Skip to main content

Hi,

Wie kan me helpen aangezien ik via de klantenservice niet verder kom dan “weten we niet”.

Glasvezel besteld in april ivm nieuwe aanleg in onze wijken.
Meteen abbo besteld bij KPN.
Glasvezel is getrokken tot de buitenmuur en moet nog naar binnen.
In mijn KPN omgeving is bij status nu al meerdere keren de aansluitdatum naar voren geschoven en zojuist weer naar augustus (was juni).

Wat is nu de eerste stap? Aansluiten van buiten naar binnen? Hoe wordt dit gepland? Wanneer gaat dit gebeuren?
Waarom wordt de datum elke keer naar voren geschoven?

Ik ben even benieuwd waar we nu staan en wie nu op wie wacht. Lijkt erop dat het aansluitpakket niet verstuurd wordt totdat de aansluiting is gemaakt. Hoe zit het dan met deze planning, wanneer zijn we aan de beurt. Gaat het nog weken duren of nog maanden (dan kan ik beter een andere provider gaan zoeken).

Graag wat duidelijkheid zodat ik kan bepalen of ik ga annuleren

 

Hallo @Jemody,

Je kan het beste even contact zoeken met KPN Netwerk. Zij gaan over de aanleg van de kabel en de aansluiting naar de woning. Zodra dit gebeurd is en de werkzaamheden als afgerond zijn gemeld gaat KPN voor je aan de slag om jouw verbinding gereed te maken. 

Het is zo geregeld dat KPN Netwerk over de aanleg en het onderhoud van de netwerken gaan. Zoals de naam misschien doet vermoeden dat het één bedrijf is, zijn het toch echt twee aparte bedrijven. 


Waarom zegt niemand dat dan eerder tegen ons of hoe moeten wij dat weten?

 

Maar volgens KPN netwerk, wachten zij tot ik een abonnement heb gesloten. Maar KPN wacht weer op aansluiten van de glasvezel. Ze wijzen naar elkaar dus. Dit schiet lekker op.


Waarom zegt niemand dat dan eerder tegen ons of hoe moeten wij dat weten?

Geen idee, dat is wel de inmiddels bekende weg. Dus dat hadden ze beter kunnen melden. 

Maar volgens KPN netwerk, wachten zij tot ik een abonnement heb gesloten. Maar KPN wacht weer op aansluiten van de glasvezel. Ze wijzen naar elkaar dus. Dit schiet lekker op.

Maar heb je gebeld met hun of alleen de postcode check gedaan?


In Rijswijk hetzelfde probleem. Juli/aug was oorspronkelijke aansluit datum. Nu is het verplaats naar okt-nov. Ik heb gebeld met kpn netwerk maar daar willen ze je niet helpen en worden ze opeens brutaal als je vraagt of je terug gebeld kan worden door iemand die het wel kan uitleggen. Om er vanaf te komen zei ze dat het aan de woningbouw lag. De woningbouw zou het tegen houden omdat ze niet tevreden waren. Woningbouw gebeld, diegene kon zich niet hierin vinden en wees naar de gemeente. De gemeente zou de planning veranderd hebben. 

 

Het vreemde van het verhaal is dat de glasvezel al 2 maanden geleden is aangelegd maar nog niet binnenshuis. Begin van de straat zijn een aantal woningen wel aangesloten, dat zijn dezelfde woningen en van dezelfde woningbouw als waar ik woon, eind van de straat. 

 

Ook helemaal geen communicatie vanuit kpn, woningbouw of gemeente. 


Helaas zegt KPN netwerk dat zijn weer wachten op KPN. 

Vandaag heel de dag geprobeerd in contact te komen met ze maar elke keer kom ik er niet door. 

2x bericht ingesproken (bandje zegt spreek in en we bellen terug) maar tot op heden niet gehoord. 

Triest...


