Skip to main content

Goedemorgen,

 

Net zoals vele andere gebruikers op dit forum lopen wij ook tegen problemen op met het aansluiten en activeren van de glasvezellijn.

 

Nadat er twee keer iemand is langs geweest om de glasvezelaansluiting te realiseren in onze woning maar binnen drie minuten alweer in zijn auto zat omdat hij te ‘dik’ was om in de kruipruimte te komen was het begin december eindelijk zover. KPN netwerkt heeft de verbinding in de meterkast aangebracht en er kon direct begonnen worden met installeren volgens de monteur. Bij de eerste stap ging het al mis want er was geen NT kastje geplaatst.

Dit leek mij een simpel op telossen probleem en heb direct gebeld richting KPN. Die wijst weer naar KPN Netwerk, KPN netwerk naar Glaspoort en Glaspoort richting KPN. Na twee weken bijna dagelijks bellen, en loze beloftes van alle drie de partijen, stond er maandag opeens een monteur van KPN netwerk zonder afspraak op de stoep. Hij ging alles aansluiten en verzekerde dat nu alles werkend was en ik wederom direct kon beginnen met het aansluiten van de modem. 

 

Wederom geen verbinding en direct weer gebeld met KPN. Deze wijst weer naar KPN Netwerk en KPN netwerk weer naar KPN. Het hele getouwtrek begint dus weer opnieuw en niemand weet de oplossing. Terwijl als ik de zoekfunctie gebruik op dit forum wij echt niet de enige zijn die tegen dit probleem aanlopen.

Gisteren is telefonisch beloofd dat er dezelfde dag een storingsmonteur zal bellen voor een afspraak en de kans groot was dat die dezelfde dag nog zal langs komen. Ik heb zelf om 14:30 maar gebeld ,aangezien ik de bui al zag hangen en inderdaad er werd gezegd dat er sowieso geen monteur zal komen. Ik moest het ‘even’ de tijd geven en aan het eind van de week/begin volgende week maar weer even opnieuw contact opnemen als ik nog niks had gehoord.

 

Concreet is onze vraag. Welke partij kan voor ons dit probleem oplossen? Samengevat zit er:

Glasvezelkastje in onze meterkast. NT punt. NT punt knippert een groen lampje bij connectie. Modem etc van KPN zijn al aanwezig.

 

Hoi @Treffers, welkom op ons forum!
Wat een gedoe zeg!
Wat betreft KPN/KPNNetwerk is het eigenlijk heel simpel, KPNNetwerk gaat over de uitrol en aanleg van het glasvezelnetwerk. Als de kabel en de kastjes er liggen geeft KPNNetwerk ons het groene licht en kunnen we gaan leveren, vanaf dat moment heb je met KPN te maken. Hoe de verhoudingen tussen KPNNetwerk en Glaspoort zitten ben ik niet helemaal bekend mee maar het is natuurlijk niet de bedoeling je de hele tijd heen en weer te sturen.

Zoals je het beschrijft lijkt het erop dat wij nu wachten op het signaal van KPNNetwerk dat er signaal op de lijn zit.

 


Hi Thomas,

 

bedankt voor je reactie. Probleem is dat KPN netwerk aangeeft dat er signaal op de lijn zit (monteur heeft dit 2x doorgemeten in de woning) en KPN aangeeft dat dit niet het geval is. 


Dan vermoed ik dat wij nu wachten op hun aanmelding, kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Wat een verhaal. Als twee druppels water wat ook ik heb beleefd. Ik ben met die ,gasten,, gestopt te praten. Het laatste wat die zei wat. Als je niet wilt dan niet

  Ik zal alles annuleren. Fijne dag.

 

 


De moderator zal het vast niet goed vinden dat ik dit vraag, maar werkt je aansluiting inmiddels al? En zo ja, welke afdeling heeft je kunnen helpen?

Wij worden al maanden heen en weer gestuurd tussen KPN en KPN netwerk, die de schuld weer bij Volker Wessels leggen. Zelfde ellende.

Ik hoop dat tv en internet inmiddels werkt bij je en hoor graag wat de oplossing was.


Ik heb alles bij het 'oude ' gelaten. Helaas geen glasvezel 🤔


Uiteindelijk is het bij ons opgelost. Het bleek dat er een verkeerd serie nummer genoteerd was van het kastje. Enige tip wat ik kan geven. Bel na de klantenservice en spreek verhuizing in. Volgens KPN netwerk zitten hier de mensen met de meeste kennis en zijn die eerder bereid om je te helpen.


Dan vermoed ik dat wij nu wachten op hun aanmelding, kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Eigenlijk vreemd dat er niemand ingrijpt in dit voor velen grote probleem. De eindverantwoordelijke blijven muisstil. Is de aktie "glasvezel" te groot voor de KPN.