Skip to main content

In oktober is onze woning aangesloten op het glasvezelnetwerk. Netjes gedaan, het witte kastje hangt in de meterkast. Tot zover (en verder niet) positief. In december zou de transitie van ZIGGO naar KPN plaatsvinden, dat werd januari, dat werd februari en is nu (ja ja) mie. Helemaal geen communicatie. Dus maar eens bellen KPN (kastje) verwees mij naar KPNNetwerk (muur). Na heel lang wachten kreeg ik iemand aan de lijn: Ja er is een probleem. Welk probleem vroeg ik. Dat weet ik niet maar het is doorgezet.

Tot nu toe geen communicatie. Dus ik heb alle klachtenformulieren ingevuld. ZIGGO is dus zo slecht nog niet :_)  IK denk dat ik toch maar terug ga naar ZIGGO.

Hoi @Ruud Roelevink .  Ik wil je graag bij KPN houden.

Er hangt dus al een kastje in meterkast ? En die is doorgemeten? Branden er al lampjes?

Ik kijk graag met je mee. 


Er hangt een wit kastje in de meterkast, volgens mij heet dit de FTU. Dat is geplaatst nadat de glasvezelkabel naar en in de woning is gebracht. De mensen die het kastje plaatsten hebben contact gehad met een extern iets en alles was ok. Er branden -dus- geen lichtjes. het zwarte kastje moet er nog omheen. Dit duurt en duurt en duurt.


Er hangt een wit kastje in de meterkast, volgens mij heet dit de FTU. Dat is geplaatst nadat de glasvezelkabel naar en in de woning is gebracht. De mensen die het kastje plaatsten hebben contact gehad met een extern iets en alles was ok. Er branden -dus- geen lichtjes. het zwarte kastje moet er nog omheen. Dit duurt en duurt en duurt.

Duidelijk. Dan wil ik dolgraag even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Profiel heb ik net aangevuld


Ik heb het even voor je opgezocht op de website van KPNGllasvezel. 

Daar is nu dit te lezen:

 

 

 


Dit weet ik allemaal wel. Blijft de vraag: ik heb glasvezel in de woning (FPU) sinds oktober 2022. Ik zou worden aangesloten in december. Nu is het al mei geworden. Wat is er mis. Gewoon 1 kastje op de FPU.


Het feit dat jij dat kastje er hebt hangen wil nog niet zeggen dat je ook actief aangesloten bent op een werkende centrale.  

Hoe dat verder allemaal zit kan ik je niet vertellen aangezien de bal bij KPNNetwerk ligt.   Pas als zij zeggen: De aansluiting is gereed, actief en klaar voor gebruik, komen wij in beeld. 

De voorspelling is, zoals je hierboven kunt lezen. mei/juni.  Dus ik hoop dat ze dat gaan halen en je dan gebruik kunt maken van de diensten. 


Tja, net gelezen dat het oktober 2023 wordt. 1 jaar en 2 dagen na de aanvraag.