Skip to main content

Hoi,

Vorige week heeft de monteur de glasvezelaansluiting van onze woning binnen afgemonteerd. We hebben voor de overstapservice gekozen en Ziggo heeft nu als einddatum 13 oktober aangegeven, een stuk later dan ik ingeschat had (abonnement op 3 sept aangevraagd).

Is het mogelijk om de glasvezelaansluiting al eerder te laten activeren? Ik heb er geen problemen mee dat ik dan een paar weken met dubbele kosten zit.

Groeten, Patrick

Iets gaat er niet helemaal goed. Zojuist mail gekregen dat de startdatum veranderd is in 25 DECEMBER 2021?!

Bel ik vervolgens 0800-0402 optie 1 dan wordt de verbinding direct verbroken...


Wacht gewoon even op een moderator.  Die gaat je helpen. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Ik ga er van uit dat je morgen aan de beurt bent. Eerlijk gezegd verwacht ik dat de oplevering door kpnnetwerk aan de andere kant(de centeale)vertraagd is maar dat ga je dan horen.


Bedankt, had ik inderdaad al ingevuld, zal inderdaad even op een mod wachten.

Ik begreep dat er hier in de straat flink wat mis is gegaan; op 1 woning na zijn alle glasvezelkabels verkeerd gekoppeld in de centrale. Ik kan me voorstellen dat dat misschien wat vertraging oplevert maar 3 maanden lijkt me wat erg extreem...


Hallo @PatrickvE74 , bij mij is op 21 juli 2021glasvezel aangelegd, bij testen bleek te veel demping op de lijn, duurt tot 28 januari 2022 voordat dat verholpen kan worden. Dan ben je bijna een half jaar verder.

 

 


Ik had vanmorgen je topic al gelezen en wou nog reageren met iets in de trend van "je mag blij zijn als het op 13 oktober echt geactiveerd word". Maar ik dacht: laat ik dat maar niet doen 🥴

Er word momenteel veel uitgesteld volgens mij. Ik denk wegens personeelstekorten en vanwege onderdelen die later geleverd worden.


Hi @JanD , bedankt voor je reactie, dat is inderdaad fors… verschil is wel dat je al een actieve verbinding hebt, hier helaas nog niet dus de demping zal het probleem niet zijn.


Hallo @PatrickvE74 , ik heb ook nog geen actieve verbinding, zit nog in de migratiefase van koper naar glas.

 


Hoi @PatrickvE74, welkom op ons forum!
Ik heb meteen even meegekeken in je dossier. Ik zie dat de overstapservice de afgelopen week een paar keer contact heeft gezocht. Heb je hen nog gesproken hierover?
Als het goed is heb je een direct telefoonnummer van die collega's met een toegangscode per mail gekregen.

Mijn collega's bij 0800-0402 zouden inmiddels weer bereikbaar moeten zijn, daar waren eerder vanavond even problemen mee.

De aanleg van glasvezel kunnen wij helaas niet heel veel concreets over zeggen, daarvoor zou je het beste bij de netwerkbeheerder KPNNetwerkNL kunnen aankloppen.


Hoi @Thomas , klopt we hebben hen vorige week gesproken, ivm opzegtermijn bij Ziggo zou de aansluitdatum wat later, namelijk 13 oktober, worden. Woensdag 15 september is hier de aansluiting in de meterkast gerealiseerd dus dat zou geen belemmering meer moeten zijn.

Gisteren kreeg ik echter een mail van KPN (niet KPNNetwerkNL) met de mededeling dat de aansluitdatum veranderd is in 25 december 2021. Nog los van dat ik verwacht dat jullie niet op 1e kerstdag aansluitingen activeren vind ik het apart dat de aansluitdatum zonder verdere toelichting 3 maanden opgeschoven wordt.

Ik heb inmiddels een collega van je gesproken, ik probeer het nog even bij KPNNetwerkNL. Bedankt!


Ik had vanmorgen je topic al gelezen en wou nog reageren met iets in de trend van "je mag blij zijn als het op 13 oktober echt geactiveerd word". Maar ik dacht: laat ik dat maar niet doen 🥴

Er word momenteel veel uitgesteld volgens mij. Ik denk wegens personeelstekorten en vanwege onderdelen die later geleverd worden.


:thinking:

Ok maar maanden(!) later zonder verdere opgaaf van redenen? Dan verwacht ik toch wel een wat uitgebreidere toelichting dan “De startdatum van uw bestelling is veranderd in 25 december 2021”.


