Skip to main content

Hi,

Wie kan me helpen aangezien ik via de klantenservice niet verder kom dan “weten we niet”.

Glasvezel besteld in april ivm nieuwe aanleg in onze wijken.
Meteen abbo besteld bij KPN.
Glasvezel is getrokken tot de buitenmuur en moet nog naar binnen.
In mijn KPN omgeving is bij status nu al meerdere keren de aansluitdatum naar voren geschoven en zojuist weer naar augustus (was juni).

Wat is nu de eerste stap? Aansluiten van buiten naar binnen? Hoe wordt dit gepland? Wanneer gaat dit gebeuren?
Waarom wordt de datum elke keer naar voren geschoven?

Ik ben even benieuwd waar we nu staan en wie nu op wie wacht. Lijkt erop dat het aansluitpakket niet verstuurd wordt totdat de aansluiting is gemaakt. Hoe zit het dan met deze planning, wanneer zijn we aan de beurt. Gaat het nog weken duren of nog maanden (dan kan ik beter een andere provider gaan zoeken).

Graag wat duidelijkheid zodat ik kan bepalen of ik ga annuleren

 

Snappen we denk ik allemaal wel, maar alles draait om communicatie.
Als hier wordt gezegd het wordt Juni, dan mag ik uitgaan van juni. Wordt er gezegd, het wordt augustus met kans op nog later, dan hebben we een keuze.
Nu is het gewoon klanten binnen halen met verkeerde informatie. 
Gebeurd overal, hou me ten goede, maar zeg dan in ieder geval achteraf eerlijk wat de verwachtingen zijn.


 


Snappen we denk ik allemaal wel, maar alles draait om communicatie.
Als hier wordt gezegd het wordt Juni, dan mag ik uitgaan van juni. Wordt er gezegd, het wordt augustus met kans op nog later, dan hebben we een keuze.
Nu is het gewoon klanten binnen halen met verkeerde informatie. 
Gebeurd overal, hou me ten goede, maar zeg dan in ieder geval achteraf eerlijk wat de verwachtingen zijn.


 

Helemaal mee eens...


Ja precies, alles wordt ook allemaal moeilijker en duurder. Het is afwachten denk ik?


Dank voor de opheldering @Ward_, en ik hoop dat jouw acties er voor zorgen dat er schot in de zaak komt!

Snappen we denk ik allemaal wel, maar alles draait om communicatie.
Als hier wordt gezegd het wordt Juni, dan mag ik uitgaan van juni. Wordt er gezegd, het wordt augustus met kans op nog later, dan hebben we een keuze.
Nu is het gewoon klanten binnen halen met verkeerde informatie. 
Gebeurd overal, hou me ten goede, maar zeg dan in ieder geval achteraf eerlijk wat de verwachtingen zijn.

Nou inderdaad, qua communicatie loopt het hier alles behalve lekker 😕

Ja precies, alles wordt ook allemaal moeilijker en duurder. Het is afwachten denk ik?

Veel meer dan afwachten kan je in een situatie als deze niet doen inderdaad, hopelijk lukt het in jouw regio alsnog snel om de boel aangesloten te krijgen!


@Ward_ 

Zou je nog eens kunnen kijken wat de status is?

Inmiddels is mijn eigen status overzicht leeg en kan ik helemaal niets meer zien.

 


@Ward_

Zou je nog eens kunnen kijken wat de status is?

Inmiddels is mijn eigen status overzicht leeg en kan ik helemaal niets meer zien.

 

Ik heb de projectleider nogmaals een reminder gestuurd om het aan te laten passen.

Als ik op www.kpn.com kijk lijkt het wel bestelbaar. Waar kijk jij dan als je het hebt over een statusoverzicht?


@Ward_

Zou je nog eens kunnen kijken wat de status is?

Inmiddels is mijn eigen status overzicht leeg en kan ik helemaal niets meer zien.

 

Ik heb de projectleider nogmaals een reminder gestuurd om het aan te laten passen.

Als ik op www.kpn.com kijk lijkt het wel bestelbaar. Waar kijk jij dan als je het hebt over een statusoverzicht?

Er was denk bij de info (Internet/status) ook last van de storing van afgelopen week.
Nu staat er weer: 

Aansluitdatum

Vanaf 1 augustus kun je je apparatuur aansluiten.

Maar goed, dat stond er eerst vanaf juni, toen juli, nu weer augustus en is niet veranderd ondanks jouw berichtgeving naar de projectleider.
Inmiddels zie ik wel diverse woningen hier in de wijk aangesloten worden (lees: vanaf buiten naar binnen toe in ieder geval).