Kansloos, wij zijn in april overgestapt vanwege de glasvezel. Het zou in juni komen nu ineens dec/januari. Ook niet echt antwoord. Ik ben benieuwd. Dit is trouwens rondom Utrecht 


Kpnnetwerk is volop bezig met de aanleg van glasvezel.  Helaas was daar ineens corona en nu een enorme krapte op de arbeidsmarkt.  Het gevolg is duidelijk.  Dat heeft natuurlijk gevolgen voor de planning. 


Niet als ze hier aan de deur komen verkopen in april en daarna beginnen met de aanleg.
Dan moeten ze het niet zeggen en/of op die manier verkopen. Nu werd er gezegd dat we binnen 2 maanden aangesloten zouden zijn.

Als ze nu een duidelijke planning afgeven kan ik nog besluiten een andere stap te maken. Het is niet erg om te wachten, maar wel als het nog 6-12 maanden gaat duren.


Heb je de aansluiting al in huis?


Nee, dat is het hem juist… KPN Netwerk zegt dat ik geen abbo heb afgesloten en dus niet gaan aansluiten, KPN zegt weer dat zij niet verder kunnen als KPN netwerk het niet aansluit.

Ze wachten op elkaar… Maar wie nu de waarheid spreekt is dus de vraag. Al met al, wij komen niet verder.

 


Een moderater gaat hier reageren.  Hopen dat hij/zij duidelijkheid kan geven.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.  De wachttijd is een dag of twee. 


Staat allemaal ingevuld :)
Hopen dat er snel een mod komt reageren


Goedemorgen @Jemody,

Ik zie dat Glaspoort ook betrokken is bij het aanleggen van jouw aansluiting.

@Ward_ heb jij wellicht wat meer informatie over de aanleg in Waddinxveen?


Goedemorgen @Jemody,

Ik zie dat Glaspoort ook betrokken is bij het aanleggen van jouw aansluiting.

@Ward_ heb jij wellicht wat meer informatie over de aanleg in Waddinxveen?

 

Goedemorgen,

 

Ja, Waddinxveen is officieel een Glaspoort project maar wordt onder naam van KPN Netwerk uitgevoerd voor zover ik weet. Dus dat weten de bewoners waarschijnlijk niet maar maakt ook niet uit voor de oorspronkelijke vraag. Het project Waddinxveen op zich is niet speciaal maar is wel een Bis Los van Has project met een BOP bij de gevel. Dat geeft wat meer uitdagingen bij het bestellen naar het schijnt.

Wat hier lijkt te gebeuren is dat het betreffende adres op de een of andere manier op een soort blokkade is gezet waardoor KPN als provider geen pre-order kan inleggen. Dat zou dus inderdaad die woningbouw kunnen zijn (of dat klopt of niet is voor nu even niet relevant). Als KPN die order wel zou kunnen inleggen, zou KPN Netwerk het adres wellicht sneller aansluiten. 

 

Ik zal je DM even beantwoorden.


Thanks voor de reacties.
Het betreft een vrijstaande koopwoning in Waddinxveen. Weinig met woningbouw te maken gelukkig :)

@Ward_ kan ik je een PM sturen met de gegevens?


Thanks voor de reacties.
Het betreft een vrijstaande koopwoning in Waddinxveen. Weinig met woningbouw te maken gelukkig :)

@Ward_ kan ik je een PM sturen met de gegevens?

Hoeft niet. Heeft Maja al gedaan. En ik heb al gezien waar het probleem lag en doorgegeven aan de projectleider om aan te laten passen door de aannemer. Geen garanties dat het snel lukt maar we doen ons best!


Dank je wel..!

Maar even voor mijn eigen begrip, er is dus iets fout gegaan waardoor beide partijen niet verder konden?

Ik snap dat je geen garanties kunt geven, maar als ik nu nog maanden moet wachten, ga ik toch kijken naar een andere aanbieder. Nog een maandje wachten vind ik niet erg, maar 2-3 maanden wel.
 

