Skip to main content

Het aansluiten van de glasvezelkabel van buiten naar binnen lukt niet. Eindeloos veel mensen van KPN en Volker Wessels gesproken en even zo vaak van het kastje naar de bekende muur gestuurd.  

Niet nagekomen beloften, sturen van de verkeerde monteur (“Nee meneer, ik doe alleen aansluitingen binnen”), eenzijdig afspraken inplannen op data waarop wij onmogelijk aanwezig konden zijn (afspraken die wij overigens netjes hebben geannuleerd) etc.

Nu krijgen we enige tijd dreigberichten van KPN dat we de glasvezel moeten activeren omdat binnenkort de koperaansluiting afgesloten wordt. KPN denkt blijkbaar onterecht dat de glasvezel al is aangesloten naar binnen toe. We hebben ook al verschillende keren nieuwe kastjes etc. opgestuurd gekregen maar daar kunnen we dus niks mee zolang die glasvezel kabel nog buiten bij de voordeur ligt.

Kan KPN dit escaleren en eindelijk eens oplossen (dus een monteur sturen die de kabel naar binnen brengt en binnen aansluit) of moeten wij noodgedwongen overstappen naar Ziggo?

Hi @Harald13 en welkom op het forum!

Wat zuur dat de aanleg van glasvezel al zo lang duurt. 😥 Helemaal als je berichten krijgt dat koper uitgezet zal worden. 

Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met KPN Netwerk. Zij zijn de partij die glasvezel aanleggen, hier op het forum spreken we namens KPN de provider. KPN Netwerk zou je meer duidelijkheid moeten geven en hopelijk lukt het dan ook om met hen een afspraak voor het glasvezelpunt in te plannen. 🤞 Ik kan dat niet regelen. 

 


De koperaansluiting word nooit zomaar afgesloten. Pas vanaf het moment dat het Glasvezel actief word zal die omschakeling plaatsvinden. Wil KPN van koper af in gebieden waar al Glasvezel aanwezig is absoluut, maar totdat Glasvezel actief gemaakt kan worden zal koper gewoon actief blijven. Dus je hebt niks te vrezen.


Beste Sanne_M, 

Ik heb op jouw advies contact gezocht met KPN Netwerk. Zij sturen me echter weer terug naar KPN de provider, naar u dus. Hierbij hun letterlijke antwoord:

Hartelijk dank voor uw bericht. Vervelend om te vernemen dat de glasvezelkabel nog bij uw woning naar binnen moet worden gebracht, onze excuses hiervoor. Uit onze gegevens blijkt echter dat er voor uw woning meerde aanvragen waren gedaan voor het aansluiten van uw woning, onze aannemer heeft daarvoor u meerdere keren proberen op te bellen. Helaas hebben zij geen contact met u kunnen krijgen. Wij zouden u willen adviseren om contact met uw provider op te nemen, zodat er een nieuw ticket kan worden aangemaakt voor het aansluiten van uw adres. 

Wij hebben nu wederom zeer sterk het idee van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Het vreemde is dat we buiten deze kwestie hartstikke tevreden zijn over KPN, maar op deze manier worden wij welhaast gedwongen on naar een ander provider over te stappen.

KPN, hoe kan dit nu eindelijk worden opgelost?

 

 

 


Hi @Harald13 en welkom op het forum!

Wat zuur dat de aanleg van glasvezel al zo lang duurt. 😥 Helemaal als je berichten krijgt dat koper uitgezet zal worden. 

Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met KPN Netwerk. Zij zijn de partij die glasvezel aanleggen, hier op het forum spreken we namens KPN de provider. KPN Netwerk zou je meer duidelijkheid moeten geven en hopelijk lukt het dan ook om met hen een afspraak voor het glasvezelpunt in te plannen. 🤞 Ik kan dat niet regelen. 

 

Beste Sanne_M, 

Ik heb op jouw advies contact gezocht met KPN Netwerk. Zij sturen me echter weer terug naar KPN de provider, naar u dus. Hierbij hun letterlijke antwoord:

“Hartelijk dank voor uw bericht. Vervelend om te vernemen dat de glasvezelkabel nog bij uw woning naar binnen moet worden gebracht, onze excuses hiervoor. Uit onze gegevens blijkt echter dat er voor uw woning meerde aanvragen waren gedaan voor het aansluiten van uw woning, onze aannemer heeft daarvoor u meerdere keren proberen op te bellen. Helaas hebben zij geen contact met u kunnen krijgen. Wij zouden u willen adviseren om contact met uw provider op te nemen, zodat er een nieuw ticket kan worden aangemaakt voor het aansluiten van uw adres. “

Wij hebben nu wederom zeer sterk het idee van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Het vreemde is dat we buiten deze kwestie hartstikke tevreden zijn over KPN, maar op deze manier worden wij welhaast gedwongen on naar een ander provider over te stappen.

KPN, hoe kan dit nu eindelijk worden opgelost?


Om uiteenlopende redenen is het KPN nog steeds niet gelukt om de glasvezelkabel van buiten naar binnen te brengen, deze ligt dus nog steeds buiten bij onze voordeur.  KPN denkt om een of andere reden dat de glasvezel al wel bij ons binnen is aangesloten. 

