Skip to main content

Ik wordt hier in Schinveld "doodgegooid” met info over glasvezel en andere providers. Wanner komt KPN hier glasvezel aanleggen?



Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Niet. Glasvezel word bij u aangelegd door Delta Fiber. Daarop is KPN niet leverbaar. KPN zal zomaar niet een 2de netwerk er naast leggen op de korte termijn. KPN blijft bij u gewoon over het kopernetwerk leveren.


Heb daarnet brief van KPN dat ze nog geen samenwerking hebben met een partij die hier glasvezel gaat aanleggen (als 35% van de gemeente glasvezel wil). Voorlopig dus geen duidelijkheid.


Heb daarnet brief van KPN dat ze nog geen samenwerking hebben met een partij die hier glasvezel gaat aanleggen (als 35% van de gemeente glasvezel wil). Voorlopig dus geen duidelijkheid.

Ja... KPN weet ook wel dat de meeste mensen gewoon bij KPN willen blijven. En daarom stuurt KPN zo'n brief rond. Om mensen er op te wijzen dat glasvezel betekent: overstappen naar een andere provider. Heel veel mensen beseffen dat niet namelijk en schijven zich zomaar in voor glasvezel. Deze brief zal er aan bijdragen dat die 35 % mogelijk niet gehaald word. Omdat een gedeelte van de mensen zich door deze brief zou kunnen bedenken en zich niet zullen inschrijven voor glasvezel. 


Hoi @henk15, welkom op ons forum!
Meer informatie over glasvezel in de gebieden waar Delta de kabels aanlegt kun je vinden op deze pagina: Glasvezel via Delta Fiber of KPN?

Meer informatie over de aanleg van KPN Glasvezel kun je vinden op de site van onze kabelbeheerder KPNNetwerkNL


Niet. Glasvezel word bij u aangelegd door Delta Fiber. Daarop is KPN niet leverbaar. KPN zal zomaar niet een 2de netwerk er naast leggen op de korte termijn. KPN blijft bij u gewoon over het kopernetwerk leveren.

Hoezo niet?


Niet. Glasvezel word bij u aangelegd door Delta Fiber. Daarop is KPN niet leverbaar. KPN zal zomaar niet een 2de netwerk er naast leggen op de korte termijn. KPN blijft bij u gewoon over het kopernetwerk leveren.

Hoezo niet?

Omdat de meeste gemeentes er niet blij van worden dat de straat 2 jaar later weer open getrokken word. Ze kunnen KPN niet tegenhouden. Maar zullen mogelijk wel allerlei aanvullende eisen stellen die KPN doen besluiten eerst maar ergens anders aan te leggen.


Niet. Glasvezel word bij u aangelegd door Delta Fiber. Daarop is KPN niet leverbaar. KPN zal zomaar niet een 2de netwerk er naast leggen op de korte termijn. KPN blijft bij u gewoon over het kopernetwerk leveren.

Hoezo niet?

Omdat de meeste gemeentes er niet blij van worden dat de straat 2 jaar later weer open getrokken word. Ze kunnen KPN niet tegenhouden. Maar zullen mogelijk wel allerlei aanvullende eisen stellen die KPN doen besluiten eerst maar ergens anders aan te leggen.

Dank voor je reactie.

Dus als ik jouw goed begrijp gaat KPN ook nog leggen in Schinveld?

Ik heb namelijk het vermoeden van wel.

Maar waarom wilde KPN dan in eerste aanleg geen glasvezel aanleggen?

Wat komt Delta daar opeens doen..? Overigens niet alleen in Schinveld hoor. Ook in Puth,Schinnen.

In geleen ook geen KPN maar E fiber.

Wat is hier in hemelsnaam gaande? Frustratie dat KPN niet wil leggen?

Want laten we eens eerlijk zijn in Geleen weigerden ze in eerste instantie.

En nu ligt er E-fiber dat is volgens mij al een feit.

