Skip to main content

Vandaag heb ik mijn pakket ontvangen om mijn glasvezel internet en tv aan te sluiten. In het boekje van de KPN Box 12 staat dat

Aansluitdoosje grijze poort(bijgeleverd)

in deze doos aanwezig moet zijn. Dit is echter niet zo. Ik heb alleen het Aansluitdoosje groene poort, die ik persoonlijk niet verwacht nodig te hebben omdat ik geen vaste telefoon ga gebruiken. 

Word dit aansluitdoosje grijze poort door de monteur mee genomen en aangebracht? Of mis ik een belangrijk onderdeel voor mijn aansluiting?

 

Ik heb aan de muur ook nog niet het benodigde aansluitpunt waar naar wordt verwezen in stap 1. Wij hebben nog meer net een glasvezel aansluiting in huis en het enige wat er binnen komt is de kabel die achter een lasdoosje zit weg gewerkt. 

Mijn zorg is dat volgende week de monteur komt en niet aan het werk kan. 

De monteur zal de NT (het glasvezelmodem) meenemen en aansluiten. Dat mag alleen hij (of zij) doen.

De KPN BOX 12 dient bij glasvezel alleen als router (en voor de wifi).


Bedankt voor het snelle duidelijke antwoord.


Bij glasvezel word de grijze poort niet gebruikt.


Bij glasvezel word de grijze poort niet gebruikt.

Dat klopt. Daar staat DSL bij op de BOX 12. Bij glasvezel wordt de BOX 12 van af het glasvezelmodem (NT) met een (meestal) rode netwerkkabel aangesloten op de WAN poort.


Hoi @Erwintjuh! Welkom bij KPN! Ik zie dat je inmiddels al van een antwoord bent voorzien door de community! Mocht je nog vragen hebben, dan kun je die natuurlijk altijd stellen. Veel plezier met je abonnement! 


Bij mij is hetzelfde geval nu, maar ik heb nog geen glasvezel wat moet ik doen? Waar kn zo een aansluitdoosje gruize poort vinden. ik heb al bij gamma, praxis gekeken kon niks vinden? 

 

mvg 


Hi @Anolou! Het grijze doosje waarover gesproken wordt is voor een koper aansluiting. Maar moet niet nodig zijn zelf aan te sluiten. 

Als er in het installatiepakket iets mist, bel dan naar 0800-0402. Als het aansluitpunt aan de muur ontbreekt of onvolledig is, bestel dan een installatiemonteur.

Lukt het op beide manieren niet, vul dan je profiel in en maak een nieuw topic aan, of bel 0800-0402. Dat is sneller dan via het forum.