Op een andere forumvraag kregen wij het advies om contact te zoeken met KPN Netwerk om de aansluiting te laten realiseren. KPN Netwerk kaatst de bal echter weer terug, zij geven aan dat we dit juist bij KPN de Provider moeten regelen (“een nieuw ticket laten aanmaken").

We worden na een jaar dus nog steeds van het kastje naar de muur gestuurd.

Hoe kan dit worden opgelost?

 

Admin: topics samengevoegd


Hallo @Harald13 als je via www.kpnnetwerk.nl je status opvraagt via je huisnummer/postcode, wat staat daar dan? Als daar staat dat de lijn is opgeleverd en je een provider kunt kiezen, kun je KPN, de provider dus, bellen via 0800 0402 en vragen om een migratie van koper naar glas, dan wordt e.e.a. in werking gezet.

Hieronder een link die de stappen beschrijft aangaande aanleg gladvezel:

Glasvezelaanleg bij KPN: Hoe werkt het? | KPN Community

Succes


De koperaansluiting word nooit zomaar afgesloten. Pas vanaf het moment dat het Glasvezel actief word zal die omschakeling plaatsvinden. Wil KPN van koper af in gebieden waar al Glasvezel aanwezig is absoluut, maar totdat Glasvezel actief gemaakt kan worden zal koper gewoon actief blijven. Dus je hebt niks te vrezen.

Nee, dat is niet waar.

Vanaf het moment dat de glasvezel opgeleverd wordt in de woning, bij de gevel, of in de stoep (dus aannemer aangeeft dat hij klaar is of alle pogingen heeft gedaan) in de eerste uitrol, wordt de aansluiting aangekondigd voor koper uit. Dat duurt dan nog drie jaar.

Maar let op: Een actieve koperaansluiting waarbij de glasvezel niet binnen zit omdat de bewoner niet wilde of drie keer niet thuis was heeft dus wel degelijk een einddatum. En als de klant blijft weigeren om medewerking te verlenen aan de aanleg, dan zal die koperaansluiting toch echt uitgaan op die bewuste dag.

Wat hier lijkt te gebeuren is dat de klant ( @Harald13 ) wel wil meewerken, of misschien wel zelf een overstap heeft aangevraagd, maar de aannemer de mislukte pogingen niet goed afmeldt. Waardoor het blijft lijken alsof de klant gewoon niet thuis was. Hetgeen dus geen reden is om de koperuitdatum te laten vervallen en die datum komt er dus wel aan.

@Sanne_M Zou je mij in de mail willen voorzien van het adres? Dan ga ik kijken waarom dit niet gaat zoals het zou moeten gaan. En dan bedoel ik ook dat een aannemer het uiteindelijk misschien moet afmelden als “niet mogelijk”, zodat in ieder geval de koperuitdatum wordt ingetrokken. Liever nog dat de glasvezelaansluiting wel lukt uiteraard, maar dat kan ik zo niet beoordelen.

 

@Harald13 Reden dat je wordt gevraagd om via KPN als provider te gaan, is dat jouw adres waarschijnlijk in een gebied ligt dat is opgeleverd naar de beheersorganisatie. Daar kan alleen nog een na-aansluiting worden gemaakt op basis van een abonnement/migratie order van een provider. KPN Netwerk kan de aannemer voor Beheersgebieden niet meer zomaar ergens heen sturen om een aansluiting te maken.

De vorige order die via KPN kwam is afgemeld als “niet thuis “(hetgeen dus niet klopte) en kan niet meer geactiveerd worden. Dus een nieuwe order vanuit KPN is nodig. Dat zou @Sanne_M ook kunnen doen.


Fijn dat je helpt @Ward_

@Harald13 Wil je in je forumprofiel je adresgegevens zetten en hier een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kunnen we het verder oppakken. 


Sanne_M 

Ik heb mijn adresgegevens inmiddels in mijn profiel gezet.

Alvast hartelijk dank voor jouw hulp in deze!


Dankje! Ik heb ze naar @Ward_ gemaild, dus nu is het zijn bevindingen even afwachten. 


@Harald13 : Onderstaande tekst komt uit een storingsticket dat is aangemaakt door een KPN (provider) monteur op 23 januari:

FTU meegenomen door de vorige bewoners. Vezel is afgebroken, nog wel wat lengte maar geen 1 mtr Verzoek: Graag zorgen voor een glasaansluiting 

 

Komt je dat bekend voor? Op basis van dat storingsticket zou de aannemer van KPN Netwerk namelijk diverse bel en sms-pogingen hebben gedaan.


@Ward_  @Sanne_M 

Ik werd enkele weken geleden gebeld door ene Max van KPN Netwerk en die gaf ook aan dat hij de melding had dat de vorige bewoners de glasvezel hadden meegenomen.

Maar wij wonen al vanaf 2007 onafgebroken in deze woning, dus die melding kan niet kloppen.

 


Check @Harald13. Als je er al sinds 2007 woont lijkt me dat ook sterk. 

