Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb net de klantenservice aan de telefoon gehad, en van hen al begrepen dat KPN je ‘in principe’ een vast IP adres geeft voor de duratie van het gehele contract. Waar ik niet helemaal blij mee ben, is dat ik vandaag voor werk probeer in te loggen op een website beschermd door ‘Sucuri’, ik vervolgens wordt ge IP-blocked omdat ik een ‘Bruteforce bot’ zou zijn (ondanks dat ik gewoon het goede wachtwoord invul…) en er letterlijk niets aan te doen is, waardoor ik mijn werk niet kan doen.

 

Dus… wat nu? Hoe kan ik hier omheen? En hoe is het oké dat ik een IP toegewezen krijg wat natuurlijk eerder is gebruikt, die ik niet kan aanpassen als het letterlijk niet werkt?

Das vervelend, het klopt dat je een semi vast IP adres hebt bij KPN. een eventuele overgang van koper naar glas of vice versa zal een ip wijzigen maar verder is er niets wat we als consument kunnen doen om een ander IP te krijgen. 

Om jou probleem te verhelpen lijkt me de juiste plek om de site beheerder en Sucuri zelf te benaderen en deze blijkbaar false positive ongedaan te maken.

anders zul je misschien met een vpn constructie er nog omheen kunnen vermoed ik.