Overigens hier ook gedoe… want de ene straat heeft glasvezel de andere niet.

Pff waar is KPN mee bezig?


Niet. Glasvezel word bij u aangelegd door Delta Fiber. Daarop is KPN niet leverbaar. KPN zal zomaar niet een 2de netwerk er naast leggen op de korte termijn. KPN blijft bij u gewoon over het kopernetwerk leveren.

Hoezo niet?

Omdat de meeste gemeentes er niet blij van worden dat de straat 2 jaar later weer open getrokken word. Ze kunnen KPN niet tegenhouden. Maar zullen mogelijk wel allerlei aanvullende eisen stellen die KPN doen besluiten eerst maar ergens anders aan te leggen.

Dank voor je reactie.

Dus als ik jouw goed begrijp gaat KPN ook nog leggen in Schinveld?

Vast wel een keer. Maar KPN kan ook niet in heel Nederland tegelijk zijn hé? En waarom glasvezel aanleggen in een gebied waar het al ligt van een concurrent terwijl er nog zoveel gebieden zijn waar nog niks ligt?

Ik heb namelijk het vermoeden van wel.

Maar waarom wilde KPN dan in eerste aanleg geen glasvezel aanleggen?

Omdat Delta/E-fiber dat al deed misschien? En KPN kan dan uiteraard niet gewoon meedoen hé? Zo zit de wereld niet in elkaar.

Er is altijd maar 1 partij die glasvezel aanlegt. Die betaald dat dan ook allemaal. Andere partijen (concurrenten) kunnen dan niet aanhaken ofzo. Zo zit de wereld echt niet in elkaar.

Als Delta glasvezel aanlegt, dan doen ze dat alleen als ze verwachten dat er de eerste jaren geen andere partij dat doet. Zodat ze zelf een hoop abonnementen kunnen verkopen en zo de kosten voor de aanleg terug kunnen verdienen. Zekerheid hebben ze natuurlijk nooit. Maar reken maar dat ze zelf een hele goede inschatting kunnen maken.

Pff waar is KPN mee bezig?

Nogmaals: KPN kan niet overal in Nederland tegelijk zijn.


Omdat de meeste gemeentes er niet blij van worden dat de straat 2 jaar later weer open getrokken word. Ze kunnen KPN niet tegenhouden. Maar zullen mogelijk wel allerlei aanvullende eisen stellen die KPN doen besluiten eerst maar ergens anders aan te leggen.

Maar denk jij daar niet te makkelijk over? Of laat ik zeggen denkt KPN daar niet te makkelijk over?

Want wat is de reden dat Delta daar dan nu al aan de slag gaat en wat zegt de gemeente dat KPN naderhand ook nog langs kan komen?

 

Vast wel een keer. Maar KPN kan ook niet in heel Nederland tegelijk zijn hé? En waarom glasvezel aanleggen in een gebied waar het al ligt van een concurrent terwijl er nog zoveel gebieden zijn waar nog niks ligt?

Hier hebben ze de ene straat glasvezel aangelegd en de andere straat niet. De ene wijk heeft KPN aangesloten hier de andere wijk niet. Zeer onwenselijke situatie.

Je zegt vast wel een keer maar ga je er dan niet aan voorbij dat KPN in Geleen gewoon geweigerd heeft om te gaan leggen?  Vind ik wel als ik zo vrij mag zijn.

En waarom denk jij dat Delta daar dan nu zomaar opeens langskomt? Omdat KPN ook duidelijk heeft geĂŻnformeerd wanneer ze daar willen komen leggen of juist niet?

Nogmaals in Geleen gaat KPN gewoon weigeren en hier hebben ze ook verzaakt ..ene straat glasvezel een straat verderop niet en ook wijken niet aangesloten.

Je KPN kan niet overal zijn maar deze gemeente ligt vlakbij de gemeentes die nu kennelijk naar Delta gaan stappen. Overigens is de deal in Geleen al rond en daar ligt nu E-fiber.

