Skip to main content

Hallo,

Onder mijn vloer ligt een kpn kabel die te kort is om in de meterkast uit te komen.

Wordt deze (kostenloos) (en storingsvrij) door een kpn monteur verlengd wanneer mijn abbo ingaat? 

Of moet ik dit zelf (laten) doen?

Alvast bedankt.

@Meiloftroost Is dat een telefoonkabel of een (oranje) glasvezelkabel of iets anders ? Wanneer zou uw abo in moeten gaan bij KPN ?


Hallo, het gaat om een 4-aderige kabel, blauwe mantel met rood-wit lijntje er doorheen. Heb er niet zoveel verstand van 🙈


Hallo, het gaat om een 4-aderige kabel, blauwe mantel met rood-wit lijntje er doorheen. Heb er niet zoveel verstand van 🙈

Dat is een koper aansluiting. Die kan KPN redelijk 1voudig verlengen. Misschien ook wel kostenloos. Zit er een kruipluik in de buurt?


Er is idd een kruipluik dichtbij.

Koper is tegenwoordig nog gewoon geschikt voor internet/tv ?


Er is idd een kruipluik dichtbij.

Koper is tegenwoordig nog gewoon geschikt voor internet/tv ?

Ja.


Hallo,

Onder mijn vloer ligt een kpn kabel die te kort is om in de meterkast uit te komen.

Wordt deze (kostenloos) (en storingsvrij) door een kpn monteur verlengd wanneer mijn abbo ingaat? 

Of moet ik dit zelf (laten) doen?

Alvast bedankt.

Hoi @Meiloftroost . Als de monteur daar relatief eenvoudig bij kan en hij hoeft niet allerlei toeren met gaten boren enzo uit te halen, zit dit doorgaans bij de installatie in.

Mocht hij er wel kosten voor rekenen zal hij/zij dit vooraf met jou bespreken.  Is er wel een stopcontact in de buurt?