Skip to main content

Officieel zou er derde kwartaal 2021 glasvezel worden aangelegd. Na een belletje te hebben gepleegd m.b.t. de status, zou dat begin 2022 worden. Men heeft in het pand glasvezel aangelegd, maar dat kon nog niet worden aangesloten. KPN claimt dat mijn huidige provider de overstap vertraagde. Ik heb uiteindelijk een handtekening gezet onder 13 April 2022 (Hussel Internet 1 Gbit/s.)

Ik quote:

 

Startdatum van uw abonnement
Sluit uw apparatuur aan op 13 april 2022. We hadden eerder een andere datum afgesproken, maar uw huidige aanbieder heeft aangegeven dat uw contract pas op 13 april 2022 stopt. Uw abonnement start na oplevering van uw verbinding. Wilt u een andere datum afspreken? Doe dit dan makkelijk online via kpn.com/bestelstatus. En kies zelf een dag die u het beste uitkomt.

 

Ik heb contact gehad met KPN, of dit daadwerkelijk mijn aansluitdatum werd, en die vraag werd bevestigend beantwoord. Toch werd alles weer iets verder opgeschoven. Wederom KPN gebeld en “uiterlijk in de zomer” zou ik glasvezel hebben. Geheel volgens steeds opgeschoven planning, werd het eind December 2022,… maar dit keer zou het dan toch echt gebeuren!! 

 

Om onduidelijke reden ben ik inmiddels ietwat sceptisch geworden wat betreft de beloftes en toezeggingen van KPN. Ik besloot om toch nog maar eens te checken wat de postcode check mij vandaag wist te melden voor aansluiting op mijn adres. Ik quote:

 

Goed nieuws!

Glasvezel wordt aangelegd op jouw adres.
We verwachten dat het tussen december 2023 - januari 2024 wordt aangelegd.

 

Dus, er komt nog een jaartje vertraging bij? Of klopt die informatie ook niet?

 

Buiten dit constante opschuiven van datums en verspreiden van incorrecte informatie, was het ook zeer lastig om afspraken met monteurs te maken. Ik ben inmiddels drie maal thuisgebleven terwijl zonder enig tegenbericht de monteur niet kwam opdagen.. Als de monteur niet langs wil komen,…. maak dan geen afspraak met de klant. Heel raar concept, ik weet het. Maar ik heb hier drie vrije dagen voor op moeten nemen.

 

Alvast dank voor een eventuele reactie. Ben benieuwd. 

Hi @TochApart en welkom op ons forum!

Dat zijn inderdaad enorme sprongen qua wachttijd dus ik snap je reactie.  Hoewel ik de datum verder niet kan veranderen, ben ik wel erg benieuwd welke informatie wij op dit moment hebben vanuit KPN Netwerk.

Zou jij je forumprofiel zo volledig mogelijk in willen vullen en mij een seintje geven? Dan ga ik alles bij langs.


Hi @TochApart en welkom op ons forum!

Dat zijn inderdaad enorme sprongen qua wachttijd dus ik snap je reactie.  Hoewel ik de datum verder niet kan veranderen, ben ik wel erg benieuwd welke informatie wij op dit moment hebben vanuit KPN Netwerk.

Zou jij je forumprofiel zo volledig mogelijk in willen vullen en mij een seintje geven? Dan ga ik alles bij langs.

 

Hoi, heb inmiddels weer contact gehad met de helpdesk en ik kon het beste alle meldingen omtrent aansluitdatums negeren; “het was een beetje een chaos”. Ik heb alle apparatuur binnengekregen en aangesloten. Nadat ik eerder al had gemeld dat het lampje “alarm” op mijn aansluitpunt rood bleef branden, zou dit volgens de helpdesk zou verdwijnen op de dag dat mijn abonnement zou starten. Jullie technische dienst lijkt het daar niet mee eens te zijn, en gaf maanden geleden aan dat het betekent dat er geen glasvezelsignaal mijn woning binnenkomt.

Mijn abonnement is inmiddels actief, en natuurlijk bestaan wonderen niet en brand het lampje “alarm” nog steeds rood, en heb ik geen internet via glasvezel. Als ik mijn status bekijk geven jullie aan dat ik aangesloten ben. Als ik jullie test doe in de browser krijg ik te lezen:

Oeps, we zien dat je nog niet bent aangesloten

Doorloop de stappen nog een keer.

