Skip to main content
Beantwoord

Aansluiten van het glasvezelkastje bij overstap van Odido naar KPN

• 2 augustus 2025
  • 7 reacties
  • 148 keer bekeken

Hallo! 

Op 6 augustus stappen we over van Odido naar KPN.

Ik was alvast even aan het kijken hoe alle apparatuur moet worden aangesloten en heb hierbij een vraag. 

De manier hoe alles nu aangesloten is vind ik namelijk vrij bijzonder. 

Mijn vraag is of ik het nieuwe zwarte glasvezel kastje moet gebruiken of de huidige situatie zo kan laten. En de gele kabel gewoon kan aansluiten op het KPN modem. 

Als het nieuwe zwarte kastje aangesloten moet worden, op welke plek moet deze dan komen. In het boekje staat dat het rechterkastje moet blijven zitten maar het grote kastje die nu rechts achter zit lijkt het meest op het nieuwe kastje. 

Mvg Jeffrey

Beste antwoord door joey92

dit hele gedeelte schuif je omhoog en haal je eraf. hiervoor in de plaats komt de nieuwe zwarte NT die je van KPN hebt gekregen.

Bekijk origineel

7 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4532 reacties
  • 2 augustus 2025

​@Jeffrey_K De gele kabel (met een adapter) moet in de KPN-NT komen. Of je moet de kabel en de rechtse NT-box verwijderen en de KPN-NT op de plek installeren waar het gele kabel begint.

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • 529 reacties
  • Antwoord
  • 2 augustus 2025

dit hele gedeelte schuif je omhoog en haal je eraf. hiervoor in de plaats komt de nieuwe zwarte NT die je van KPN hebt gekregen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 2 augustus 2025

Oke top, dat gaat dan wel goedkomen. Dat dunne gele kabeltje kan dan helemaal weg lijkt me? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10488 reacties
  • 2 augustus 2025
Jeffrey_K schreef:

Oke top, dat gaat dan wel goedkomen. Dat dunne gele kabeltje kan dan helemaal weg lijkt me? 

Lijkt me niet, want dat is nu juist de glasvezelaansluiting. ​@Jeffrey_K 

Pas als je de linker deksel afschuift kun je zien of dat kabeltje links ergens ingestoken is, zou dan verwijderd kunnen/moeten worden om de KPN-kast er overheen te kunnen schuiven denk ik even hardop, maar misschien kan een KPN-monteur als forumlid even reageren??

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • 529 reacties
  • 2 augustus 2025

dat gele glasvezel kabeltje komt vanzelf mee los als je dat linker gedeelte eraf haalt.

peter-keetfm
Wijsgeer

​@Jeffrey_K Hoi

Het linker deel is het actieve glasvezel punt A van de TY01 FTU.

Hierop moet je de nieuwe NT (glasvezel kastje) wat je hebt gekregen plaatsen. 

Bewaar de linker patchcover (waar het gele glasvezel kabeltje uitkomt) goed mocht je overwegen om weer over te stappen naar een andere provider in de toekomst.

Handleiding.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 6 augustus 2025

Ter info: het is allemaal gelukt en alles werkt helemaal naar wens. Bedankt voor alle reacties!