Skip to main content

we hebben KPN internet en TV besteld. maar er stond geen aansluitkastje in de doos van KPN modem. we hebben alleen glasvezel aansluitpunt en ik heb helemaal geen idee hoe kan ik zonder aansluitkatje mijn modem aansluiten aan aansluitpunt. ik heb overal gezocht om iets te vinden, maar het is niet gelukt. ik wou graag weten dat ik zelf aansluitkastje moet kopen of KPN moet dat naar ons sturen? 

Hallo @oomi85 ,

Ik adviseer om te bellen met 0800-0402 en daar te vragen om een monteur om een NT-kastje te plaatsen. Dat kastje krijg je van KPN. De monteur is verder ook gratis.  

Dit is de procedure: 

Fase 4: Aansluiten (in huis)

Nadat de aanleg gedaan is zijn de huisaansluitingen aan de beurt. Voor deze periode is ongeveer 3 à 4 maanden nodig. 

Hiervoor wordt apart met elke bewoner een afspraak gemaakt. Wat er precies gebeurt tijdens deze afspraak, hangt af van je gebied en of je klant bent (geworden) van KPN.

Wat moet er gebeuren in huis?

Aan het einde van de glasvezelkabel wordt een glasvezelpunt (FTU) gemaakt. Hier stopt het lichtsignaal dat door de glasvezel gaat. Op dat glasvezelpunt komt daarna een NT. Die zorgt ervoor dat het licht omgezet wordt in een digitaal signaal, waar je apparaten mee overweg kunnen.

Wat doet de monteur?

Een monteur van de aannemer komt namens KPN Netwerk of Glaspoort om de glasvezelkabel in huis te brengen en de FTU te plaatsen. Heb je een abonnement bij KPN? Dan plaatst de monteur van de aannemer ook de NT.

In nieuwere gebieden zie je ook dat de we de kabel tot aan het huis brengen en dan een speciale FTU plaatsen, die ook buitenshuis blijft. Wil je geen abonnement van KPN, dan hoef je op deze manier ook geen werkzaamheden in je huis te laten doen.

In bepaalde gebieden worden de werkzaamheden bij en in je huis altijd in één afspraak gedaan. Er komen dan twee monteurs tegelijkertijd bij je langs. Een voor het buitenwerk, en een voor het werk in huis. Welke gebieden dit gebeurt, wordt door KPN Netwerk en Glaspoort bepaald.

Hoe de afspraak bij jou zal verlopen staat in de bevestiging van je afspraak.

 

 

Â