Skip to main content

Ik heb afgelopen week KPN glasvezel afgesloten, om dit te laten werken moet er een Genesis kastje over de aansluiting geschoven worden. Dit is echter niet mogelijk zoals dit kastje is geïnstalleerd (zie foto). Hoe nu verder? Ik heb de KPN klantenservice gebeld deze verwees mij door naar de lokale service provider. Zodra ik deze sprak, gaven deze aan klaar te zijn op mijn adres en verbonden me door met de KPN klantenservice.

Graag advies over de vervolgstappen.

 

Hallo @OvanB en wie is dan jouw lokale serviceprovider?

Je bent dus blijkbaar geen klant van KPN? Dat is ook een lokale serviceprovider.

 


Hi @JanD , ik heb mijn abonnement rechtsstreeks bij KPN afgesloten.

De serviceprovider waar ik naartoe doorverbonden wordt via KPN Netwerk is VolkerWessels Telecom


Het groene dopje en die gele sliert moeten wel eerst verwijderd worden.


Het makkelijkst zou zijn als hiervoor gewoon een monteur van KPN langs zou komen. Die kan denk ik het kastje wel iets verplaatsen naar rechts en iets hoger zodat de kabel een beetje recht komt te zitten. Dan kan het zwarte kastje erop geschoven worden.

Maar dit verdient geen schoonheidsprijs.


@Nick83 Dat zou dan betekenen dat ik 70 euro moet aftikken omdat het kastje in eerste instantie niet netjes is opgehangen?

 


@Nick83 Dat zou dan betekenen dat ik 70 euro moet aftikken omdat het kastje in eerste instantie niet netjes is opgehangen?

Nee. Dat zal gratis zijn.

Als u KPN belt en zegt dat het aansluiten van het glasvezelkastje niet werkt, dan krijgt u gewoon een gratis installatiemonteur. 

Alleen u moet er niet bij vertellen dat dit komt doordat het glasvezelkastje verkeerd geplaatst is en dat de kabel in de weg zit. Gewoon zeggen dat het niet lukt. Punt. Niet meer informatie geven 😉


Oei, die is niet echt handig opgehangen inderdaad, wat zuur zeg @OvanB 😑

Ik hoop dat je inmiddels al contact hebt gehad met 1 van mijn telefonische collega's om een afspraak met een monteur te maken!