Allereerst hadden we daar natuurlijk duidelijker in moeten zijn, zoiets had niet zonder overleg en/of duidelijk berichtgeving gemoeten. Daarvoor mijn excuses.

Ik lees dat het wachten is op de infrastructuur, hoewel de aansluiting in jouw huis wellicht al klaar is moet er buitenshuis nog het een en ander gebeuren. 25 December is inderdaad geen concrete datum vanwege de feestdagen maar dat is de verwachte leverdatum die wij van de netwerkleverancier hebben doorgekregen.


Inmiddels komt zat 25 december met rasse schreden dichterbij; vandaag inderdaad een pakket met modem en tv-box ontvangen. Bij het controleren van e.e.a. blijkt nu dat ik alleen een FTU heb (vergelijkbaar met

). Dat betekent volgens mij dat er vòòr die datum nog een monteur een ONT moet komen aansluiten, maar er zit geen sticker op de doos met een evt. datum.

Met wie moet ik contact opnemen om dit op te lossen, KPN of KPN Netwerk?

 

 


KPN provider. Met KPN Netwerk heb je nu in principe niets meer te maken.


Ok, KPN monteur moet dan dus deze week nog langs komen… ben benieuwd. Maandag maar eens bellen, bedankt!


Ai, telefoonlijnen liggen er blijkbaar uit, kun jij me misschien verder helpen @Thomas ?


Goedemorgen @PatrickvE74! We hadden gisteren inderdaad wat problemen bij de klantenservice. Ik zie dat je ze inmiddels nog wel gesproken hebt. Is daar nog duidelijkheid uitgekomen?


Hallo @Thomas , net met KPN Netwerk gesproken! Op de 25e worden de laatste aanpassingen gedaan, waarna de lijn vrijgegeven wordt en KPN een monteur kan sturen voor de NT. Twee vragen:

  • kan ik dan het beste zelf de 27e met KPN bellen voor het maken van de afspraak met de monteur?
  • wordt het afsluiten van mijn huidige provider (Ziggo) automatisch opgeschoven ipv de 25e?

Hallo @Thomas , net met KPN Netwerk gesproken! Op de 25e worden de laatste aanpassingen gedaan, waarna de lijn vrijgegeven wordt en KPN een monteur kan sturen voor de NT. Twee vragen:

  • kan ik dan het beste zelf de 27e met KPN bellen voor het maken van de afspraak met de monteur?
  • wordt het afsluiten van mijn huidige provider (Ziggo) automatisch opgeschoven ipv de 25e?

Hoewel ik geen antwoord kan geven op de eerste vraag kan ik dat wel op de tweede vraag en indien je gebruik maakt van de overstapservice dan is dat antwoord ja. De overstapservice is zo ingericht dat als wij door omstandigheden niet op de wensdatum kunnen leveren dat de latende provider (Ziggo in dit geval) actief blijft tot wij wel kunnen leveren. We komen helaas ook wel eens situaties tegen waar we door een defect ondergronds nog niet kunnen leveren, in die gevallen loopt alles gewoon door bij de oude provider :)


@PatrickvE74 ah top! Het antwoord op de eerste vraag is ook ja 🙂 tenzij je het liever zelf aansluit natuurlijk.


@Thomas de NT? Is goed, stuur er maar eentje op dan :grin:
@NHendriks ok gelukkig, dan zie ik je hier - gezien je regio - misschien binnenkort wel verschijnen :slight_smile:


 ok gelukkig, dan zie ik je hier - gezien je regio - misschien binnenkort wel verschijnen :slight_smile:

Wie weet! Als het de 27e is dan sowieso niet, dan ben ik een dagje vrij 😁


Nou, maandag gebeld met KPN, ik zou binnen 2-3 dagen bericht van KPN netwerk krijgen over het plaatsen van de NTU… Vandaag zelf maar gebeld met KPN Netwerk, nu blijkt dat er nog een meting vanuit de woning verricht moet worden en er kan pas op 10 januari!? een monteur ingepland worden!

Los van de welwillende medewerkers hier; ik krijg sterk de neiging om e.e.a. te annuleren. Ben nu sinds september bezig om een aansluiting te krijgen en er komt steeds vertraging op vertraging, minimale/incorrecte communicatie; mijn geduld en vertrouwen is wel zo’n beetje op.

Toch bedankt voor jullie reacties!


Hoi @PatrickvE74, ik lees het ook in je dossier inderdaad.
Monteurs zijn overal geloof ik altijd wat schaars rond deze periode. Sorry voor het lange wachten!