Skip to main content

De DNS servers van mijn Sagemcom F5359 stonden ingesteld op een externe dns aanbieder (nextdns, voor dns-based ad blocking en traffic loggen).

 

Sinds 13 april (aldus mijn logs) gebruikt het modem weer de dns server van KPN. Ook blijken de DNS instellingen teruggezet te zijn naar de default. 
 

Aanpassen in het modem werkt niet meer: de settings worden wel goed opgeslagen, maar verbonden apparaten gebruiken nog steeds KPN voor DNS. Na reboot van het modem zijn de settings wederom teruggezet naar de default.

 

Mijn vraag is: hoort dit wel te werken? Of is mijn modem wellicht geupdate en worden niet-standaard DNS services niet meer ondersteund ?

 

Alvast dank,

 

Jeroen

Het is nog even wachten op de nieuwe update. Dan wordt het opgelost. 

Oké 🙂 heb je enig idee wanneer deze zou kunnen uitrollen? 


Nee, ik durf geen data te geven. Maar volgens mij duurt het niet heel lang meer. 


Hm loop hier tegen hetzelfde probleem aan, het weggooien van statische ip's voor het aanpassen en rebooten van dns maakt geen verschil, na reboot word het standaard kpn dns adres weer gebruikt. Enige optie is de dns per individueel apparaat instellen, echter maakt dat de gateway web interface onbereikbaar, dus ook geen geweldige oplossing, hoop dat er uberhaupt een fix komt als die bug al vele maanden bekend is..


Ook ik loop tegen dit irritante probleem aan bij het installeren van een pi-hole. Is er al meer informatie over de bugfix? Wordt nu, na ruim zes maanden wel tijd lijkt me.


@GabrielS, welke firmwareversie gebruik je? Versie SGEJ10000448? Dit is de laatste update van 3 november. Daar is het nog niet mee opgelost begrijp ik?