Ik ben inmiddels wel benieuwd naar de werkelijke status en verwachtingen.

 


@Ward_ 

Zou je nog eens kunnen checken hoe het er voor staat. Aansluitdatum staat over een week volgens de status maar ik heb nog steeds geen bericht gehad of brief dat ze de kabel van buiten naar binnen gaan brengen. Ook zie ik ze inmiddels ook niet meer bezig in onze wijk en zijn mijn buurtgenoten wel aangesloten inmiddels (andere straat...)

 


Hi @Jemody, Ward is op dit moment met vakantie en kan ons hier nu dus niet mee helpen 🙁

Ik heb hem hier 6 dagen geleden voor het laatst over gesproken en toe gaf hij aan dat de projectleider zijn verzoek bij de aannemer neer heeft gelegd, wat er daarna wel of niet is gebeurd daar kan ik je helaas niet wijzer over maken. Zou je morgen nog weer eens willen bellen met KPN Netwerk? Hopelijk hebben ze daar wel het 1 en ander in de systemen staan!


Na 50 minuten in de wacht gehangen te hebben eindelijk weer iemand gesproken.

Ik heb de laatste 2 maanden 4x een terugbelverzoek neergelegd omdat de lijnen te druk waren.

Eerste mogelijkheid voor het maken van een afspraak was 30 augustus.
Dus pas na 30 augustus kan ik weer verder met KPN en kan het dus nog weken/maanden duren.

Wat een drama club zeg. Nooit terugbellen en dan pas over 5 weken een afspraak. 

Ik hoop dat @Ward_ met zijn contacten wellicht nog wat kan betekenen.

 


Dit klinkt inderdaad nogal als een drama 😕 Ik hoop met je mee, Ward heeft wel vakantie tot 17 augustus dus tot die tijd hoeven we geen hulp van hem te verwachten 🙁


Even een update vanaf mijn kant:

Kabel is vorige naar binnen getrokken en een aansluitpunt gemaakt.
vervolgens weer wachten op de monteur voor het afmonteren.
2 weken gelden kwam deze samen met een andere monteur die, let op: kwam om de kabel naar binnen te brengen. Doordat het een “gezamenlijke” afspraak was liet de installatiedatum dus onnodig op zijn wachten.

Al met al werkt het allemaal! Maar de communicatie en onderlinge planning kan/moet echt stukken beter.
 

allen die hebben getracht het proces te bespoedigen, dankjewel!


Even een update vanaf mijn kant:

Kabel is vorige naar binnen getrokken en een aansluitpunt gemaakt.
vervolgens weer wachten op de monteur voor het afmonteren.
2 weken gelden kwam deze samen met een andere monteur die, let op: kwam om de kabel naar binnen te brengen. Doordat het een “gezamenlijke” afspraak was liet de installatiedatum dus onnodig op zijn wachten.

Al met al werkt het allemaal! Maar de communicatie en onderlinge planning kan/moet echt stukken beter.
 

allen die hebben getracht het proces te bespoedigen, dankjewel!

En hoe lang heeft het totaal geduurd, dus het moment van bestellen en de werkende oplevering?Heb ik iets om rekening mee te houden….


Even een update vanaf mijn kant:

Kabel is vorige naar binnen getrokken en een aansluitpunt gemaakt.
vervolgens weer wachten op de monteur voor het afmonteren.
2 weken gelden kwam deze samen met een andere monteur die, let op: kwam om de kabel naar binnen te brengen. Doordat het een “gezamenlijke” afspraak was liet de installatiedatum dus onnodig op zijn wachten.

Al met al werkt het allemaal! Maar de communicatie en onderlinge planning kan/moet echt stukken beter.
 

allen die hebben getracht het proces te bespoedigen, dankjewel!

Dank voor deze update, top dat het nu allemaal werkt!

Wel ben ik het volledig met je eens dat dit hele verhaal niet de schoonheidsprijs verdient 🙁


Ben er van juni 2022 mee bezig. 

En je raad het al .

Nog steeds niks gehoord van kpn netwerk of van een monteur. 

Ja een die was aan de deur u was niet thuis. Nou dat was ik wel en ben er klaar mee .ga nu via de das een claim bij ze leggen voor de dagen die vrij heb genomen. Voor dat leeg van een monteur die zou komen aansluiting realiseren. Nog niks gezien of gehoord echt belachelijk dit..eisen van kpn is niet mogelijk dus dan maar via das .neem ziggo of wat anders mensen kpn is niet betrouwbaar.