Controleer nogmaals je aansluiting“

 

Is er een optie dat er een wel-bestaande monteur langs komt, die wel op komt dagen op het afgesproken moment? Dan hoef ik niet weer drie dagen vrij te nemen zonder dat er iemand langskomt. Dit hele verhaal vol tegenstrijdige informatie en onzichtbare monteurs begint nu toch wel een beetje frustrerend te worden, en het vertrouwen in KPN is inmiddels tot het vriespunt gedaald. Mijn enige andere optie is Ziggo (ben daar geen fan van), aangezien KPN ook al te kennen heeft gegeven dat mijn DSL aansluiting definitief afgesloten gaat worden. Misschien toch prettig als voor die tijd mijn keuze niet alleen uit Ziggo hoeft te bestaan.

Ik heb overigens mijn gegevens voor zover mogelijk aangevuld, zoals gevraagd. Hoop dat je er iets mee kunt.

Sorry voor mijn ietwat norse reactie maar het is lang gelden dat ik zo slecht ben behandeld door een bedrijf. De ongekende hoeveelheid tegenstrijdige en foutieve informatie helpt ook niet echt mee.


UPDATE:

Berichtje gehad via sms dat ik nu officieel glasvezel-internet van KPN heb. Uiteraard werkt dat niet (zoals verwacht). Wat wel volgens KPN planning is verlopen is het opzeggen van mijn oude abonnement. Dat loopt binnen twee dagen af. Daarna zit ik zonder internet. Goed gedaan man.

Telefonisch contact gehad met KPN Netwerk, waarbij ik iemand aan de telefoon kreeg die letterlijk nul verstand van zaken had en geen idee had waar ik het over had. Wederom geen millimeter verder gekomen. KPN Netwerk heeft geen monteurs beschikbaar en ik ben volgend jaar weer aan de beurt, als ze het niet te druk hebben. Bovendien stuurt KPN Netwerk me terug naar KPN, omdat dat mijn  “provider” nu is. KPN bellen was een drama want daar werken blijkbaar geen mensen meer. Je kunt daar rustig een kwartier lang aan de telefoon hangen en de ene na de andere van tevoren ingesproken boodschap afluisteren met allerlei oplossingen die niet helpen. Nadat je dit alles hebt doorstaan, wordt de verbinding verbroken.

De service, bereikbaarheid, betrouwbaarheid, eerlijkheid, en kennis van KPN zijn ongeëvenaard slecht te noemen. KPN heeft het gepresteerd om een redelijke internetverbinding van T-Mobile, om te toveren in een spelletje met een kastje en een muur. In plaats van snel internet, begin ik het nieuwe jaar met geen internet, en als ik KPN Netwerk mag geloven dan kan dat nog wel even duren. Dat is geweldig nieuws voor iemand die internet nodig heeft om zijn werk te kunnen doen.

Bedankt, KPN.


UPDATE:

 

Voor de gein de chat assistent maar geprobeerd (een radeloos mens doet rare dingen):
 



Nog meer kastjes en muren. Is er iets bij KPN dat wel werkt???

 


STOP SVP DE OPZEGGING BIJ T-MOBILE

 

Ook na mijn laatste poging via Twitter krijg ik de standaard kletspraat met het verzoek om nog meer fotos te sturen (ik zie dat u gewoon bent aangesloten, het zou moeten werken, kunt u van alles fotos sturen… bla bla bla). Na uiteindelijk uren verder te zijn krijg ik dan het verzoek om te bellen naar het helpdesk-nummer waar ik al zo vaak naar gebeld heb. Waar van het kastje naar de muur dus.

Ik geef het op met KPN. Dus stop a.u.b. de opzegging van mijn abonnement bij T-Mobile. 

Mocht er ooit nog eens een monteur een de buurt zijn, laat hem dan maar eens naar het verdeelstation kijken. Afspraak ga ik niet meer maken want een monteur komt toch niet opdagen. Blijf geen vrije dagen opnemen.

Prettige jaarwisseling toegewenst.

 

STOP SVP DE OPZEGGING BIJ T-MOBILE

STOP SVP DE OPZEGGING BIJ T-MOBILE

STOP SVP DE OPZEGGING BIJ T-MOBILE


Dankjewel voor de updates. Ik zie dat dit inmiddels in behandeling is genomen bij onze Backoffice en je een noodpakket toegezonden hebt gekregen. Hopelijk is het snel verholpen!