Skip to main content

 

 

Hallo,

 

Ik heb een vraag over deze situatie in de meterkast waar ik zelf niet uit kom. Dit is een gedeelde meterkast met de buurman beneden. De kabel links in het witte kastje gaat zijn appartement in en daarop zit de modem aangesloten, werkt goed. De kabel rechts lijkt naar ons appartement te leiden, maar het is zo'n wirwar aan kabels dat dit lastig met zekerheid te zeggen is. Bij navraag bij verschillende providers is duidelijk geworden dat voor ons adres geen lijn beschikbaar is en wij dus geen internet kunnen aanvragen. Heeft iemand hier misschien kijk op en heeft een idee hoe wij dit kunnen oplossen? De vorige bewoners van ons appartement hebben wel altijd een aparte internetverbinding gehad, het zou in theorie dus naar mijn idee mogelijk moeten zijn. 

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt!

Hoi @Kyradeb 

Aan jouw nickname hebben ze niets, daar zijn geen gegevens aan verbonden, dus zet vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Overigens is dit geen ISRA-punt, is dit de enige aansluiting ?


@huistijger Bedankt voor uw reactie, ik ga het toevoegen aan mijn profiel. Ja, dit is het enige aansluitpunt voor zover ik kan zien 


@huistijgerHoe kom je erbij dat dit geen ISRA is,  dit is wel heel duidelijk een ISRA.

Er is dus maar 1 aansluiting in het pand, je hebt vaak, niet altijd de mogelijkheid op het gebruik van 2 lijnen tegelijk en dat noemt men Pair Bonding, dit om een hogere snelheid te halen.

Is het pand waar je woont opgesplitst @Kyradeb , dan word het een aanvraag indienen voor een eigen aansluiting, of dit lukt is een tweede.

En je zegt dat de vorige bewoners wel internet hadden, is er toevallig ook een kabel aansluiting aanwezig, dat zou de enige mogelijkheid zijn, 2 abonnement op 1 koperaansluiting heb ik nog niet eerder meegemaakt.


Overigens is dit geen ISRA-punt, is dit de enige aansluiting ?

Hoe komt u daar bij? De foto die @Kyradeb geplaatst heeft is wel een isra punt. Dat heb ik hier ook in de meterkast zitten. En daar kan maar 1 modem op aangesloten worden. Er zijn 2 poortjes. Maar het 2de poortje kan niet voor een ander modem gebruikt worden.

Is Ziggo beschikbaar? Neem dan Ziggo.


 

Is het pand waar je woont opgesplitst @Kyradeb , dan word het een aanvraag indienen voor een eigen aansluiting, of dit lukt is een tweede.

En volgens mij kost dat behoorlijk wat.

Zit er geen coax aansluiting in je huis @Kyradeb ?Dan zou je bijvoorbeeld ook bij caiway,delta of ziggo een kabel abonnement kunnen afnemen.


Heel erg bedankt voor jullie reacties! Er is inderdaad wel een kabel aansluiting in de woning aanwezig, op een voor mij vrij onduidelijke manier met van alles verbonden. 

 

De kabel lijkt mij doorgetrokken vanaf beneden, dan loopt er een kabel opzij naar het ptt kastje en eentje omhoog naar de spaghetti aan het plafond, waar uit dan weer een internet kabel naar beneden komt. Door het hele huis liggen internetkabels die uit die spaghetti komen. Voor mij als leek geen touw aan vast te knopen

 


Dat is het isra ja. Als er maar 1 ader beschikbaar is, zal dus alleen de linker witte werken en zit er achter de blauwe niks werkends. Wil je perse via die kabel KPN of 1 van de andere providers behalve Ziggo, dan zul je moeten aanvragen een 2e ader in te lassen. Maar dit kost behoorlijk wat, als ze het überhaupt al willen doen. Die laatste foto is coaxaansluiting en dus Ziggo. 


 Die laatste foto is coaxaansluiting en dus Ziggo. 

Maar ook soms caiway of delta 😉


De coax aansluiting is bij ons geen Ziggo (die hebben we in Zeeland niet, en Caiway ook niet), bij Delta heb ik de mogelijkheden nagevraagd maar die zien daarop ook geen aansluiting, ook niet op het adres beneden waar vandaan ie doorgelust is. Dan zal dus toch de enige oplossing zijn het tweede aderpaar inlassen in het isra punt? 

Het gekke vind ik, dat de vorige bewoners op een of andere manier dus wel hun eigen aansluiting hebben gehad, los van het appartement beneden (dat dit gescheiden was weet ik zeker, want destijds woonde ik zelf beneden met mijn eigen Tele2 abonnement ;))


Je zou dan nog 4G voor thuis+ digitenne kunnen overwegen, maar dat(met name digitenne) is niet de meest ideale situatie, maar dat hangt van je gebruik af.


Hoi @Kyradeb, welkom op ons forum! Ik zie dat de community je al een aardig eind op weggeholpen heeft!
Ik heb ook even in onze systemen gekeken en zie dat er op jouw huisnummer zowel met toevoeging A als B een verbinding beschikbaar moet zijn.

In jouw geval zou je dus gewoon kunnen bestellen, als er achter de schermen toch iets niet goed blijkt zullen mijn collega's van de backoffice daar nog contact over opnemen Als er een monteur nodig is (dat lijkt mij hier wel handig) kun je die ook inplannen. Die kan dan even met je meekijken hoe we dit het beste aan kunnen sluiten!


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!