Skip to main content

Sinds april 22 zijn ze bezig met de uitrol van glasvezel. Mede om die reden ben ik van Ziggo naar KPN over gestapt en dat was pas sinds juli actief. Dan zou je denken dat glasvezel wel in huis zou liggen, maar nee. Er steekt sindsdien al een kabel uit de grond voor mn huis waar niks mee gebeurt. Vele afspraken worden er gemaakt door kpn, kpn netwerk en volker wessel, maar geen van alle doen iets. Van de aanvraag tot waar we nu staan gaat er alles fout. Er is ook geen partij die de algehele coördinatie doet. 
Voorbeeld.
BOP punt zou geplaatst worden, maar gebeurde niet waardoor de huisaansluiting niet gedaan kon worden. Dit is inmiddels al weer 3 weken geleden. 
Partijen spreken elkaar tegen als je contact met ze hebt.

Meest bizarre vind ik dan nog dat er huizen in de straat zijn waar de aansluiting voltooid is (maanden geleden al) zonder dat er gebruik van word gemaakt.

Hoe krijg ik nog beweging in dit project? Zodat ik misschien nog gebruik kan maken van het glasvezel voordat mn KPN afloopt. 

Bij mijn dochter om de hoek was er al vorige week een eenzijdig een afspraak (door KPN Netwerk) met brief gemaakt om de glasvezel naar binnen te brengen maar er verscheen niemand.

Bij ons kregen we de eerste mailing 01-11-2021, vanaf begin voorjaar 2022 steken de glasvezels boven de grond met de belofte van KPN Netwerk dat we in mei/juni zouden worden aangesloten, nu is de ‘belofte’ binnen 3 weken. Zouden ze het nog halen binnen 1 jaar?


Bij mijn dochter om de hoek was er al vorige week een eenzijdig een afspraak (door KPN Netwerk) met brief gemaakt om de glasvezel naar binnen te brengen maar er verscheen niemand.

Bij ons kregen we de eerste mailing 01-11-2021, vanaf begin voorjaar 2022 steken de glasvezels boven de grond met de belofte van KPN Netwerk dat we in mei/juni zouden worden aangesloten, nu is de ‘belofte’ binnen 3 weken. Zouden ze het nog halen binnen 1 jaar?

Al twee keer een afspraak met KPN gehad dat glasvezel vanaf een bepaalde tijd aangesloten kon worden. Er is niks gebeurt.


Hoi  @deFrys  en @hcwwch .  Dit zijn helaas zaken waar ik vanuit KPN de provider geen invloed op heb.  KPNNetwerk gaat over de fysieke aanleg van glasvezel en is, ondanks de ietwat misleidende naam, wel een apart bedrijf.  Ik hoop dat ze bij jullie snel in actie komen. 


Hoi  @deFrys  en @hcwwch .  Dit zijn helaas zaken waar ik vanuit KPN de provider geen invloed op heb.  KPNNetwerk gaat over de fysieke aanleg van glasvezel en is, ondanks de ietwat misleidende naam, wel een apart bedrijf.  Ik hoop dat ze bij jullie snel in actie komen. 

Echt een standaard KPN antwoord. Als je had gelezen zie je wel dat dit al een tijdje loopt. Dat antwoord is al 100x gegeven. Maar als er door geen enkele partij iets gedaan word gaan mensen aankloppen bij de partij waar aan betaald word. Dus KPN is ook de partij die verantwoordelijk zou moeten nemen voor het leveren wat beloofd word. Waar reclame voor gemaakt word. Jullie gaan er zelfs voor lang de deuren om het aan de man te krijgen. 
Er staat nu al meer dan 2 maanden een order open bij KPN. Gaat er bij jullie geen lampje branden dat KPN misschien eens de uitvoerende partijen moet gaan benaderen. Van goh dit is niet goed voor onze eigen reputatie en hoe kan dit versneld worden.


Kpn de provider  mag hier geen actieve rol in spelen van de acm omdat er anders belangenverstrengeling zou zijn tov andere providers. Het is net zoals bij electriciteit.  De kabel is van de netwerkbeheerder en de energiemaatschappij levert electriciteit. 


@deFrys : Ik heb nog even een paar dingetje opgezocht. Op 3-8 heeft de backoffice jou een SMS gestuurd. Hierin staat een nummer en een code.

Als ik het goed interpreteer heb jij dat nummer vervolgens gebeld en is de volgende uitleg gegeven. (zie onder)

Volker Wessels is aan zet en ik heb geen enkele invloed op hun agenda. Voor navraag is KPNNetwerk de beste ingang. Ik kan dus niks voor je doen.

