Skip to main content

Hallo
Na de ellende met de vorstperiode in februari, hebben we 17 juni eindelijk de glasvezelkabel binnengekregen, en het kastje zit nu aan de muur….
Wij moesten vrijdag 18 juni binnen blijven , want de aansluiting binnen zou door een ander gebeuren..
Het is inmiddels 12 juli, en we willen nu wel een keer naar buiten, denk dat we lang genoeg gewacht hebben..
Hoe komen we aan de juiste persoon die dit kan aansluiten, heb inmiddels lang genoeg in de wacht gestaan bij allerlei helpdesks

@v70t5 Daar gaat iets niet helemaal goed…..

Heeft u inmiddels een abonnement afgesloten voor aansluiting op de glasvezel bij KPN de provider? Van wie moest u vrijdag de 18e juni thuis blijven en waarvoor ? Met wie heeft u inmiddels contact gehad en welke afspraken zijn daar vastgelegd per brief,mail,sms etc. ?

 


Zal even de het hele verhaal posten..
Begin februari komt er iemand binnen , foto's maken waar de aansluiting moest komen..
Toen kwam de sneeuwperiode, en vielen wij net buiten de aansluitfase, wij waren de enige in een blok van 8.

Nieuwe afspraak gemaakt, en weer fotos maken door bedrijf

Kwamen april, meneer die kast staat in de weg, en de kabel ligt midden voor uw woning in de grond, dus voortuin moet open, dat doen wij niet hoor…???

maar jullie wisten dat er een aansluiting in de hoek moest komen toch, 3x foto's gemaakt, maar gingen overrichte zaken weg

nieuwe afspraak…

17 juni..om 10 uur

kast afgebroken.

13:00 uur nog niemand dus bellen…

apperatuur kapot door de HITTE???

maar zouden toch langskomen

17:00 uur kabel binnen, en er werd gebeld naar iets of iemand..

Morgen ( de 18e dus) komen ze de glasvezel aansluiten..

Ok..wij zijn thuis

Tot op heden niets of niemand meer iets van zich laten horen…
Moet ik een apart abbonement nemen dan, of blijf ik op de adsl lijn tot ik zelf overstap….?


@v70t5 Het glasvezelaansluitpunt ( de FTU ) is dus afgemonteerd zoals op deze foto ? :

aangezien u een nog werkende adsl verbinding heeft bij KPN, heeft omzetting op de glasvezel geen prioriteit. In verband met vakantietijd en wachtlijst voor de aansluitingen zullen die werkzaamheden uitstel vergen. Nieuwe klanten die geen verbinding hebben of overkomen van een andere provider zullen nu voorrang krijgen. U krijgt vanzelf bericht wanneer u op glasvezel aangesloten gaat worden.

 


ja klopt dat heb ik..

bedankt voor uw antwoord, we wachten dan wel af, maar de KPN stuurt wel mailtjes en feliciteerd ons met de glasvezelaansluiting...vandaar mijn verbaasde reactie


Hallo @v70t5, bedankt voor je bericht. Als je nog geen glasvezelaansluitpunt hebt en de glasvezelkabel dus nog niet naar binnen is gelegd, dan zal deze door KPN NetwerkNL geïnstalleerd moeten worden. Je kunt in dat geval contact met KPN NetwerkNL opnemen voor het maken van een afspraak. Als het glasvezelaansluitpunt al wel aanwezig is, dan zal er nog een glasvezelkastje aangesloten moeten worden. Dit doet een KPN monteur. We sturen deze monteur echter pas aan op het moment dat jouw abonnement ook via glasvezel geleverd wordt. Je kunt de omzetting naar glasvezel zelf regelen via MijnKPN of je kunt dit via de telefonische klantenservice regelen. We zijn bereikbaar op het gratis telefoonnummer 0800 0402. Eventueel kan je ook met ons chatten. Kies op onze servicepagina een onderwerp en klik vervolgens op 'ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je zult daarna een optie zien om een chat te starten.