Skip to main content

Beste,

Ik heb mijn KPN internet afgesloten voor glasvezel met als aansluitdatum 6-7. Deze datum is inmiddels voorbij en ik kan nog steeds niets aansluiten op het internet? Ik heb geen mail/brief/melding gehad over wanneer nou precies mijn internet in gaat en wanneer ik aangesloten wordt op glasvezel. Ook niet dat dit uitgesteld zou worden, nu staat dit ook nog op de website van KPN 'volg mijn bestelling’ op 6-7. Voor mijn werk en het thuiswerken is het wel van belang dat ik een internet aansluiting heb die ik kan gebruiken. 

Graag zou ik meer informatie willen omtrent mijn bestelling en het aansluiten van internet op mijn adres. Ik heb de box wel al binnen om zo aan te sluiten. Wat is nu de aansluitdatum waarop ik gebruik kan gaan maken van internet in mijn woning?

Ik hoor het graag.

Heb je de glasvezelaansluiting al wel in huis?


Nee, hier heb ik alleen een DSL aansluiting in huis.


Werkt de dsl aansluiting ook niet??


Ik heb wel het lampje met wifi in het groen, internet knippert snel groen. Als ik dan verbinding maak met de wifi krijg ik de melding dat ik hier geen internet op heb. Als ik dan de installatie wil starten kan ik niks, het icoontje blijft grijs en kan ik niet aan klikken. 


Even naar 0800-0402 bellen (gratis). Zal wel iets mis zijn gegaan, kan gebeuren.   


Is er de mogelijkheid om een laptop of tablet bekabeld direct aan te sluiten op de Box 12 ? En heb je dan wel verbinding?


@Johan Trouw Ja, ik zou inderdaad ook adviseren om te bellen 0800-0402 dan heb je het snelste en makkelijkste antwoord. Want misschien moet er een monteur komen die iets met de aansluiting doet. Je hebt al wel de FTU in huis en zit daar al zwart kastje op? Wat staat er op https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/


Ik heb al gebeld en er komt over anderhalve week een monteur kijken. Maar hier in huis is alle bekabeling correct en functionerend. Dus ik denk dat deze monteur voor niets komt en dat er ergens nog een abonnement geactiveerd moet worden. Administratief of technisch...

Ja maar dat zou de helpdesk toch zien bij het maken van de afspraak?


Ik heb al gebeld en er komt over anderhalve week een monteur kijken. Maar hier in huis is alle bekabeling correct en functionerend. Dus ik denk dat deze monteur voor niets komt en dat er ergens nog een abonnement geactiveerd moet worden. Administratief of technisch...

Ja maar dat zou de helpdesk toch zien bij het maken van de afspraak?

Dat zou je zeggen ja. Maar heb wel vaker meegemaakt dat daar fouten gemaakt worden. Dat is immers menselijk :)


Ik heb al gebeld en er komt over anderhalve week een monteur kijken. Maar hier in huis is alle bekabeling correct en functionerend. Dus ik denk dat deze monteur voor niets komt en dat er ergens nog een abonnement geactiveerd moet worden. Administratief of technisch...

Ja maar dat zou de helpdesk toch zien bij het maken van de afspraak?

Dat zou je zeggen ja. Maar heb wel vaker meegemaakt dat daar fouten gemaakt worden. Dat is immers menselijk :)

Misschien kan een KPN medewerker op dit forum dit nakijken of het niet iets administratiefs bij jouw is. Advies voor @Johan Trouw blijft wel van eerst even bellen.


Inmiddels 2x gebeld met KPN, ze waren vergeten door te geven dat er uitlopende werkzaamheden zijn aan het glasvezel netwerk in de straat. De nieuwe datum van oplevering is nog niet bekend ook bij KPN. 

Ik zou teruggebeld worden maar kreeg enkel een mail dat ze mij probeerde te bereiken... 

Daar nu ook mee gebeld en tot er een glasvezelpunt aangesloten is en het modem werkt krijg ik een wifipunt toegezonden met een simkaart voor internet om het mee uit te zingen. Niet de ideale situatie maar er wordt in ieder geval aan een oplossing gewerkt. Even bellen deed wonderen uiteindelijk. Bedankt allen.


Inmiddels 2x gebeld met KPN, ze waren vergeten door te geven dat er uitlopende werkzaamheden zijn aan het glasvezel netwerk in de straat. De nieuwe datum van oplevering is nog niet bekend ook bij KPN. 

Ik zou teruggebeld worden maar kreeg enkel een mail dat ze mij probeerde te bereiken... 

Daar nu ook mee gebeld en tot er een glasvezelpunt aangesloten is en het modem werkt krijg ik een wifipunt toegezonden met een simkaart voor internet om het mee uit te zingen. Niet de ideale situatie maar er wordt in ieder geval aan een oplossing gewerkt. Even bellen deed wonderen uiteindelijk. Bedankt allen.

Super, fijn om te horen. Hopelijk gaat het daadwerkelijke glasvezel ook snel werken.


Ik heb kpn aangevraagd en de 13-4-2023 wordt ik aangesloten nu heb ik alles geïnstalleerd en branden op mijn modem en glasvezel alle lampjes nu is mijn vraag wordt ik pas de 13 de dan via internet aangesloten wand internet werkt nog niet 

Dick 


Hoi @DickS1950 . Het is belangrijk om je mail in de gaten te houden. Heb je al een mailtje binnen dat je diensten gereed zijn voor activatie? 


nee als het goed is krijg ik morgen een sms berichtje dus ik wacht maar af nog bedankt voor zover 

mvg dick