Skip to main content

Goede morgen,

 

Momenteel zijn wij bezig met het regelen van een ISRA aansluiting in onze nieuwe woning. Wij nemen het abonnement van KPN mee van het oude adres naar het nieuwe adres. 

Ik heb ongeveer twee week geleden KPN gebeld over het feit dat er een nieuw ISRA punt moet worden geplaatst. Ik ben toen doorverwezen naar mijnaansluiting.nl. Hier hebben wij een aanvraag gedaan voor een nieuw ISRA punt. Wij hebben de offerte inmiddels binnen, maar schikken nogal van de prijs. Ze rekenen €750 excl. btw. Persoonlijk vind ik dit nogal een hoog bedrag om alleen de KPN kabel aan te sluiten op het ISRA punt.

Nou lees ik op internet dat als de kabel er al ligt dat er geen of lage kosten aan het aansluiten verbonden zijn. Weet iemand hier meer vanaf? Want vind het wel absurd hoge prijzen!

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

750 stel niks voor. Een koopje. Als ik hier een Ziggo aansluiting wil, dan moet ik 1600 euro betalen. Bedenk je wel dat die kabel in de weg opgezocht moet worden, er een geul gegraven moet worden naar uw huis en dan de kabel binnen gebracht moet worden. Bovendien moet er in de centrale nog het 1 en ander aangesloten worden.


Is er geen glasvezel mogelijk. Dan zou ik dat geld eerder investeren in de aanleg van een glasvezel in plaats van een koperdraadje.


Er is geen glasvezel mogelijk inderdaad. En graven en zoeken is niet nodig. De geul naar de mantelbuizen ligt er al en er is bekend waar deze ligt. En wij kunnen hem natuurlijk ook zelf door de mantelbuis heen drukken. Het is echt puur en alleen het aansluiten op het ISRA punt.


Dat die buis er al ligt zal er denk ik helemaal niet toe doen. 750 euro is gewoon een standaard bedrag wat denk ik iedereen moet betalen. In de praktijk zullen ze op sommige adressen iets goedkoper uit zijn, op andere adressen misschien iets duurder. 750 is echt niets. Die kabel is niet gratis. Die mensen die dat werk doen komen ook niet voor 5 euro per uur ofzo. En ze zijn zo een halve dag zoet en zn 2en of met zn 3en. Wellicht is er ook nog een kraantje bij, enig idee wat zo'n ding kost? Zeggen dat 750 euro veel is, is gewoon minachting voor deze harde werkers.


Ik snap dat die kabel niet gratis is en natuurlijk snap ik dat een mini kraantje niet gratis is. Maar dat is helemaal niet nodig. De kabel ligt er al en de gleuf naar de mantelbuis ook. En natuurlijk snap ik dat een monteur ook niet gratis is. Maar met 3 man een halve dag bezig om één ISRA punt aan te sluiten aan een kabel?

Heb trouwens ook even contact gehad met ziggo. Hier is mij verteld dat als de groene ziggo kabel in de meter kast, of ergens anders inpandig uit komt, dat de aansluiting volledig gratis is. Als er een compleet nieuwe kabel moet gelegd worden en gegraven moet worden snap ik het bedrag compleet! Maar hier gaat het alleen om het aansluiten van de blauwe kpn kabel, die dus gewoon binnen kan komen, op het ISRA punt. 


Hallo @Dirkjan_w Welkom hier op het KPN Forum. Goed om te zien dat de community je al van de nodige informatie heeft voorzien. Is het één en ander je iets duidelijker geworden? Ik begrijp dat je naar een nieuwe woning gaat en je huidige abonnement meeneemt? Ik wil zelf ook het één en ander nakijken. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je oude én nieuwe postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Jammer dat de KPN klantenservice een aanvrager doorverwijst naar mijnaansluiting.nl. De juiste manier zou namelijk moeten zijn dat KPN intern een NLS3 order inlegt bij KPN Netwerk NL. De kosten daarvoor kan en mag KPN als provider doorberekenen naar de klant. Dat hoeft niet uiteraard.


@Bart_ Ik heb inmiddels mijn gegevens ingevoerd.

@Ward_ gek dat de medewerker aan de telefoon dat niet heeft gezegd. 


@Bart_ Ik heb inmiddels mijn gegevens ingevoerd.

@Ward_ gek dat de medewerker aan de telefoon dat niet heeft gezegd. 

Nieuwbouw processen zijn vaak ingewikkeld en veranderen ook intern nog al eens. Dat is onlangs ook gebeurd. Momenteel is het zo dat de hoofdkabel wel voorbereid wordt (of er al ligt) maar de adressen worden niet meer klaar gezet in de administratie. Dat gebeurt pas als een provider dit verzoekt voor een adres. Daarom speciaal voor @Bart_NLS3 leveringsaanvraag. 


@Dirkjan_w en @Ward_ De verhuizing staat hier als een NL1 order, wat wil zeggen dat al het noodzakelijke om de aansluiting te realiseren al aanwezig lijkt. De reguliere installatiemonteur zou dit dus voor elkaar moeten kunnen krijgen. Het doorverwijzen naar Mijnaansluiting was hoe dan ook niet noodzakelijk. Wat ik ook zie is de verhuisdatum op 1 september is gezet, dus het duurt sowieso nog even. 


@Bart_ dat klopt inderdaad. De verhuizing is al aangemeld en inderdaad voor 1 september. Is dit een installatiemonteur van KPN? Neem ik aan van wel, en moet ik daarvoor nog een afspraak voor inplannen?


Dat klopt, @Dirkjan_w Een afspraak maken kan in principe vanaf het moment dat het installatiepakket er is (tenzij je 'm onverhoopt al heel snel krijgt, dan doet de tool het nog niet).


Reageer