Skip to main content

Vandaag ben plezant verrast dat er eindelijk een aanleg van glasvezel op het menu staat. 
 

Bij het bekijken van de bestel status van Disney- zag ik het volgende staan:

Alleen heb ik nergens een schrijven gezien dat het inderdaad zo is. Ook geen brief ontvangen voor de toestemming.
 

Kan iemand van KPN dit verifiëren?

Ik weet dat glaspoort hier in de buurt (hemelsbreed 8 km) bezig is met een onderzoek. 

 

 

Hoi @HetLevenIsBeterMetTijntje,

Hiervoor moet je bij KPN Netwerk zijn. Hun gaan namelijk over de aanleg. Je kunt via https://www.kpnnetwerk.nl/code/ een nieuwe code aanvragen 😃


Daar staat dus dat er nog geen glasvezel is. 
mijn vraag is eigenlijk heeft de status pagina het mis of is de aanleg nog in een heel vroeg stadium. 


Vul uw forumprofiel in. Dan kan een KPN medewerker het voor u nakijken. 


Daar staat dus dat er nog geen glasvezel is. 
mijn vraag is eigenlijk heeft de status pagina het mis of is de aanleg nog in een heel vroeg stadium. 

Het kan inderdaad in een vrij vroeg stadium staan. Een KPN medewerker kan dat voor je bekijken. Heb je je profiel al ingevuld? Alleen een KPN medewerker kan de gegevens waar privé bijstaat zien.


Ik heb even gezocht op jouw postcode plus huisnummer, @HetLevenIsBeterMetTijntje .   Deze aanleg lijkt nog in een pril stadium.

In onze systemen is nog niks te vinden. En als ik het systeem van KPNNetwerk controleer vind ik ook niks: https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/

Als ik jou was zou ik eens navraag doen bij KPNNetwerk.nl


Ik heb wat meer info inmiddels.

Op glaspoort.nl staat inmiddels dat het een en ander in onderzoek is. Wat opvalt is dat het onderzoeksgebied redelijk breed is en daar reeds andere glasboeren actief zijn. 

Van de week had ik een verkoper van Delta aan de deur of ik bij mijn vezeltje een abo wilde. Nee dank je. Ik ben per definitie duurder uit dan nu. Ik heb hem wel verteld dat glaspoort hier een onderzoek aan het doen is. 

Meneer wist te vertellen dat dit niet ging gebeuren en dat ze het alleenrecht hebben de op kabel voor het aankomende jaar. 

Ik weet niet, maar volgens mij kan dat niet. Dat je alleenrecht hebt op je eigen kabel is begrijpelijk. Maar je kunt niet tegenhouden dat een partij als kpn ook zijn eigen vezelt gaat aanleggen. Zoals de gemeente de vergunning afgeeft. Evenmin dat je meerdere supermarkten in het dorp hebt.