Thanks!


De plandatum van de aansluiting is niet bijgewerkt en staat nu in het verleden. Daarmee kan KPN CM geen pre-order inleggen.

Volgens de administratie ligt de kabel wel klaar bij de gevel en ook in een ondergronds doosje afgewerkt en klaar om naar binnen te brengen.


Kpnnetwerk is volop bezig met de aanleg van glasvezel.  Helaas was daar ineens corona en nu een enorme krapte op de arbeidsmarkt.  Het gevolg is duidelijk.  Dat heeft natuurlijk gevolgen voor de planning. 

Ja, herkenbaar probleem. Had ik ook last van. Bij mij is de FTU op 2 juni in huis geplaatst. Maar omdat het een zogenaamde combi order was (omdat ik tegelijkertijd glasvezel had aangevraagd) kon die niet afgemeld worden bij mij en bij de buren wel. Dus zijn stonden al een week na plaatsen van de FTU op gereed en ik niet.

 

Gelukkig heeft de lokale aannemer mij vandaag eindelijk gebeld, niet nav de escalaties/berichten die ze doorstuurden)maar gewoon uit de normale planning.

 

Morgenochtend zullen ze langskomen bij mij om de ONT te plaatsen op de FTU. Daarna kan KPN retail/provider zijn werk doen. Hoewel dit in de systemen ook al helemaal klaar staat (heb ook al mail gehad met IP adres net na mijn aanvraag).

 

Ben benieuwd hoe het bij jou zal gaan @Jemody want alleen de FTU in huis plaatsen zorgt er niet voor dat het meteen werkt, daarna moet de ONT nog.


Volgens de administratie ligt de kabel wel klaar bij de gevel en ook in een ondergronds doosje afgewerkt en klaar om naar binnen te brengen.

 

Dat ligt hij al lange tijd haha. 

bedankt voor je hulp in ieder geval. Ik hoop dat het nu snel voor elkaar is.


Hoe zit het dan rondom Nieuwegein? Hetzelfde?

Ben benieuwd hoor het graag 


Hoe zit het dan rondom Nieuwegein? Hetzelfde?

Ben benieuwd hoor het graag 

 

Ik snap je vraag niet helemaal? Wat wil je weten over de aanleg rondom Nieuwegein?


Nou ik woon in Nieuwegein en wij zitten ook te wachten op glasvezel. Plus de datum van glasvezel is bij ons ook verschoven. Dus vroeg me af hoe dat zit voor Nieuwegein. De kabels liggen hier ook klaar


Volgens mij word het momenteel bijna overal opgeschoven. Hier zouden ze in het 3de kwartaal 2022 komen. En het is ook opgeschoven naar februari volgend jaar.

Er is een enorm tekort aan personeel. En de prijzen voor grondstoffen en diensten zijn ook enorm gestegen. Een kraan om te graven kost nu bijvoorbeeld veel meer dan een jaar geleden. Diesel bijvoorbeeld is zowat verdubbeld in prijs. Dat word allemaal doorberekend uiteraard. KPN moet dat wel ff op zien te hoesten. 

Kijk eens naar uwzelf, wat doet u als u plots geconfronteerd word met een vakantie of nieuwe auto die veel duurder uitpakt dan dat u van te voren bedacht had? Dan denkt u toch: misschien maar ff uitstellen. Of niet?


Ik sluit me aan bij NIck83. Nieuwegein is een regulier project zonder nieuwe dingen (zoals dat BOP verhaal hierboven) en ik zie het in meerdere gebieden gebeuren. Personeelstekort, grote vraag naar monteurs in Nederland gezien alle glasvezeluitrol. En dan zie je dat het ingraven vrij snel gaat (want daar zijn voldoende ploegen voor te vinden) maar het blazen, lassen en huis-aansluiten is en blijft een uitdaging in de huidige markt.