Skip to main content

Wat is de missie van KPN ook weer? 

Onze missie:

Het netwerk van Nederland

Nederland digitaliseert in razend tempo. We winkelen online, werken vaker thuis en regelen steeds meer zaken digitaal. Ook bijvoorbeeld zorg en onderwijs. 

Onthoudt bovenstaande goed want dit is erg belangrijk voor hetgeen ik hieronder te vertellen heb, ik kan je alvast verklappen dat de conclusie is dat er helemaal niks maar dan ook helemaal niks van bovenstaande goedbedoelde missie terechtkomt!!!

 

Want als ik het kort wil uitdrukken, dan is de ervaring zeer, zeer maar dan ook zeer teleurstellend en niet klantenservice waardig.

 

Wat is het geval. Wij wonen sinds 21 juli 2023 in een nieuwbouwwoning. In september 2022 heeft de aannemer via ‘mijnaansluiting.nl’ alle nutsbedrijven aangevinkt om de aansluitingen aan te vragen voor onze woning. Dus ook voor KPN!!

Alle nutsbedrijven hebben netjes voldaan om op tijd de aansluitingen te realiseren, zelfs ook ZIGGO!! Maar helaas KPN blijft in gebreke. 

 

In de huizen die om ons heen gebouwd zijn is door KPN-netwerk tijdig de glasvezel aansluiting bewerkstelligt, zelfs voordat de woning in gebruik werd genomen door de eigenaren. Dat zou voor onze woning ook goed moeten gaan denk je dan, nee echt niet dat gaat dus niet goed. Ondanks dat je tijdig aan de bel trekt, dus ruim 21 juli 2023, loop je zowel bij KPN-netwerk als bij KPN tegen een ongelooflijk grote dikke betonnen muur van zogenaamde klantenservice medewerkers die eigenlijk helemaal geen service aan de klanten kunnen en soms ook door frustratie niet meer willen geven. 

 

Bij KPN-netwerk moet je ervan uitgaan dat je gemiddeld 50+ minuten in de wacht hangt voordat je überhaupt een medewerker aan de lijn krijgt, met als bedroevend resultaat dat de medewerker je niet kan of wilt helpen en je soms ook nog eens onbeschoft behandelt, alsof je blij moet zijn dat je van de diensten van KPN gebruik mag maken. 

 

Hallo KPN wij zijn klant en wij betalen elke maand een fors bedrag voor jullie zogenaamde KPN-diensten. Oftewel wij als klant zorgen er onder andere voor dat de medewerkers van KPN op tijd hun salaris uitbetaald krijgen, belangrijk punt om te onthouden, zeker als je bij de klantenservice werkt!

 

Uiteindelijk lukt het mij, na talloze telefoontjes en uren in de wachtrij te hebben gestaan, een afspraak te forceren met degene die verantwoordelijk is voor de uitvoering voor het aansluiten van de glasvezel in onze woning, namelijk de uitvoerder van het bedrijf Volkel Wessels. Het lukt mij helaas niet om dit op korte termijn te regelen, dus we zijn genoodzaakt te wachten totdat hij tijd heeft (bouwvakvakantie) en de datum is nu geprikt op 01 september 2023. Dat is ruim 5 weken nadat wij in de woning zijn komen wonen.

 

Nou meneer denkt u, dan is het uiteindelijk toch goed gekomen? Nee, nee dat is het niet, want blijkbaar communiceren KPN-netwerk en KPN absoluut niet met elkaar. Trouwens mijn ervaring is dat er binnen KPN en KPN-netwerk er helemaal niks wordt gecommuniceerd. Toch raar als je de missie hierboven leest.

 

Sowieso bij KPN-netwerk, daar kreeg ik telkens te horen dat zij niet in staat waren om te communiceren met de aannemer en de uitvoerder. Hoe is het in 2023 mogelijk dat iemand van klantenservice niet direct met de planning van de uitvoerder kan en zelfs niet mag communiceren. Wat is het resultaat? De uitvoerder gaat zijn eigen gang en KPN-netwerk weet absoluut niet wat de uitvoerder aan het doen is. Het is net of je een planningsafdeling wegstopt in een ruimte zonder ramen, ze hebben er geen telefoon of computer en aan de muur hangt een gigantisch bord met legosteentjes met verschillende kleuren die gebruikt wordt voor het plannen van de glasvezel aansluitingen. Maar ja zoals dat vaak gebeurt met een planningsbord met legosteentjes, als er iemand per ongeluk te hard met de deur slaat kunnen er wel eens steentjes van het bord af vallen en zie dan maar weer eens terug te vinden waar die ook weer op het bord zaten. Je zou denken dat dit de reden is dat men vergeten is om bij ons glasvezel aan te sluiten.

