Skip to main content

Beste KPN,

Onze voortuin is zonder overleg vooraf in onze afwezigheid open gegraven om de glasvezel van de stoep naar het huis te brengen.  Dit vind ik nogal een rare aktie, je gaat niet in iemands voortuin graven als er niemand thuis is en als diegene daarvan ook niet op de hoogte is gesteld. Op de bewuste plek ligt nog een kabel die hiermee gemakkelijk beschadigd had kunnen worden. Is dit een normale werkwijze?

U bent hier bij kpn de provider.  Die heeft niets met de aanleg van glasvezel van doen. Dat is een ander bedrijf.  Kijk op kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens. 


Als het in opdracht van KPNnetwerk word aangelegd, als het 1 van de vele anderen is moet je je daar melden.


Wist u dat er glasvezel aangelegd zou worden? Had u zich misschien aangemeld ofzo? Of wist u echt helemaal van niks?


Nou als je de graafwerkzaamheden van de glasvezel aanleg in de straat mist dan leef je echt onder een steen, die is niet te missen, de vraag is of TS ook toestemming heeft gegeven om de glasvezel naar het huis aan te leggen, die toestemming is wel nodig, men mag niet zomaar ongevraagd op iemands eigendom een kabel aanleggen, ook KPN Netwerk niet.

Enige reden om ongevraagd ergens op iemands eigendom te graven is als er een noodzakelijk defect is waarbij de veiligheid of levering garantie van de buurt in het geding is, denk aan een gaslek of een lekke waterleiding.



*Admin edit: toevoeging Netwerk


Nee, dit lijkt mij geen normale werkwijze @IngridF 🤔.

Goed dat je aan de bel trekt, alleen nu niet aan de juiste bel. We leggen graag uit hoe de aanleg van Glasvezel precies in zijn werk gaat: 
 

Het forum waar je nu bent is van KPN de provider. Wij zorgen voor je internetsignaal en het abonnement. Daarnaast is er KPN Netwerk. Dat is een onafhankelijk onderdeel van de overkoepelende Koninklijke KPN N.V.. KPN Netwerk is verantwoordelijk voor de aanleg en het onderhoud van ons netwerk (zowel koper als glasvezel).

Waarom is KPN Netwerk anders dan KPN als provider?

Andere providers kunnen ook gebruik maken van ons netwerk. Daarvoor huren zij ruimte bij KPN Netwerk. KPN Netwerk kan dus bij gegevens van klanten van verschillende providers. KPN de provider mag niet bij deze gegevens vanuit de wet. Daarom is KPN Netwerk onafhankelijk en staat los van KPN de provider. 

Dat is ook de reden waarom we je soms doorverwijzen naar KPN Netwerk voor meer informatie.

Glaspoort

Een ander bedrijf dat je kunt tegenkomen is Glaspoort. Zij leggen, net als KPN Netwerk, glasvezel aan. KPN kan Internet en TV diensten leveren over het netwerk van Glaspoort. Ook voor hen geldt dat zij een onafhankelijk bedrijf zijn. Daarom kunnen we je naar Glaspoort doorverwijzen voor informatie als zij de aansluiting bij jou thuis maken.


De contactgegevens van KPN Netwerk kun je vinden op hun pagina: Service en contact en die van Glaspoort op de klantenservice pagina van Glaspoort


Beste mensen,

Uiteraard wist ik dat er glasvezel zou worden aangelegd, maar het lijkt me logisch dat je het op zn minst even meldt als je iemands voortuin gaat open maken. Zeker als er ter plekke ook nog wel eens een andere kabel zou kunnen liggen.


Hallo @IngridF apart dat ze in jouw tuin nog letterlijk een geul wilden graven, bij mij is vorig jaar ruimte gemaakt via zo’n ondergrondse boor, alleen het begin- en eindpunt moesten ze even open graven om de kabel er in te kunnen leggen en aan het eind er weer uit te kunnen trekken.

 


Beste mensen,

Uiteraard wist ik dat er glasvezel zou worden aangelegd, maar het lijkt me logisch dat je het op zn minst even meldt als je iemands voortuin gaat open maken. Zeker als er ter plekke ook nog wel eens een andere kabel zou kunnen liggen.

Dan zal ik je uit de droom helpen, ze kijken nergens naar, ik werk in de rioleringsbeheer en heb al meerdere kabel.doorgehaald omdat ze door de riolbuis in de tuin heen waren gegaan, en als lostrekken niet lukt heeft men 3 sprietjes uit de grond steken.😱😱


Top!!! 🤨