Skip to main content

Heb al op 20 Jan. jl. een nieuw abonnement afgesloten en gebruik gemaakt van de overstapservice. Oude abonnement bij andere provider  loopt tot 20 mei af. Omdat dit in het weekend is zou het nieuwe contract ook 19 mei ingaan. Krijg ik vanochtend 16 mei een mailtje dat de installatiedatum 16 juni wordt en niet 19 mei. Waarom gebruik maken van de verhuisservice als ze er een zooitje van maken. Hoe moeilijk kan het zijn om op 20 april het oude contract op te zeggen en om op 19 mei de boel te installeren. Heb nu al spijt dat ik ben overgestapt. 

Blijkbaar is er een technisch probleem met jouw aansluiting.  Het fijne van de overstapservice is dat je dus niet zonder internet zit want de "oude" verbinding wordt pas gestopt als de nieuwe verbinding werkt. 


Dat klopt je zit niet zonder, maar toch. Hoe moeilijk kan het zijn om een abonnement op tijd op te zeggen bij een andere provider en een aansluitend abonnement aan te sluiten. Maar ze hebben het oude abonnement gewoon te laat op gezegd. Wel amateuristisch. 


Staat er letterlijk dat ze te laat waren met opzeggen? Slordig is het zeker maar soms gaan er wel eens wat zaken niet helemaal zoals het zou moeten. Zoals Joep al zegt komt het allemaal wel in orde. Ik wil het niet goedpraten maar er gebeuren ergere dingen.


Dat klopt je zit niet zonder, maar toch. Hoe moeilijk kan het zijn om een abonnement op tijd op te zeggen bij een andere provider en een aansluitend abonnement aan te sluiten. Maar ze hebben het oude abonnement gewoon te laat op gezegd. Wel amateuristisch. 

Ik begrijp niet wat je bedoelt denk ik. Je hebt een abonnement afgesloten bij kpn begrijp ik. Je oude verbinding blijft dan gewoon werken tot de nieuwe werkt. Op de één of andere manier is je verbinding bij kpn niet klaar voor 16 juni.


Het is niet moeilijk volgens mij. Het gaat erom dat ik 20 Jan een nieuw abonnement heb afgesloten bij KPN en dat ik toen een mail heb ontvangen met aansluitdatum 19 mei. Dat KPN niet tijdig het oude contract bij de andere provider, einddatum 20 mei, heeft opgezegd vindt ik slordig. Dat is alleen wat ik aangeef en dat ze net zo goed geen overstap service hoeven te hebben. Door een stomme fout moet ik nog een langer een duurder pakket afnemen. 


Hoi @Sky hopper welkom op het forum, en alvast welkom bij KPN :) Je geeft aan dat je aansluitdatum is verschoven. Ik proef uit je bericht wat frustratie daarover. Nu kan ik aan die nieuwe datum niets veranderen. Maar ik kan je wel wat meer informatie geven. Jouw aanname dat wij het abonnement bij je oude provider niet tijdig hebben opgezegd, is niet juist. Dat is namelijk niet hoe overstapservice werkt.

 

Op het moment dat jij bij ons een abonnement afsluit, dan kijken wij wanneer dat abonnement kan starten. Als alle infrastructuur in orde is, dan kan dit in principe binnen een anderhalf a twee weken geregeld zijn. Als de infrastructuur echter (nog) niet in orde is, dan kan het langer duren.

Daarnaast maak jij gebruik van overstapservice. In dat geval is je aansluitdatum sowieso al minimaal 1 maand in de toekomst. Dit om rekening te houden met de maand opzegtermijn die de meeste providers hanteren.

In jouw geval hebben wij vastgesteld dat we je op 19 mei kunnen aansluiten. Dan sturen we jou daar bericht van. En we sturen je oude provider bericht. Bij hen geven we aan, ‘let op, houd hier vast rekening mee, we verwachten op 19 mei deze klant bij ons aan te sluiten.’ Je oude provider stuurt je dan ook een bericht om dit aan te geven.

 

Dan komt die dag dat we je aansluiten. Dat wordt gedaan door een monteur van ons, of dat doe je zelf. Afhankelijk van soort verbinding en de staat daarvan. Zodra jouw modem dan is aangesloten en signaal heeft gebeuren er twee dingen. De eerste is dat het abonnement actief wordt. Het tweede is dat wij een bericht sturen naar jouw provider dat de aansluiting bij ons gelukt is, en dat zij jouw abonnement bij hen per direct moeten beëindigen. Als alles goed is gegaan, dan is dit op de datum die wij origineel aan je hebben doorgegeven. Maar het kan dus zijn dat dit later is.

 

Het kan, zoals je dus gemerkt hebt, wel voorkomen dat een aansluitdatum verschuift. Dat heeft eigenlijk altijd te maken met dat er een vertraging is in het gereedmaken van jouw fysieke aansluiting. Als je wilt kan ik nakijken wat er aan de hand is. Vul daarvoor je  forumprofiel in, en reageer hier weer :)


@Erik_ 

Klopt helemaal wat je schrijft, echter heb ik het abonnement in januari al afgesloten en heeft KPN deze bij Delta netjes opgezegd. Van beide partijen is de datum 19 mei bevestigd, omdat 20 mei de afloopdatum van mijn Delta abonnement in het weekend valt, bevestigt.

Maar nu heeft KPN op 16 mei wederom bij Delta een overstapmelding doorgegeven waardoor a. De oude is vervallen en b. De opzegtermijn van 1 maand opnieuw in is gegaan. Dus KPN had de 2e overstapmelding helemaal niet moeten/hoever te sturen.  Omdat dit allemaal al in januari was geregeld. 

Helaas is het terugdraaien van de 2e aanvraag niet mogelijk en heb me erbij neergelegd,  wat kan ik anders. MAAR het blijft frustreren voor zo'n organisatie.


Erik,

Jouw verhaal klopt normaliter echter zoals ik al aangaf heeft KPN per abuis de verhuizing 2 keer aangevraagd bij Delta. Hierdoor ging de opzegtermijn bij Delta van 1 maand opnieuw in. Het is dus echt geen capaciteit problemen bij KPN of Delta. Gewoon niet goed nagedacht bij KPN. Foutje bedankt. KPN heeft fout nu ook toegegeven en netjes opgelost.