steeds)......ik bellen...geen probleem over 1 week krijgen we draadloze systemen die sturen we je dan gelijk op ......2 weken later.....maar ff bellen....tja vertraging....maar over 3 dagen sturen we ze op,.......ondertussen .....moest ik naar Dubai voor een tijdje....bij terugkomst..... helemaal niets.    Dus weer bellen......tja er iets fout gegaan...die draadloze systemen hadden jou niet aangeboden mogen worden.....ik boos opgehangen.... vervolgens....iets meer als een week later.....toch maar bellen....wat kost dat draadloos gebeuren........sorry meneer.....maar dat kunt u niet krijgen want u heeft een ander abonnement......en dan zijn er mensen hier die het raar vinden dat ik boos ben....en dat is niet eens het hele verhaal....maar dan moest ik nog meer typen


Ik ben altijd vriendelijk tegen wie dan ook die bij mij komt om problemen op te lossen.....maar ik heb al zoveel antwoorden gehad die niet nageleefd worden bij kpn dat ik denk dat ze zelf in hun eigen sprookjes geloven.....nogmaals....als ze hier langs komen en doen wat ze belooft hebben.....dan krijgt die monteur er een koffie en een gebakje bij

Ik heb glasvezel van KPN al een 8 jaar. Bij de aanleg de vraag waar moet ie komen. Dan zeg je "daar". Op het moment dat het zover is, dan zeg je "stop" en anders "niet". Bij ons in de gemeente zal het nu wel een ratjetoe zijn, maar dat was toen zo. Als ze nu zeggen "meterkast" of "niet",  het zij zo. Ook ik heb bewust gekozen voor de meterkast en daarna afgewogen hoe ik met de netwerkkabel bij mijn tv in de buurt kwam, vanuit de kruipruimte omhoog of via de loze muur naast de meterkast. Hij komt dus op de zaagsnede van een plint naar binnen. Mijn PC, tja, een deur ertussen, laminaat oppakken, etc, dus wifi. Ideaal?, kies de goeie oplossing. Dus roei met de riemen die je hebt en ben niet zo stug. Het is per slot van rekening een kabel en meer niet. En zoals ze al opmerken, TV via WiFi met de oude generatie tv-boxen, dat is een echte "nogo".

Trouwens, zo'n glasvezel kastje in de kamer wil je echt niet. Of zien ze er zo mooi uit? En dat stopcontact wat je kwijt bent, die verdomde kabel over de vloer, moet ik nog doorgaan?


Als er een monteur komt die de glasvezel aansluiting legt op de afgesproken plek.... namelijk de oude Cai aansluiting zonder kosten....dan is hij of zij van harte welkom....maar ik betaal kpn geen cent voor werkzaamheden die zij zelf niet zijn nagekomen 


Ok....blijkbaar wil je een reactie.....ten eerste gaat het met om wat er toegezegd is en wat er niet nagekomen wordt....ten tweede zit ik hier met een dubbele hernia en ben echt niet in staat om mijn laminaatvloer ff open te leggen om er een kabel onder door te leggen....ten derde....erger ik me mateloos aan pipo's die van alles zeggen maar totaal niet weten waar ze het over hebben bij kpn....want iedereen die ik aan de telefoon krijg verteld een ander verhaal.....en waarschijnlijk kunnen die mensen daar niets aan doen, maar zijn ze gewoon niet beter opgeleid.......en ten vierde....ookal had ik geen hernia.....ik krijg een dienst aangeboden en verwacht dat die nageleefd wordt.....lijkt me niet zo raar toch????


Ps.....ik zei stop toen ze het bij de meterkast gingen aanleggen..maar de monteur wist me te vertellen dat de kpn daar een draadloze oplossing voor zou geven 


Daar zullen ze de DVS mee bedoeld hebben.

Maar over het algemeen moet je die zelf aanschaffen.

Eigenlijk lees je nauwelijks dat glasvezel tot in de woonkamer wordt gelegd

Enkel als het echt niet anders kan in de situatie lees je het nog wel eens.


Zelf gebruik ik ook een DVS voor de televisie, niet ideaal maar het werkt hier prima

Maar goed ik ben ook niet veeleisend en de normale zelf aangelegde kabel die er voorheen naar de tv lag had een breuk.

Maar let wel de meeste vinden een DVS niks en het kan storing veroorzaken.

Glasvezel kastje zit hier dus gewoon in de meterkast en daar zit ook de modem.


gewoon internet in de meterkast en daar modem met internet kabel daar woonkamer problem solved

 

 

hier voorbeeld ( is wel ziggo met cat 6 naar woonkamer) 

 


Ps die Cai aansluiting zit achter de tv ....dus niet zichtbaar....dus daar kan de glasvezel ook....en nogmaals.....het gaat er niet om wat wel  of niet kan.....het gaat om niet nagekomen afspraken.....inmiddels velen trouwens .....net zoiets als dat jij morgen een auto met airco koopt....en die blijkt er niet in te zitten....en de verkoper zegt dan.....dan zet je toch gewoon een raampje open.....en als je toch een airco wil dan moet je extra betalen