 

Maar zoals gezegd 01 september wordt glasvezel aangelegd door Volkel Wessels, dus dan bel je klantenservice van KPN om te vragen of ze alvast de wel zo belangrijke modem en TV-ontvangers kunnen opsturen. Dit om er voor te zorgen dat ik eindelijk na vijf weken meteen kan zorgen dat ik weer internet kan gebruiken via de LAN verbinding (want deze heb ik nodig om toegang te krijgen tot mijn externe harde schijf) en ik ook weer gewoon TV kan kijken. Tja je raad het al: Wie je ook spreekt het is net of je in een aflevering van ‘Little Britain’ zit, want het antwoord is telkens weer “Computer says NO”.

Ja nee er staat nergens dat u glasvezel gaat krijgen en dus krijgt u niks toegestuurd. Ik probeer uit te leggen dat ik zeker op 01 september aangesloten ga worden, maar het antwoord is en blijft “Computer says NO”. Het is dus onmogelijk voor KPN om even te controleren of inderdaad door Volkel Wessels op 01 september de glasvezel aansluiting inclusief de patch gemaakt wordt  voor onze woning. O euuuhm hoe zat het ook weer met de missie van KPN?

 

Blijkbaar bel ik KPN te vaak en word ik op dinsdag 29 augustus door de backoffice gebeld. Op het moment dat deze goede man zich voorstelt denk ik ‘joepie’ hij gaat mij vetellen dat ik de broodnodige apparatuur alsnog toegestuurd krijg. Hij heeft meer bevoegdheden dan de gemiddelde klantenservice medewerker schiet er door mijn hoofd. Fout helemaal fout Ben, stom stom stom!! Nee hoor, hij geeft aan dat hij goed nieuws en slecht nieuws heeft. Het slechte nieuws is dat hij aangeeft dat niet zeker is wanneer ik daadwerkelijk aangesloten ga worden op glasvezel. Neeeeeee dat wil je toch niet horen!!! Het goede nieuws is dat hij mij een ‘noodpakket’ kan toesturen. Tja hier zakt mijn broek weer van verbazing af, haha – hallo KPN het gaat hier om communicatie!!! Als deze meneer zich goed ingelezen had, wist hij dat ik al in het bezit ben van een ‘noodpakket’ of stond dat niet vermeld in het o zo supermooi computersysteem van KPN.

Want toen ik aangaf dat ik dat ‘noodpakket’ al heb en dat ik daar niet mee uit de voeten kan, omdat er in ons huishouden niet te veel mensen gebruik mogen maken van Wifi anders heb je geen internetverbinding meer, werd het even erg stil aan de andere kant van de lijn. Daar komt ook nog eens bij dat het Digitenne ook waardeloos werkt, je moet zorgen dat de antenne voor een raam staat en dan nog je heb je regelmatig dat er zenders zijn, waarvan het beeld stil komt te staan of vol met blokken wordt weergegeven. Om nu constant mijn vrouw te vragen om de antenne goed vast te houden is ook niet meer van deze tijd lijkt mij.

 

Het is ook absoluut niet van deze tijd dat als de klant met suggesties komt om te proberen het leed te verzachten voor de geleden schade er telkens weer gezegd wordt “computer says NO”.

Ik heb bij de goede man van de backoffice aangegeven dat er iemand de mogelijkheid zou moeten hebben om bepaalde handelingen te kunnen forceren, zoals bijvoorbeeld het kunnen regelen dat er handmatig via de computer het pakket met de benodigde apparatuur naar de klant gestuurd kan worden. Wat is er mis mee met het feit dat de klant alvast de apparatuur toe gestuurd krijgt? Waarom is dat zo moeilijk? Je hebt tenslotte een abonnement bij KPN, je betaald er toch voor? Als je deze service kunt bieden dan is de klant blij en KPN heeft weer, voor zover mogelijk, een ietwat tevredenere klant. Maar dat kan dus niet want alles moet zogenaamd automatisch geregeld worden en als ik de woorden van de backoffice meneer citeer, alles is dicht getimmerd met protocollen. Maar hallo KPN bij een klantenservice moet je juist flexibel kunnen zijn, inspelen op de behoeftes van de klant!! Klantenservice betekent het van dienst kunnen zijn van de klant, niet tegenwerken!!!

