Skip to main content
Beantwoord

Aansluitdraden uit lasdop aan elkaar koppelen

• 27 maart 2025
  • 10 reacties
  • 102 keer bekeken

Beste overgestapt van coax naar KPN. Dus krijg aansluiting pakket. Zit hier een ira kastje in. In mijn kast zit een lasdop met kabel en 5 draden. Welke koppel ik nu aan elkaar ?  Rechts is van de lasdop, links van het kastje!

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@MiguelMarieken, welkom hier. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Is het inmiddels gelukt met de tips van joey92? Zo niet, plan dan makkelijk een monteur in zodat dit netjes voor je kan worden gedaan. 

Bekijk origineel

10 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 maart 2025

Ook vind ik het bizar dat men mij een V10 Experia modem opstuurt ipv een V12.https://tweakers.net/nieuws/167740/kpn-kondigt-box-12-modem-met-wifi-6-ondersteuning-aan.html

Wifilosoof
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN Monteur
  • 48 reacties
  • 27 maart 2025

Als er in je woning nog een oude lasdop aanwezig is waarop geen aansluitpunt zit wil ik je adviseren om een monteur te vragen ivm geen aansluitpunt aanwezig. De monteur vervangt de lasdop dan voor een modern israpunt. De V10 wordt geleverd op koper met pairbonding. Dit betekent dat er over 2 lijnen data wordt geleverd en je zo dubbele snelheid haalt. Een Box12 kan geen pairbonding en zou betekenen dat je maar de helft van je maximaal haalbare snelheid aankan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 maart 2025

Ok bedankt klinkt duidelijk, maar kan ikzelf de aansluiting maken door deze 2 kabels te verbinden of gaat de monteur een ander type kabel monteren aan de lasdop?

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • 382 reacties
  • 27 maart 2025

de monteur gaat jou lasdop vervangen voor een nieuw ISRA punt. hier kun je rechtstreeks jou Y-kabel in doen:

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 maart 2025

Nogmaals welke draadjes kan ik nu koppelen om de juiste verbinding te maken. Vriendelijke groeten!

• 3763 reacties
  • 27 maart 2025
MiguelMarieken schreef:

Nogmaals welke draadjes kan ik nu koppelen om de juiste verbinding te maken. Vriendelijke groeten!

Daar kan niemand antwoord op geven.

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • 382 reacties
  • 27 maart 2025

heb je niet zo'n doosje erbij gekregen??:

als je deze hebt dan kun je deze aansluiten op de draden die uit de lasdop komen.

en dan aansluiten op deze manier:

dan zou je in ieder geval iets moeten hebben.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 maart 2025

Bedankt de getoonde draadjes  links op mijn originele foto komen uit dit doosje. Dus  blauw en wit blauw en Oranje en wit oranje. Uit de kabel van de lasdop blank koper, rood, blauw, oranje en wit. 

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • 382 reacties
  • 27 maart 2025

doosje open maken, kabel die er nu in zit eruit halen door de zwarte lipjes omhoog te doen. hierna de kabel uit de lasdop aansluiten zoals op het voorbeeld. Rood en Blauw op 3 en 4. en Oranje en Wit op de andere 3 en 4, en dan de zwarte lipjes weer goed dicht drukken.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23578 reacties
  • Antwoord
  • 28 maart 2025

Hi ​@MiguelMarieken, welkom hier. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Is het inmiddels gelukt met de tips van joey92? Zo niet, plan dan makkelijk een monteur in zodat dit netjes voor je kan worden gedaan. 

Reageer