Skip to main content

Momenteel is er een actie gaande, waarbij je je aan kan melden voor glasvezel via het Delta netwerk.
Glasvezel voor Bergambacht, Schoonhoven en Ammerstol (deltanetwerk.nl)

Hierbij wordt er gekeken of er voldoende interesse is (20% van de aansluitingen moet interesse hebben), maar om je interesse te tonen moet je meteen een abonnement afsluiten bij één van de 5 aanbieders. KPN is niet één van die aanbieders.

Ik zou heel graag over willen stappen op glasvezel, maar ik wil wel bij KPN blijven, omdat ik bij XS4All/KPN betere en uitgebreidere dienstverlening heb dan de 5 aanbieders me kunnen geven. Delta geeft zelf aan dat ze een ‘open’ netwerk zijn, waarop KPN ook welkom is, maar dat KPN daarover zelf met Delta moet gaan praten.

Nu sta ik dus voor een dilemma.

Moet ik me aanmelden bij 1 van die aanbieders, zodat ik in elk geval alvast gratis de aansluiting tot in huis heb. En daarbij het risico nemen dat KPN heel snel ook op het netwerk komt, zodat ik dat eerste abonnement kan opzeggen en bij KPN kan blijven.

Of moet ik me niet aanmelden en dan het risico lopen dat ik in de toekomst 1500 Euro moet betalen om het glas in huis te trekken. Of dat zelfs de hele actie niet doorgaat en er überhaupt voorlopig geen glasvezel komt in onze gemeente.

 

Dag @LordEdmund een lastige keuze inderdaad.  Ben je tevreden over de snelheid van je huidige verbinding? Welke snelheid is er bij jou haalbaar en us dat ook voor de toekomst voldoende?


Als je nu tevreden bent en de kwaliteit is goed en is ook nog omhoog te zetten in snelheid dan zie ik geen reden om voor glas re kiezen. Laat je niet gek maken, en vooral niet onder druk zetten, want dan is er vaak iets mis met een aanbod.


 

Dag @LordEdmund een lastige keuze inderdaad.  Ben je tevreden over de snelheid van je huidige verbinding? Welke snelheid is er bij jou haalbaar en us dat ook voor de toekomst voldoende?

 

Als je nu tevreden bent en de kwaliteit is goed en is ook nog omhoog te zetten in snelheid dan zie ik geen reden om voor glas re kiezen. Laat je niet gek maken, en vooral niet onder druk zetten, want dan is er vaak iets mis met een aanbod.

In theorie zou ik 200/20 kunnen halen op ADSL. In de praktijk is vooral de download een stuk lager, vanwege de afstand tot de centrale. Bovendien is die verbinding niet heel erg stabiel. Dat merk ik vooral als ik thuis aan het werk ben, omdat ik alles moet doen via virtual machines die ergens in een serverpark draaien.

Glasvezel zou dus voor mij echt een stap vooruit zijn in snelheid, maar vooral stabiliteit.


Gauw aan laten leggen dat glasvezel zou ik zeggen...

Bovendien is die verbinding niet heel erg stabiel.

U werkt wel op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Als de site van kpn 200/20 aangeeft dan is dat ook haalbaar want er is rekening gehouden met de afstand tot de centrale.  Wat zegt deze site over de mogelijkheden?


Hoewel ik het meedenken over mijn huidige aansluiting waardeer, zou ik het toch graag willen houden bij het onderwerp waarover ik mijn vragen heb gesteld.


Hoewel ik het meedenken over mijn huidige aansluiting waardeer, zou ik het toch graag willen houden bij het onderwerp waarover ik mijn vragen heb gesteld.

Daar is denk ik alles al over gezegd. Dus dan beginnen we over wat anders hé? 😉


Hallo @LordEdmund KPN heeft tot nog toe nog nergens afspraken gemaakt om capaciteit van Delta te huren, het blijven concurrenten.

Wat zegt www.kpnnetwerk.nl over een toekomstig glasvezel als je je postcode/huisnummer ingeeft?

Niets? Dan wordt het toch Delta denk ik.

 


Nu ik de startpost nog een keer zit te lezen wil ik nog wel even wat toevoegen: KPN zal nooit over het netwerk van Delta gaan leveren. KPN legt gewoon z'n eigen netwerk glasvezelnetwerk aan. Ook bij u zal dit in de toekomst waarschijnlijk wel een keer gaan gebeuren. Maar wanneer weet geen mens. Kan nog wel 10 jaar duren als u pech heeft.


Hoewel ik het meedenken over mijn huidige aansluiting waardeer, zou ik het toch graag willen houden bij het onderwerp waarover ik mijn vragen heb gesteld.

M.i. valt of staat die beslissing met de mogelijkheden die er zijn over het kopernetwerk.  Dat proberen we te achterhalen.  De kans dat kpn gaat leveren over het Delta netwerk is uitermate klein. U behoort binnen de technische mogelijkheden een goed verbinding te hebben over het kopernetwerk.  Als dat niet het geval is dan moet daar aktie op ondernomen worden.


Hallo @LordEdmund KPN heeft tot nog toe nog nergens afspraken gemaakt om capaciteit van Delta te huren, het blijven concurrenten.

Wat zegt www.kpnnetwerk.nl over een toekomstig glasvezel als je je postcode/huisnummer ingeeft?

Niets? Dan wordt het toch Delta denk ik.

 

Dank voor uw antwoord.
Het heeft dan sowieso geen zin om me in te schrijven op de huidige inventarisatie van Delta, als KPN toch geen gebruik van hun capaciteit gaat maken.

Ik blijf toch liever gebruik maken van het nukkige koper van KPN dan dat ik overstap naar Delta (of één van de andere vier aanbieders).


Hallo @LordEdmund bedankt voor je reactie, als ik in jouw schoenen zou staan wist ik het wel, ik ging meteen naar Delta, maar dat is persoonlijk.

Ik heb nu sinds november vorig jaar glasvezel via KPN, Gigabit-verbinding en wil (en kan) nooit meer terug.

 


@LordEdmund bij ons is delta ook bezig om glasvezel aan te leggen. Een abo nemen hoeft niet, glaskastje kan je ook laten plaatsen zonder een abo af te sluiten. Als je een glaskastje kan laten plaatsen zonder abo zou ik dat iig doen.