 

Een bedrijf dat als missie heeft: KPN wil van Nederland het best verbonden land ter wereld maken. Maakt zich ontzettend belachelijk als je al merkt hoe bar slecht ze communiceren met de klanten, andere afdelingen binnen KPN en zelfs ook met externe bedrijven waar KPN van afhankelijk is. Resultaat is dat er telkens naar anderen gewezen wordt en de klant wordt telkens maar weer van hot naar her gestuurd.

Maak een samenvatting.  Dit is onleesbaar. 


Goedemorgen @Buitensingel en welkom hier op ons forum, al is de aanleiding natuurlijk een stuk minder fraai. 

Ik betreur de manier waarop dit verloopt natuurlijk, verdient zeker niet de schoonheidsprijs. Het klinkt wellicht als een beetje een dooddoener maar ik neem je feedback uiteraard wel mee. Dat wil niet zeggen dat dit voortaan altijd van een leien dakje gaat lopen maar zoals jij het beschrijft, is dit wel een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. Mocht ik vanaf hier nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan wel vooral weten! 

 


Neem gewoon eerst een jaartje Ziggo. En laat KPNlekker door rommelen. Het komt helaas vaak voor dat KPN bij nieuwbouwwoningen heel laat is met aansluiten.


Mooi verhaal, lekker kort. In dit forum helpen klanten elkaar waar mogelijk en een moderator van KPN (de ISP, niet KPN Netwerk) kan ook e.e.a. in werking zetten.

Maar dan moet u denk ik wel kort en krachtig vragen stellen. Een hele roman schrijven over alle terechte frustratie zal tot weinig reactie leiden.

Veel van wat u schetst over medewerkers die maar om de processen heen moeten acteren (bijvoorbeeld “ze alvast de wel zo belangrijke modem en TV-ontvangers kunnen opsturen”) kan niet in processen waarin duizenden transacties per dag lopen; dat wordt chaos. 
De suggestie hierboven om dan een jaar Ziggo te nemen lijkt me de oplossing.


Tja dat hele aanleggen van glasvezel is de slechtste customer journey ever. Mijn bedrijfspand is 11-11-2022 opgeleverd.  Alles al een jaar eerder aangevraagd. Een of andere onder aannemer heeft glasvezel in de straat gelegd en ook al in mijn pand (vanzelfsprekend met meerdere keren niet komen opdagen en allemaal gezeur maar dat zal ik jullie besparen), zie foto.  Dat was rond 3 Mei 2023. Toch blijft men van KPN netwerk beweren dat er nog een monteur van hen moet langskomen. Op de vraag waarom krijg ik geen antwoord. Op de vraag wanneer is het antwoord u wordt een keer gebeld door een anoniemnummer dat is dan de aannemer / monteur. Dus je hebt als KPN geïnvesteerd in een netwerk , maar even zorgen dat de 20 units in deze straat worden aangesloten.. Nee hoor. Loop je als KPN de leverancier toch 20 x €50/60 euro per maand mee mis. En ik kan nog steeds niet goed open. We zijn alweer 4 maanden verder nadat onderstaande in mijn meterkast is geplaatst. Niemand geeft je antwoord terwijl het er op lijkt alsof KPN netwerk ergens in een IT systeem moet aangeven dat de straat wel is aangesloten.