Ik moet hier een monteur vanuit ons voor aansturen die dan weer een ticket aan kan maken richting KPN Netwerk zodat dit verder opgepakt gaat worden. Heb je nog een ander 06-nummer waar je bereikbaar op bent naast degene die in je profiel staat? Zo ja, wil je dat nummer dan ook in je profiel zetten? Dan weet ik zeker dat het qua bereikbaarheid nu goed gaat. 

Ook ben ik benieuwd wanneer je over het algemeen beschikbaar bent voor een monteur. Als je een paar dagen en tijdstippen doorgeeft plan ik hem dan in, dan zit je ook niet met het herplannen of onmogelijke tijdstippen. 


Beste Sanne_M

Ik heb geen ander 06 nummer ter beschikking dan die in mijn profiel staat maar ik ben  hier momenteel goed op bereikbaar.

Heb nu eventueel ook iemand ter beschikking die in huis zou kunnen komen tijdens het bezoek van de monteur. Liever niet op een dinsdag, voor de rest zijn alle dagen goed. 

Ik hoor het graag.


Top, dankje @Harald13! Ik heb de monteur op komende donderdag (11 mei) ingepland tussen 13:00 - 17:00. 

Laat je weten hoe het verder gaat? Ik heb de situatie kort omschreven in het ticket naar de monteur toe en diegene gevraagd om dit verder door te zetten naar KPN Netwerk, dus hopelijk gaat nu alles goed. 🤞


Sanne_M

Vandaag is de monteur van KPN geweest. Hij zei dat hij een verkeerde order (ticket) had en dat hij alleen de koperaansluiting kwam controleren. De glasvezel ligt dus nog steeds buiten op de stoep, weer niks gebeurd…. Dit is inmiddels al de 4e monteur die we op de stoep hebben (als je degene die niet op kwam dagen meetelt) en nog steeds ligt de glasvezelkabel buiten.

Zojuist belde me iemand van de firma TOP (of zoiets, was zeer slecht verstaanbaar). Netnummer begon met 073. Zij gaf aan dat ze maandag een kastje binnen komen plaatsen. Daarnaast kregen we een mail van KPN dat er 17 mei om 13.00u nog een monteur komt. Geen idee wat die precies komt doen. Volgens jullie monteur die er vandaag was gaat die monteur van 17 mei in ieder geval ook de kabel niet van binnen naar buiten brengen. Dus dan hebben we volgende week monteur 5 en monteur 6 op de stoep die ook komen vertellen dat ze die glasvezel niet naar binnen kunnen brengen.

Wij zijn inmiddels alle vertrouwen in KPN kwijt en zijn er he-le-maal klaar mee.

 

 


Dat zijn erg veel monteurs binnen een korte tijd, dus ik snap dat het vertrouwen je in de schoenen is gezakt nu. 😕

Ik heb alles nagekeken en zie dat we van KPN Netwerk hebben doorgekregen dat de nieuwe plandatum voor glasvezel 17 mei is.
Dat verklaart dus de afspraak met de monteur van ons op die dag en die zal er gekomen zijn doordat je maandag het kastje krijgt voor glasvezel. 

Zoals het er nu uitziet krijg je dan maandag je glasvezelkastje in je woning en sluit onze monteur het op de 17e aan, dus dat lijkt juist goed te lopen. 
Houd je me op de hoogte van hoe het maandag verloopt? Ik duim dat je dan eindelijk je kastje in je woning krijgt. 🤞

 


Hallo Sanne_M

Vanmorgen is er inderdaad iemand van TOF geweest. Hij gaf aan dat hij geen kastje kon plaatsen omdat de glasvezelkabel nog buiten ligt. Hij zei dat hij een ticket ging aanmaken waarin vermeld staat dat er iemand dient te komen die de glasvezel kabel fysiek naar binnen brengt.

Dus wederom een monteur over de vloer, een wederom niks gebeurd…….Ik vraag me nu ook af wat jullie monteur op 17 mei komt doen, want er valt dus niets aan te sluiten.

 

 


He wat zuur dat het plaatsen van het kastje ook niet gelukt is. 😥 Wel goed dat er een ticket is aangemaakt, want dan pakken zij de aanleg van glasvezel dus verder op en wordt die naar binnen toe getrokken. 

Onze monteurs kunnen inderdaad niets tot die tijd, ik zie dat de monteur van vandaag dit ook gemeld heeft en dat je een mail ontvangt met een link waarmee je zelf een afspraak kunt maken met onze monteur wanneer glasvezel aangelegd is. 

Nu is het dus wachten op KPN Netwerk die het ticket oppakt en ervoor zorgt dat glasvezel binnen aangelegd wordt. Dat is stap 1, daarna gaat het balletje verder rollen. 
Erg jammer van alle afspraken dusverre, maar ik hoop dat je snel wat over het ticket hoort. Anders kun je altijd even navraag doen bij KPN Netwerk. Excuses voor al het ongemak dusverre! Laat het hier gerust weten als je nog verdere vragen hebt of ergens tegenaan loopt.