Jij doet net alsof KPN in dit alles geen aandeel heeft..dat heeft zijn in mijn optiek wel degelijk. Want ik geleen wilde ze enkel het koper upgraden ipv glasvezel te gaan leggen.

Ik bedoel dan kan je je voorstellen dat als het project in deze gemeente al mislukt dat andere gemeentes het vertrouwen ook kwijt zijn omdat KPN kennelijk hun ook al jaren in het ongewisse laat.

En het vervelende is dat KPN hier maanden heeft liggen leuren om die 30% te halen en toen het niet lukte zijn ze toch gaan leggen maar zoals gezegd de ene straat,wijk niet en de ander wel.

Maar nu gaan ze dus gewoon leggen ipv zoals bij ons heel lang liggen zeuren voor de inschrijvingen.

 

Omdat Delta/E-fiber dat al deed misschien? En KPN kan dan uiteraard niet gewoon meedoen hé? Zo zit de wereld niet in elkaar.

Er is altijd maar 1 partij die glasvezel aanlegt. Die betaald dat dan ook allemaal. Andere partijen (concurrenten) kunnen dan niet aanhaken ofzo. Zo zit de wereld echt niet in elkaar.

Als Delta glasvezel aanlegt, dan doen ze dat alleen als ze verwachten dat er de eerste jaren geen andere partij dat doet. Zodat ze zelf een hoop abonnementen kunnen verkopen en zo de kosten voor de aanleg terug kunnen verdienen. Zekerheid hebben ze natuurlijk nooit. Maar reken maar dat ze zelf een hele goede inschatting kunnen maken.

Ja maar jij zegt zelf al dat de gemeente KPN naderhand niet kan weigeren als ze daar toch ook gaan leggen. Maar de hoofdvraag is meer waarom komt Delta daar nu opeens aanzetten ?

Ik denk dat KPN hier wel degelijk een groot aandeel in heeft zoals de voorbeelden die ik hierboven ook al aangegeven heb. Wat voor vele burgers absoluut niet prettig is wat heeft geresulteerd dat een gemeente als Geleen naar E-fiber is gegaan..ook dit is KPN zelf schuld.

Nogmaals: KPN kan niet overal in Nederland tegelijk zijn.

Nee da,s makkelijk gezegd als ze in Geleen gewoon weigeren en hier er ook een boeltje van hebben gemaakt en ook nog steeds geen duidelijkheid geven wanneer ze het afmaken.

En dan zeg ik ook nogmaals je doet net alsof KPN zelf hier geen aandeel in heeft.

 


@adslgebonden een heel verhaal, maar ik snap eigenlijk niet helemaal wat u bedoelt. 

KPN maakt keuzes. In sommige gebieden leggen ze glasvezel aan, in sommige andere gebieden nog niet. Misschien soms zelfs sommige straten wel en sommige straten niet. Wat is daar nu eigenlijk precies het probleem mee? U snapt toch ook wel dat KPN niet in heel Nederland tegelijk bezig kan zijn? 

En er zijn andere partijen die ook glasvezel aanleggen. Prima toch? Maar u ziet dat als falen van KPN ofzo? Of hoe bedoelt u dat? En waarom? Vind u dat KPN als enige glasvezel aan mag leggen? En dat andere partijen dat niet zouden mogen ofzo?


@adslgebonden een heel verhaal, maar ik snap eigenlijk niet helemaal wat u bedoelt. 

KPN maakt keuzes. In sommige gebieden leggen ze glasvezel aan, in sommige andere gebieden nog niet. Misschien soms zelfs sommige straten wel en sommige straten niet. Wat is daar nu eigenlijk precies het probleem mee? U snapt toch ook wel dat KPN niet in heel Nederland tegelijk bezig kan zijn? 

