Skip to main content

1,5 week geleden internet en TV aangevraagd bij KPN afspraak is al twee keer verzet en dus al twee keer een halve dag vrij gevraagd. Vanochtend 1,5 uur zitten wachten en toen kreeg ik ineens een mailtje dat de afspraak ik verzet naar woensdag. 

Gebeld met KPN en die kunnen niks voor ons betekenen. Iemand ervaring met het zelf inschakelen van een monteur? 

Het is dat we hier alleen glasvezel hebben en niks anders kunnen maar we zullen het niemand aanraden om klant te worden bij KPN.

 

Kortom mocht iemand ervaring hebben met het zelf aansluiten hoor ik het graag. 

Mvg Vivian

Hallo @Vivian04 , spijtig om te lezen dat het zo loopt, daar je een glasvezelaansluiting hebt, kan en mag alléén een (namens) KPN gecertificeerde monteur dat aansluiten en activeren.

Het is dus geen DHZ-klus.

Laat s.v.p. de goede afloop even weten.

Succes.

 

 


Beste @JanD oke bedankt voor je reactie. Dan kan ik niks anders doen dan weer een dagdeel vrijvragen. Had toch liever iets anders gedaan met m’n vakantiedagen dan 3 keer op de monteur wachten.


1,5 week geleden internet en TV aangevraagd bij KPN afspraak is al twee keer verzet en dus al twee keer een halve dag vrij gevraagd. Vanochtend 1,5 uur zitten wachten en toen kreeg ik ineens een mailtje dat de afspraak ik verzet naar woensdag. 

Gebeld met KPN en die kunnen niks voor ons betekenen. Iemand ervaring met het zelf inschakelen van een monteur? 

Het is dat we hier alleen glasvezel hebben en niks anders kunnen maar we zullen het niemand aanraden om klant te worden bij KPN.

KPN heeft dan een lokaal monopolie min of meer op jullie adres en dan kunnen ze zich dit veroorloven om mensen voor niks thuis te laten zitten. Je zult het je moeten laten welgevallen, ze gaan je geen schadevergoeding ofzo betalen.

Alleen als het een oudere glasvezelverbinding betreft en b.v. vorige bewoners ook een werkend glasvezel abo ergens hadden, is er de mogelijkheid in theorie om zonder monteur toch werkend internet te hebben, maar dan nog is KPN zeer hardnekkig in procedures en moet en zal een monteur langskomen ook al heb je zelf alles al aangesloten. Heb genoeg berichten gelezen van mensen waar de monteur niks anders kon doen dan even in de meterkast kijken en vaststellen dat de klant z’n spullen had aangesloten.

 

Je kan, om een idee te krijgen, eens kijken hoe een reseller op de KPN glasvezel te werk gaat:

https://www.cheapconnect.nl/internet/

Of bij b.v. Caiway op glasvezel van DeltaFiberNL. Die bieden wel de mogelijkheid tot zelf aansluiten.


Hallo @tmoesel zelf ben ik vorige week omgezet van koper naar glas met een 200/200-verbinding.

Ik wil graag eens een maandje 1000/1000Mbit/s proberen, , moet daar ook weer een monteur voor komen. Gebeld met de helpdesk, wordt hoogstwaarschijnlijk het GPON-kastje vervangen door een XGS-PON-kastje, inderdaad daar is dus een monteur voor nodig, we gaan het zien a.s. woensdagmiddag.

Dit even tussendoor, moet kunnen denk ik.


Hoi en van harte welkom op ons forum @Vivian04

Goed om te zien dat er al hulp toegesneld is in jouw topic. We hebben hier op ons forum verschillende behulpzame gebruikers die anderen graag op weg helpen. Ik kan me voorstellen dat je graag zo snel mogelijk aangesloten wilt worden op de glasvezelverbinding. Rot om te lezen dat 't uitgesteld is. Hoe staat het er intussen voor? Ik ben bang dat ik het niet voor je kan bespoedigen, maar ik kijk er graag even naar als je wilt. Vul je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk in, en geef je hier een seintje zo gauw je dat hebt gedaan?