 


Tja dat hele aanleggen van glasvezel is de slechtste customer journey ever. Mijn bedrijfspand is 11-11-2022 opgeleverd.  Alles al een jaar eerder aangevraagd. Een of andere onder aannemer heeft glasvezel in de straat gelegd en ook al in mijn pand (vanzelfsprekend met meerdere keren niet komen opdagen en allemaal gezeur maar dat zal ik jullie besparen), zie foto.  Dat was rond 3 Mei 2023. Toch blijft men van KPN netwerk beweren dat er nog een monteur van hen moet langskomen. Op de vraag waarom krijg ik geen antwoord. Op de vraag wanneer is het antwoord u wordt een keer gebeld door een anoniemnummer dat is dan de aannemer / monteur. Dus je hebt als KPN geïnvesteerd in een netwerk , maar even zorgen dat de 20 units in deze straat worden aangesloten.. Nee hoor. Loop je als KPN de leverancier toch 20 x €50/60 euro per maand mee mis. En ik kan nog steeds niet goed open. We zijn alweer 4 maanden verder nadat onderstaande in mijn meterkast is geplaatst. Niemand geeft je antwoord terwijl het er op lijkt alsof KPN netwerk ergens in een IT systeem moet aangeven dat de straat wel is aangesloten.

 

U “kaapt” een draadje van een ander. Niet doen, beter is een eigen onderwerp openen. Anders gaan er twee discussies door elkaar lopen.

 


Wat een moraalridders hier. De aanleg van glasvezel is bij mij ook een hele teleurstellend ervaring. Lijkt me dus een prima aanvulling in een topic met exact die titel.


Wat een moraalridders hier. De aanleg van glasvezel is bij mij ook een hele teleurstellend ervaring. Lijkt me dus een prima aanvulling in een topic met exact die titel.

Moraalridders? U breekt in op een discussie. Dat is tegen de forumregels. U zult zien dat een moderator zodra deze de discussie ziet, uw post zal afsplitsen naar een eigen topic.

De topic starter stelt een vraag om hulp. Als daar dan andere discussies doorheen lopen krijgt hij/zij geen antwoord en haakt af.

In elk forum op internet wordt dit netiquette genoemd. Bedoelt om zaken in goede banen te leiden, daar is iedereen bij gebaat. Heeft niets met moraal te maken.

Uit de huisregels, zie: 

 

We houden van duidelijke en overzichtelijke berichten. 

  • Houd je tekst daarom kort en bondig en geef je bericht een duidelijke titel.
  • Stel je vraag niet in het onderwerp van iemand anders, maar maak zelf een topic aan.   
  • Meerdere topics aanmaken met dezelfde vraag is verwarrend. Hierdoor komt informatie op verschillende pagina’s terecht en duurt het langer om tot de kern te komen.

Discussie? Ik vind een rant van meer dan een A4 niet echt een discussie. Eerlijk gezegd is het een mooi verzamelpunt voor gelijkgestemden. KPN zal daar zelf niet heel blij mee zijn denk ik, maar ja, dan moeten ze het proces maar verbeteren.


Wat een moraalridders hier. De aanleg van glasvezel is bij mij ook een hele teleurstellend ervaring. Lijkt me dus een prima aanvulling in een topic met exact die titel.

Moraalridders? U breekt in op een discussie. Dat is tegen de forumregels. U zult zien dat een moderator zodra deze de discussie ziet, uw post zal afsplitsen naar een eigen topic.

 

ik heb liever dat een moderator binnen KPN aangeeft hoeveel geld er wordt misgelopen, imagoschade, negatieve NPS etc er wordt veroorzaakt door KPN netwerk. 

Men mag topics opsplitsen, begrijp ik wel; anders valt het zo op hoeveel mensen slechte ervaringen hebben. Zowel KPN als KPN netwerk nemen het allemaal niet serieus er wordt toch flinke winst gemaakt. 

 

Fijne avond allemaal!


Dat geld mislopen etc. zal wel meevallen want bij de meeste adressen is het niets meer dan het vervangen van de koperaansluiting door glasvezel.  Maw daar merk je weinig van. Zo bijzonder is glasvezel niet. De meesten merken het het verschil niet eens. Anders is het als er nog helemaal geen aansluiting is. Wellicht is dat bij u het geval. Dat het zolang kan duren heeft ook alles te maken met de andere kant van de kabel.  Er moeten kasten geplaatst worden en er moet appartuur in. Een enormer klus en gezien kpnnetwerk op veel plaatsen bezig is wordt de levertijd langer. Tel daarbij het te kort aan goed personeel bij op. Aannemers komen om in het werk. Als je nu een aannemer belt voor een klus dan hebben ze in februari tijd voor je als het meezit. Ik zou maar een jaartje Ziggo nemen als die levert op het adres.