Skip to main content

3 oktober hebben wij de sleutel gekregen van ons nieuwe huis. De verhuizing is al weken geleden doorgegeven aan KPN en op woensdag 5 oktober zou KPN glasvezel komen aanleggen. Helaas, monteur ziek, dus afspraak werd verzet naar 10 oktober. Geen probleem, twee monteurs op de stoep en ze gingen vrolijk aan de gang. Aan het einde van de werkzaamheden gaf een monteur aan dat ze alles hebben aangelegd maar dat de vezel niet geblazen kon worden in verband met een probleem in een verdeelkast. Er zou contact opgenomen worden met mij voor een nieuwe afspraak. Sindsdien, niks gehoord. 24 oktober staat de verhuizing gepland, dus zelf maar gebeld. 3 dagen lang hetzelfde riedeltje: 15 minuten in de wacht bij KPN, doorverwezen naar KPN netwerk. Ook daar lang in de wacht en doorverwezen naar Volker Wessel. Daar is helemaal geen doorkomen aan dus na 30 minuten wachten de telefoon maar opgehangen. Ik vermoed dat ze bij KPN ongestoord kunnen bellen tijdens een werkdag, maar ik heb toch echt maar een half uur lunchpauze. KPN heeft wel aangegeven een e-mailtje te sturen naar Volker Wessel om een afspraak te maken. Nog steeds niks gehoord. Volgende week is het 24 oktober. Op welke manier kan ik dit escaleren?

Is Ziggo beschikbaar? 


Hoi @Sanoijvici . Welkom op het forum.

Dat stemt niet heel hoopvol. Als ik je verhaal zo lees lijkt het er op dat we afhankelijk zijn van KPNNetwerk om de lijn eerst fysiek op te leveren. Ik weet uit ervaring dat dit soms lang op zich laat wachten :-(

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Ik kan niks beloven maar wil in ieder geval even meekijken. 


Uiteindelijk is het goed gekomen. De onderaannemer bleek uiteindelijk niet Volker Wessel te zijn (vreemd dat ik ernaar werd doorverwezen), maar een andere. Deze is afgelopen vrijdag geweest en heeft alles geïnstalleerd. De installateur had een sterke alcoholgeur, maar hij heeft de aansluiting wel perfect geregeld. In de tussentijd heb ik een noodpakket gehad. Dat werkte meteen. Helaas geen tv pauzeren en terugkijken, maar toch een mooie oplossing. Ook werd ik nog eens vriendelijk gebeld door KPN om excuses aan te bieden. Wat wel jammer is, is dat mijn vraag voor een tegemoetkoming in de kosten compleet genegeerd wordt.

Eind-goed-al-goed.


Als het goed is ... dan is uw abonnement gestart op het moment dat de verbinding werkte. Toch? Klopt dat? Of is het eerder al gestart? 


Als het goed is ... dan is uw abonnement gestart op het moment dat de verbinding werkte. Toch? Klopt dat? Of is het eerder al gestart? 

Nee, dat klopt niet. Het betreft een verhuizing. Ons abonnement loopt dus door. KPN heeft de aansluiting in het oude huis wel aangehouden tot alles werkte, maar daar hadden we niet veel aan, we waren al verhuisd.