Skip to main content

Echt grappig KPN en KPN Netwerk, beiden naar elkaar wijzend. Ik moet kpn provider op de hoogte houden met wat ik hoor van kpn netwerk. In mijn ogen is het bedrijf kpn 1 bedrijf, maar dat is blijkbaar niet het geval aangezien kpn "internet" los staat van kpn "netwerk". In mijn ogen als ik in een Jumbo loop, dan kan een groenteafdeling niet zeggen dat een brood afdeling niet bij jumbo hoort.

Nu weer contact met een ander "onderdeel"van kpn gehad nu de afdeling klachtenafhandeling. En die is dus het ergste van alles!!! Ik heb betere antwoorden gehad van de overige afdelingen. Klachtenafhandelingen zegt: Nadat ik zeg dat het niet klopt na de postcodecheck dat hun zeggen : hoera, je hebt glasvezel. Antwoord dodo: nee, dat zegt niets je kunt altijd wel een abbo afsluiten ook al is er geen glasvezel. Wat is dan het nut van een postcodecheck???? 2e fout klachtenafhandeling: Coulance van kpn door me een noodpakket te geven. GRRRRRR toen echt boos geworden. Coulance??

Nee, ze hadden door dat het niet klopt met abbo afsluiten, dit was het minste qua compensatie. Ze mogen blij zijn met dat ik ermee akkoord ga. Maar klachtenafdeling denkt dat ik kniel om hun te bedanken voor wat kpn met me doet. Tip voor kpn, hef de afdeling klachtenafhandeling 🙂 !!!! Of zet er mensen neer die klantvriendelijk zijn en iets toevoegen🙂

Via de gewone helpdesk weer gesprek gehad en ze heeft gewoon een bundel van 400 gig opgewaardeerd zodat ik niet om de paar dagen hoef te bellen. KPN zorg dat jullie je zaakjes beter regelen!! Wacht nu weer op 9 december, terwijl KPN Netwerk al zegt dat het pas 2023 word. KPN helpdesk zegt nog steeds 9 dec. , best knap als er nog een afspraak moet worden gemaakt... - weekend = 5 dagen voor oplevering, maar moet nog afspraak hebben voor een monteur. lol. Ik ben realistisch. Ondertussen nog 4 werkdagen te gaan…… Natuurlijk zijn er in die 4 werkdagen een afspraak gemaakt, is de aansluiting gemaakt en is mijn verbinding opgeleverd. Of ben ik negatief als ik niet geloof dat dat gaat lukken???? lol

Dag @Hespen2 als kpnnetwerk zegt het wordt 2023 dan wordt het 2023. Zij zijn de beheerder van het netwerk. Kpn de provider levert over dat netwerk net zoals andere providers dat doen. Wellicht dat u eerst op koper wordt gezet maar glasvezel gaat em niet meer worden dit jaar.


Hoi @Joep1965 , het is nieuwbouw(oftewel er ligt geen koper meer) , had ik idd maar ook koper!! Ik heb 1 keuze, en dat is glasvezel 😞 welke er niet is. Het vervelendste is is dat ze bij de postcodecheck niet netjes aangeven dat glasvezel nog niet is aangelegd tot in de woning. Maar het is triest dat IK kpn provider moet vertellen dat 9 december het niet gaat worden!!!  Wat klopt er niet???? 


De systemen zijn niet aan elkaar gekoppeld.  Dat mag ook niet van de ACM. Kpn de provider mag op geen enkele wijze een voorkeurspositie hebben tov andere providers.  Dus kpnnetwerk heeft de planning niet doorgegeven of kpn heeft het nog niet verwerkt.  Heb je een aansluiting van Ziggo in huis?


Ziggo hetzelfde, maar hun gaven netjes aan dat er nog geen aansluiting is. Nu achteraf blijkt dat dus 1 en dezelfde glasvezelkabel is. Alleen dus het compliment aan Ziggo om netjes te zeggen dat het niet mogelijk is om een abbo af te sluiten. 

Van zowel Ziggo als kpn heb ik de kastjes voor aansluiting al in de meterkast zitten.  Vandaar dat ik dacht dat glasvezel al aanwezig was en vooral omdat toen ik de sleutel kreeg heel de straat open gebroken was….. dus ging er van uit dat ik 1 ding hoefde te doen, oftewel abbo afsluiten en dan: Hoeraaaaa, u heeft glasvezel op uw adres!!! grrrr


Kpn en Ziggo op één kabel lijkt me stug want echt vrienden zijn ze niet. Kan Ziggo wel een indicatie geven van de aanlegdatum?


Nee, ook niet. Die vraag idd neergelegd via het web maar nog geen antwoord. 


Balen en ik ben bang dat gezien het tekort aan mensen het best even gaat duren.  Bij allebei trouwens.  Aannemers zitten met hun handen in het haar.


Nee, ook niet. Die vraag idd neergelegd via het web maar nog geen antwoord. 

heb je die vraag bij de ziggo community forum daar gaat het vaak best vrij snel met ingang zetten, deel anders een linkje hier (ben daar zelf vaak actief met helpen van mensen)