Skip to main content

7 augustus jl. kwam de monteur van KPN om de installatie voor m'n glasvezelaansluiting af te ronden. De werkzaamheden konden echter niet worden afgerond omdat er een lampje op het glasvezelkastje niet deed wat het zou moeten doen. KPN Netwerk moest daarom eerst de aansluiting herstellen. Ik citeer uit de monteursbon: “Deze afspraak hebben wij al ingepland. Je ontvangt binnen 1 werkdag een e-mail met daarin een link. Maak daarmee eenvoudig een nieuwe afspraak met onze monteur, dan maakt hij deze de installatie af.” En “Opmerking monteur: Xgspon alarm lampje blijft branden en netwerk nl aangestuurd en ticket nummer SIR 202308074183 en RIP202308074178. Klant gemeld dat hij teruggebeld wordt voor een afspraak te maken. Grondkabel werkzaamheden Ticketnummer: Sir202308074183”. Tot op heden echter nada, niets, niemendal! Ik heb intussen van dit forum geleerd dat KPN Provider en KPN Netwerk ook al schijnen ze allebei deel uit te maken van de KPN-family graag naar elkaar wijzen wanneer er iets mis is en de schuld bij de ander leggen. Vandaar mijn opmerking: waren jullie nog maar een staatsbedrijf, wellicht bureaucratisch maar het werkte wel! En voor ik het vergeet: wanneer kan ik mijn glasvezelaansluiting gebruiken?

 

Hoi @ook in verwachting .  Wat je citeert uit het ticket is herkenbaar en dit is ook precies hoe ‘wij’ (de provider), de netwerkbeheerder (KPNNetwerk) hoort aan te sturen.

Ik kan voor je kijken of er een update in het ticket is. Dan heb ik wel je gegevens nodig. Kun je je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


@Erwin: profiel is aangevuld.


Staatsbedrijven? Ja, dat werkt geweldig! Bijvoorbeeld de NAM in Groningen? De PTT van vroeger? Kom op zeg. 


Staatsbedrijven? 

Dan hadden ze nu nog met ISDN bezig geweest en glasvezel nog moeten ontdekken 😁😁😁


Ach, PTT was toch Putje graven, Tentje bouwen, Tukkie doen.
 

Dat zal vast komen omdat vroeger alles zo veel beter was 😅


Ach, PTT was toch Putje graven, Tentje bouwen, Tukkie doen.
 

Dat zal vast komen omdat vroeger alles zo veel beter was 😅

In die tijd was in Leidschendam bij het PTT lab het zo dat een T65 toestel van grote hoogte op beton moest vallen en heel blijven. Dat betekende dat het toestel tien keer zo duur was als een verkrijgbaar draadloos (ja, ja!) toestel. Maar ja, die mocht je niet aansluiten want dat kon het PTT net beschadigen (proest!).

Concurrentie… mooi voor de consument. Staatsbedrijven, brrr…

 


Vrougah kon je overal een telefoonlijn krijgen, daar hebben we nu nog steeds gemak van, voor DSL.
Nu worden er in de steden meerdere glasvezels gelegd en in de buitengebieden niets, want laaghangend fruit plukken. Bij DSL was er een regeling voor gebruik door meerdere aanbieders, op glas niet.

Zie ook dit :

 


Hallo @KeesYagi Delta zakelijk kan tegenwoordig wel over het KPN netwerk, Delta voor consumenten (nog) niet.


@ook in verwachting : Excuus. Ik had je ook even de link naar het profiel moeten geven:

 

https://forum.kpn.com/settings/profile

 

(dit is het forumprofiel en ivm privacy mag ik initieel alleen hier jouw gegevens uithalen). Kun je die aanvullen (postcode, huisnummer en liefst klantnummer (vast) zijn het belangrijkste).

Geef je mij daarna hier een seintje?


@ Erwin: gedaan.


Staatsbedrijven? Ja, dat werkt geweldig! Bijvoorbeeld de NAM in Groningen? De PTT van vroeger? Kom op zeg. 

Even een off-topic correctie: de NAM is geen staatsbedrijf maar voor 50% eigendom van Shell en 50% van ExxonMobile. Van de aardgas opbrengsten gaat/ging echter 90% naar de staat maar daarmee is het geen staatsbedrijf. 


@ook in verwachting : Dank daarvoor.  

Het ticket is actief en we zullen moeten afwachten. KPNNetwerk zal contact met je zoeken.  Helaas kan ik niet vertellen wanneer dat zal zijn.

Wat mij opviel is dat je van Koper naar Glas gaat. De koperverbinding werkt nog wel toch?

 

Voortgangsmeldingen monteur

07-08-2023 13:45:37 : xxx - Xgspon alarm lampje blijft branden en netwerk nl aangestuurd en ticket nummer SIR 20230807xxxen RIP20230807xxxx. Klant gemeld dat hij teruggebeld wordt voor een afspraak te maken.