En er zijn andere partijen die ook glasvezel aanleggen. Prima toch? Maar u ziet dat als falen van KPN ofzo? Of hoe bedoelt u dat? En waarom? Vind u dat KPN als enige glasvezel aan mag leggen? En dat andere partijen dat niet zouden mogen ofzo?

Nou wat vind u ervan dat KPN zelf brieven is aan het versturen in Schinveld? Denkt u dat dit voor niets is?

En wat meent u dat KPN er blij mee is dat Delta zijn gebied steeds meer is aan het vergroten?

Hoe zit het met het koper in Schinveld is deze ge-upgrade?

En wat denkt u dat de inwoners van Sittard,geleen blij waren dat KPN zelf weigerde om te gaan leggen?

Bovendien wilde KPN eerst weer op het koper in gaan zetten oa in Sittard, Geleen en nu opeens weer op de glasvezel nou daar zijn de inwoners van deze gemeente blij mee en nu gaat Delta,Efiber het wel doen waarbij KPN klanten dus ook zullen moeten overstappen en zij zeer zeker ook graag destijds meteen de hogere snelheden hadden.

Maar in de grote steden daar is KPN er uiteraard wel als de kippen bij.

Weet u wel dat er zelfs plaatsen zijn waar er door deze aanpak dubbel glasvezel is gelegd? Ben u bekend met het hand doekje leggen van KPN? Wat ze zelf overigens ontkennen.

Uit frustratie dat KPN niet wilt gaan de burgers een eigen initiatief starten( waarbij wellicht nog geld van het rijk erbij komt) maar opeens komt KPN dan wel met een intentie verklaring.!

U bent kennelijk zeer positief over hoe het gaat maar dat zijn we hier absoluut niet kan ik u verzekeren dat de ene straat,wijk glasvezel heeft  en de andere niet. Overigens alle flats zijn ook niet aangesloten.

Bovendien doet KPN niet alsof deze gemeente voorzien is van glasvezel wat uiteraard niet klopt maar het koper gaan ze zeer zeker ook niet upgraden.

Tsja en nu is Delta hier bezig in de omliggende gemeenten. Wat ik ook wel begrijp want van KPN krijgen ze geen duidelijkheid en in Schinveld liggen er opeens brieven in de bus.

Niet alleen geen duidelijkheid maar in Sittard,Geleen wilde ze er geneens aan beginnen.

Leest u maar eens onderstaande links U kunt zeggen dat is van een tijd terug maar het speelt nog steeds.

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/kpn-frustreert-de-aanleg-van-glasvezel/

Frustratie

"Als een van de andere partijen de uitrol van glasvezel aankondigt in het gebied waar KPN veel klanten op het kopernetwerk heeft zitten, dan zie je dat KPN ook aanleg aankondigt in dat gebied", zegt Henk Don, bestuurder van de ACM.

"Dat leidt direct tot frustratie van andere partijen. Twee netwerken naast elkaar zijn meestal niet rendabel en daardoor ontstaat er meer onzekerheid onder potentiële investeerders. De bereidheid om actief te blijven wordt daardoor aangetast."

https://nos.nl/artikel/2306635-toezichthouder-kpn-frustreert-aanleg-glasvezelnetwerken

 

Ja u bent kennelijk super enthousiast over hoe KPN dat aanpakt dat u maar weet dat er hier burgers zijn die daar heel anders over denken.

We verschillen gewoon van mening hierover.

Was Delta hier ook maar erbij toen KPN hier aan het werven was. Iets wat ze _ nadat ze eerst weer op het koper wilden gaan inzetten_ nu niet meer doen.

Tsja als we ooit hier duidelijkheid krijgen zullen ze ook nog eens een GPON netwerkje aan moeten gaan leggen van FTTH doen ze ook niet meer.

Ze hebben er gewoon een potje van gemaakt hier geloof me maar de burgers zijn boos. Zal KPN een zorg zijn maar als ik het maar gezegd heb daar gaat om.

Â