Skip to main content

Hoi! Hopelijk kan iemand mij opweg helpen. We zijn aflopen weekend verhuisd. Nou wil ik vraag KPN aansluiten. Maar we hebben deze internet verbinding. Hoe ga ik aan de slag? Groet, Jet 

 

Hallo @Jdb123 

Dat is een aansluiting waar KPN niets mee kan, dat is van een kabelmaatschappij zoals Ziggo.

Voor KPN ben je op zoek naar iets wat er zo uitziet, een zgn. IS/RA punt.

Glasvezel is nog een andere optie, dat zou helemaal mooi zijn.

Vul jouw postcode/huisnr. hier in https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl, dan zie je of/wat KPN op jouw adres kan leveren. Laat hier een screenshot zien, zonder jouw postcode (denk aan je privacy!)


Beste RBxx,

daar was ik al bang voor. Echter heb ik nog gebeld met KPN en zij hebben de check gedaan. KPN zou aanwezig moeten zijn. Maar dit is echter de enige aansluiting in huis. Groet, Jet 


Tja @Jdb123 , eerdere bewoners willen KPN kabels nog wel eens wegwerken (achter het behang of stucwerk, of in de kruipruimte) als ze bijv. bij Ziggo zitten. Dat kan KPN op afstand niet zien.

Laat hier toch even dat screenshot zien, zonder jouw postcode (privacy!), dan weten we wat er theoretisch mogelijk is. Misschien even bij de buren vragen waar de kabel kan zitten?


Hi @RBxx,

bijgaand screenshot. De buren maken inderdaad ook gebruik van KPN! Er zal dan wel een monteur langs moeten komen om de kabel door te trekken.


Dat ziet er prima uit @Jdb123 , een mooie snelheid.

Nu alleen nog even op zoek naar de kabel. Kunnen de buren vertellen waar bij hun de kabel naar binnen komt? Dat zal bij jouw huis dan waarschijnlijk op dezelfde manier zijn uitgevoerd. Dan weet de KPN monteur waar hij aan toe is en kan hij hier weer een goede aansluiting van maken. Hopelijk is er niet te veel ‘gesloopt’ anders kunnen er kosten voor jou aan vast zitten.


Bij huizen vanaf de jaren 80 vaak in de meterkast. Daarvoor vaak bij de dichtstbijzijnde plek aan de straat. Wellicht kan ik de plek achterhalen. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. 


Mocht er nog iets onduidelijk zijn hoor ik dat van je.