Skip to main content

Ik heb een V10 box (geen 10A)

De mesh set die ik probeer aan te sluiten is van Huawei maar als ik de kabel aansluit op het modem branden er een groen en oranje lampje op de box bij deze aansluiting. Op mijn smartphone krijg ik de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de Wifi van de router die ik heb aangesloten. Ik heb meerdere snoeren geprobeerd maar dat helpt niet.

Hoe kan ik dit oplossen of is de V10 niet geschikt voor uitbreiding met een mesh set of niet compatible met een Huawei set? Ik weet van anderen dat de 10A box wel werkt met sets van andere merken dan die van KPN.

Hallo @MSR , de KPN Experiabox V10 ondersteunt (nog) geen mesh, wel bandsteering, maar ik weet niet of dat hetzelfde is, dat weet @wjb wel, dus als je eigen wifi-apparatuur aan wilt sluiten kun je het beste de wifi binnen de V10 uitzetten.

 

 


Die mesh is alleen tussen de Huawei punten, en heeft niets met de Experiabox te maken.

Je gebruikt bij de Experiabox toch wel een LAN poort en niet de WAN poort?


Op mijn smartphone krijg ik de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de Wifi van de router die ik heb aangesloten.

Dan gebruik je misschien een verkeerd wachtwoord ofzo. Verbinding maken met het WiFi van het Huawei set zou altijd moeten lukken. Zelfs als die niet eens is aangesloten op de Experiabox. Je krijgt dan de melding dat er geen internet beschikbaar is, maar de WiFi verbinding moet wel gemaakt kunnen worden. Iets doen met snoeren is dus ook nutteloos. 


Ja ik gebruik de LAN poort, links brandt dan een oranje lampje en rechts groen. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je op telefoon verbinding maken met Wifi van Huawei router, maar dan krijg ik de melding dat verbinding niet mogelijk is. 


Ja ik gebruik de LAN poort, links brandt dan een oranje lampje en rechts groen. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je op telefoon verbinding maken met Wifi van Huawei router, maar dan krijg ik de melding dat verbinding niet mogelijk is. 

Zie je het netwerk wel? En u gebruikt het wachtwoord wat onder of achterop het Huawei punt staat?


Hallo @MSR , de KPN Experiabox V10 ondersteunt (nog) geen mesh, wel bandsteering, maar ik weet niet of dat hetzelfde is, ...

De V10 zal ook geen mesh gaan ondersteunen. Mesh netwerken maken gebruik van smart roaming (802.11k/r) maar dat werkt alleen goed als alle wifi toegangspunten smart roaming ondersteunen. Bandsteering heeft hier niets mee te maken.

Overigens is smart roaming vaak ook op de betere gewone wifi accesspoints aanwezig, daar hoeft het echt geen "mesh" voor te zijn. Mesh is echt weer zo'n marketing kreet om mensen aan te zetten nog wat meer geld uit te geven. De beste wifi krijg je nog altijd door het gebruik van goede wifi accesspoints die met een netwerkkabel aangesloten zijn op de Experia/KPN Box.


Dank, dank ga ik er verder geen energie meer in steken.

Het leek een voordelige en simpele optie die bij vrienden met een V10A modem perfect werkt, ik wist niet dat het bij een V10 niet mogelijk was.


Het leek een voordelige en simpele optie die bij vrienden met een V10A modem perfect werkt, ik wist niet dat het bij een V10 niet mogelijk was.

Ik denk niet dat dat met een V10a wel goed werkt. Er zijn zoveel "dialecten" in smart roaming dat apparatuur van verschillende makelij veelal niet goed met elkaar functioneert.

De wifi zal het inderdaad gewoon prima doen, ook met een V10 (zonder a), maar het seamless switchen van apparaten naar het sterkste wifi toegangspunt zal niet functioneren. Dat is de reden dat het beter is om de wifi van de V10 uit te zetten.


Dank, dank ga ik er verder geen energie meer in steken.

Het leek een voordelige en simpele optie die bij vrienden met een V10A modem perfect werkt, ik wist niet dat het bij een V10 niet mogelijk was.

Het probleem wat u heeft, dat heeft niets met mesh te maken. En ook helemaal niets met de Experiabox te maken. Dat het bij vrienden wel goed werkt, zal niet iets met mesh te maken hebben. Ook bij uw vrienden zal 1 van de Huawei punten bekabeld op de Experiabox aangesloten zijn. Misschien wel allemaal.

Vergeet mesh gewoon. Het is een marketing term die meer verwarring veroorzaakt dan dat die goed doet.