Skip to main content

Vandaag is het NT-kastje geplaatst in de meterkast t,b,v, de glasvezelverbinding. In juni is er een glasvezelabonnement afgesloten. De aansluitdatum is keer op keer opgeschoven, omdat het NT-kastje in de meterkast nog ontbrak. Het gaat hier om een nieuwbouwwoning, wij wachten dus al een aantal maanden op internet. Inmiddels is alle infrastructuur en apparatuur aanwezig en werkend, alleen de aansluitdatum is pas op 11 november. Dit duurt twee weken, dus weer twee weken wachten. Wij hebben ook geen oud of lopend abonnement bij een andere provider.

 

Na contact met de klantenservice blijkt het alleen mogelijk te zijn de aansluitdatum verder in de toekomst vast te leggen. Waarom is het niet mogelijk om de aansluitdatum naar voren te halen? Alle apparatuur is aanwezig en de glasvezelverbinding zelf werkt ook, alleen het abonnement, en dus het daadwerkelijk geleverd krijgen van internet over deze verbinding, is pas 11 november. 

Hallo @Viktor93 ,

Een KPN-monteur regelt de aansluiting. En het aantal beschikbare monteurs is beperkt. Daardoor is de aansluiting niet naar voren te halen.  


Hallo @Viktor93 ,

Een KPN-monteur regelt de aansluiting. En het aantal beschikbare monteurs is beperkt. Daardoor is de aansluiting niet naar voren te halen.  

Hi, welke aansluiting moet er dan nog geregeld worden?


De aansluiting van jouw abonnement op het Glasvezelnet. 


Weet je ook welke handeling daarvoor vereist is?

De aansluiting van jouw abonnement op het Glasvezelnet. 

 


Nee, ik ben geen KPN-monteur. 


Dat alles bij u in huis aanwezig en aangesloten is wil nog niet zeggen dat het ook aan de andere kant van de kabel klaar is. Mogelijk moet er in de centrale nog iets gebeuren. Ik denk dat u heel blij mag zijn als het straks op 11 november werkend opgeleverd word. Met hetzelfde gemak word het nog een paar weken opgeschoven.


Hoi @Viktor93 . Ik wil best even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Hoi @Viktor93 . Ik wil best even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 

Hi, zojuist heb ik mijn profiel aangevuld.


Ik heb even meegekeken.  Blijkbaar is KPNNetwerk nog niet klaar want wij hebben nog geen gereed melding ontvangen.  Of dat 11 november wel gaat lukken kan ik absoluut niet garanderen.

Zijn daar nog meer nieuwbouw woningen? Zo ja, hebben die al wel diensten? 


Ik heb even meegekeken.  Blijkbaar is KPNNetwerk nog niet klaar want wij hebben nog geen gereed melding ontvangen.  Of dat 11 november wel gaat lukken kan ik absoluut niet garanderen.

Zijn daar nog meer nieuwbouw woningen? Zo ja, hebben die al wel diensten? 

Het is een nieuwe wijk met meerdere nieuwbouwwoningen. Alle buren maken gebruik van Ziggo, zij hebben dus al internet en tv via glasvezel en traditionele kabel.


Ik vermoed dat er dan centraal nog iets niet af is.  Details daarover kan ik helaas niet inzien.  De crux van het verhaal is dat we wachten op gereedmelding door KPNNetwerk.

je schreef:

Alle apparatuur is aanwezig en de glasvezelverbinding zelf werkt 

Hoe weet jij of de glasvezelverbinding werkt als ik vragen mag. 

 


Ik vermoed dat er dan centraal nog iets niet af is.  Details daarover kan ik helaas niet inzien.  De crux van het verhaal is dat we wachten op gereedmelding door KPNNetwerk.

je schreef:

Alle apparatuur is aanwezig en de glasvezelverbinding zelf werkt 

Hoe weet jij of de glasvezelverbinding werkt als ik vragen mag. 

 

Dit meende ik te kunnen zien binnen de portaal van de Fritzbox.

 

De aansluitdatum is inmiddels alweer opgeschoven naar 25 november 😩


De aansluitdatum is inmiddels alweer opgeschoven naar 25 november 😩

ik vreesde al zoiets.  Als ik jou was zou ik toch proberen contact te krijgen met KPNNetwerk en proberen te achterhalen wat er nog gebeuren moet.

 


Vandaag weer contact gehad met KPN Netwerk en gevraagd naar een nieuwe indicatie. Deze kon helaas niet gegeven worden. Heb hierna gebeld met KPN om de overeenkomst te annuleren. Inmiddels is de monteur van de oranje concurrent al ingepland en wordt de apparatuur hiervoor deze week geleverd.

 

De apparatuur van KPN zal ik helaas terugsturen.

 

Bedankt voor het meedenken hier.


Erg spijtig maar ik snap de keuze maar al te goed.