 

Klant belt n.a.v. het TBV. De kabel ligt nog in de tuin en moet nog onder de grond worden doorgetrokken. VWT neemt nog contact op voor een afspraak.


Voor navraag is KPNNetwerk de beste ingang. Ik kan dus niks voor je doen.

Klant belt n.a.v. het TBV. De kabel ligt nog in de tuin en moet nog onder de grond worden doorgetrokken. VWT neemt nog contact op voor een afspraak.

 

KPN netwerk weet ook niks. Die verwijst naar volker wessels.

Overigens is dit ook vermeld in mijn contract van 27 jul. Die upload word natuurlijk niet gehaald met DSL. 
Dus eigenlijk zijn jullie in gebreken. "De minimaal beschikbare snelheid op uw adres is 75% van de hierboven getoonde maximale down- en uploadsnelheid.”


Het is wel een gebed zonder end: 

14 dagen geleden  stond er bij de postcodecheck dat wij binnen 3 weken worden aangesloten.

7 dagen geleden stond er dat we binnen 2 weken worden aangesloten.

Vandaag staat er: “We sluiten je woning binnenkort aan op glasvezel”

Ja, ja: wat is binnenkort?

En die brief moet ook nog komen.


Gisteren zou volker wessels langs komen voor die BOP. 
Maar natuurlijk komen ze niet opdagen.


Er staat nu: 

“Woning aansluiten

oktober-november 2022”


Hoe kom ik van mn glasvezel upgrade af? Ik ben er klaar mee. 
Er zou vandaag iemand langs komen voor de aansluiting. Dan komt er gewoon niemand terwijl je thuis blijft. En dit is al de zoveelste keer dat mensen gewoon niet op komen dagen.

Zaterdag nog een SMS gekregen of ik de afspraak niet zou vergeten…...


Hoe kom ik van mn glasvezel upgrade af? Ik ben er klaar mee. 
Er zou vandaag iemand langs komen voor de aansluiting. Dan komt er gewoon niemand terwijl je thuis blijft. En dit is al de zoveelste keer dat mensen gewoon niet op komen dagen.

Zaterdag nog een SMS gekregen of ik de afspraak niet zou vergeten…...

Goed die SMS bewaren en als ze dan langs komen zeggen dat je geen tijd hebt. 😂


Hoe kom ik van mn glasvezel upgrade af? Ik ben er klaar mee. 
Er zou vandaag iemand langs komen voor de aansluiting. Dan komt er gewoon niemand terwijl je thuis blijft. En dit is al de zoveelste keer dat mensen gewoon niet op komen dagen.

Zaterdag nog een SMS gekregen of ik de afspraak niet zou vergeten…...

Ai, ai ai.  Het laatste wat ik vanuit KPN in de communicatie naar jou zie is het volgende (zie onder).  Ik doe de aanname dat jij die afspraak gemaakt hebt maar dat ze dus niet zijn komen opdagen. Helaas heb ik geen inzage in hun plansysteem 😞.   Ik zou dat nummer weer bellen..

 

 


Hoe kom ik van mn glasvezel upgrade af? Ik ben er klaar mee. 
Er zou vandaag iemand langs komen voor de aansluiting. Dan komt er gewoon niemand terwijl je thuis blijft. En dit is al de zoveelste keer dat mensen gewoon niet op komen dagen.

Zaterdag nog een SMS gekregen of ik de afspraak niet zou vergeten…...

Ai, ai ai.  Het laatste wat ik vanuit KPN in de communicatie naar jou zie is het volgende (zie onder).  Ik doe de aanname dat jij die afspraak gemaakt hebt maar dat ze dus niet zijn komen opdagen. Helaas heb ik geen inzage in hun plansysteem 😞.   Ik zou dat nummer weer bellen..

Ik heb dat nummer al tig keer gebeld. Zoveel afspraken zijn er gemaakt. Zoveel verschillende beloftes. De verantwoordelijke komt gewoon niet opdagen als er een afspraak staat. Ik snap niet dat dit kan……
Zn aannemer kan doen wat die wilt en wanneer die wilt. Want geen KPN of Geen KPN netwerk dat hierop bijspringt. Ik ben toch geen klant dus hoe het geleverd word hebben zij geen belang bij.
 


😈 En er staat nu:

“Woning aansluiten

februari-maart 2023”