Skip to main content

Hallo,

Tweede vraag van vandaag 😅

Vandaag KPN klant geworden voor internet en tv. Bij ingangsdatum was de eerst mogelijke datum die ik kon kiezen 25 april 2022. Heel fijn, want we verhuizen op 26 april dus die datum gekozen.

Nu zie ik in de bevestiging echter dat de aansluitdatum pas per 2 mei is, maar dat is geen optie. Ik heb geen monteur nodig, want sluit alles aan. Kan de datum worden vervroegd naar 26 april?

Alvast bedankt.

 

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Hallo,

Zojuist glasvezelinternet + TV besteld op ons nieuwe adres. Wij wonen er echter nog niet, maar zoals inmiddels in meerdere topics hier aangegeven is het helaas niet mogelijk om in het bestelproces een ander afleveradres te selecteren. Graag stel ik hier de vraag aan het KPN webcare team om dit alsnog te regelen. Al mijn ‘gegevens’ staan in de persoonlijke opmerkingen in mijn profiel.

Alvast bedankt!

Groet,

Dan

*Admin* reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Goedemorgen @KPN Webcare, Zouden jullie mij kunnen helpen met deze vraag? Dank!


Aanvulling: het huidige adres heeft al glasvezel van KPN, de bewoner is ook klant bij KPN.

Dank admin, voor het aanpassen van de titel.

Hopelijk kan een moderator snel naar mijn vraag kijken.


De wachttijd op een moderater is een dag of twee.  Er zal ongetwijfeld een rede zijn dat de verbinding niet eerder opgeleverd kan worden.  Reken er dus nuet te veel op dat het vervroegd kan worden.


Oké, goed om te weten wat de wachttijd van de moderator is. Wel vreemd dat er bij het aanvragen van de bestelling een ingangsdatum gekozen kan worden die niet strookt met de werkelijkheid. Vrijwel direct na de bestelling volgt de daadwerkelijke aansluitdatum via e-mail. Dat bevreemdt mij. Ik wacht de reactie van de moderator af.


@Dan79 Welkom op het forum. 

Ik zie dat je eigenlijk 2 verschillende vragen hebt. 

Vraag 1 is waarom de aansluitdatum opgeschoven is: 

In dit geval gaat het om een nieuwe glasvezelsaansluiting, er moeten dan in de centrale werkzaamheden uitgevoerd worden. De eerst mogelijke datum die wij hiervoor hebben doorgekregen vanuit KPN Netwerk is 02-05-2022. 

Ik heb dus inderdaad helaas geen mogelijkheid om deze datum te vervroegen

Vraag 2 gaat over het installatiepakket: 

Hiervoor heb ik het bezorgadres aangepast naar het adres ingevuld in het forumprofiel. De apparatuur zal dan ook bezorgd worden op dit adres. 


Beste Rutger, dank je wel voor je bericht.

Wat mij nog niet geheel duidelijk is: is er sprake van een nieuwe aansluiting, ondanks dat er al een aansluiting op het adres actief is (vorige bewoner heeft KPN glasvezel)? Had ik, om dit te voorkomen, mijn abonnement nog eerder moeten aanvragen?

Dank voor het naar mijn huidige adres toesturen naar het installatiepakket.


Beste Rutger, dank je wel voor je bericht.

Wat mij nog niet geheel duidelijk is: is er sprake van een nieuwe aansluiting, ondanks dat er al een aansluiting op het adres actief is (vorige bewoner heeft KPN glasvezel)? Had ik, om dit te voorkomen, mijn abonnement nog eerder moeten aanvragen?

Dank voor het naar mijn huidige adres toesturen naar het installatiepakket.

De kans bestaat dat de opzegdatum van de vorige bewoner en jouw aansluitdatum niet mooi overlappen zoals dat soms wel gebeurd. In dit geval moet er dus iemand fysiek naar de wijkcentrale om de verbinding om te zetten naar een andere aansluiting. Zou ook kunnen dat de huidige bewoner nog op een oudere glasvezeltechniek zit. Het kan eigenlijk van alles zijn.

Een levering gaat door een geautomatiseerd systeem, wij noemen dat de ‘leverstraat’. Dit systeem wijst automatisch een poort de apparatuur in de centrale toe en zorgt ervoor dat er iemand een patch-order krijgt om de verbinding om te zetten. Daarnaast zorgt diezelfde leverstraat er ook voor dat er een monteur op de stoep staat indien nodig, dat het installatiepakket verstuurd wordt maar ook dat er uiteindelijk tv gekeken kan worden omdat er een abonnementsnummer en pincode zijn aangemaakt. Dit systeem bepaald ook of er een monteur nodig is voor de installatie of niet.